سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8255 ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰

امام جمعه اردبیل:

کرونا؛ عبرت‌کده است/ نمایندگان مجلس بر تصویب و نظارت بر حسن اجراء قوانین تلاش کنند

امام جمعه اردبیل گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم تمام تلاش خود را در دو محور تصویب قوانینی که کشور را از تمام خطرات خلاصی بخشیده و ملت را در رفاه معنوی، اخلاقی و مادی قرار دهد و نظارت جامع بر حسن اجراء قوانین متمرکز کنند.

کرونا؛ عبرت‌کده است/ نمایندگان مجلس بر تصویب و نظارت بر حسن اجراء قوانین تلاش کنند

به گزارش ابصارخبر،  آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل به آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس در جهت تصویب قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین تلاش کنند.

وی افزود: از نمایندگان محترم می‌خواهیم تمام تلاش خود را در جهت تصویب قوانینی که کشور را از تمام خطرات خلاصی بخشد و ملت ما را در رفاه معنوی، اخلاقی و مادی قرار دهد، تلاش کنند.

امام جمعه اردبیل بیان داشت: نمایندگان مجلس با نظارت جامع بر حسن اجراء قوانین تلاش کنند تا عدالت در مرحله اجراء زیر پا گذاشته نشود و منافذ سوء استفاده از پست‌های حساس اداری و از امکانات عمومی کاملاً سدّ گردد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توصیه خیرخواهانه من به آنها این است که دنبال عزل و نصب‌ها نروند.

وی ادامه داد: اگر جایی دیدند که ورود به عزل و نصب‌ها ضروری است با رعایت دو امر ایرادی ندارد؛ اول اینکه کسی که  خودشان می‌آورند قوی‌تر از مدیر معزول باشد و دوم اینکه فردی که می‌آورند نباید از ستاد انتخاباتی آنها یا از فامیل و اقرباء و آشنایان آنها باشد و در هر صورت به هیچ وجه نباید آموزش و پرورش دچار مسائل سیاسی شده و عزل و نصبی سیاسی در آن انجام شود.

آیت الله عاملی در ادامه با اشاره به برگزاری مجدد نمازجمعه در استان اذعان داشت: ما در تمام این مدّت تابع تصمیم ستاد کرونا بودیم از این به بعد هم تابع ستاد هستیم.

وی ادامه داد: بنابر اعلام وزیر محترم بهداشت، هیچ نهادی مثل نهادهای مربوط به رهبری، تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا را به‌صورت عالی رعایت نکردند.

کرونا؛ عبرت‌کده است

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: کرونا بلای الهی است اما عبرت‌کده هم هست و خداوند در روز قیامت با آن بر انسان‌ها و مخصوصا بر کفار احتجاج خواهد کرد.

وی بیان داشت: با کرونا معلوم شد که ما بسیار ضعیف هستیم و ممکن است به راحتی ۱۰ هزار نفر جان خود را از دست بدهند همچنان‌که در ایران تا به حال نزدیک به ۱۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با کرونا معلوم شد که مدیریت دنیا دست انسان‌ها نیست و خداوند مدبراتی دارد،کرونا دولت‌های بزرگ را به راحتی ذلیل کرد و هیبت آنها را از بین برد. تکبر، استکبار و تفرعن قلدرهایی مثل ترامپ را ضایع کرد. برنامه‌های آنها و اقتصادهای بزرگ دنیا را متزلزل ساخت.

وی گفت: در کرونا دیدیم چگونه علم، پیشرفت‌های علمی، تکنولوژی و…  همه عقیم و با یک ذره تمام مراکز تحقیقاتی زمین گیر شدند و از کرونا معلوم شد که انسان‌ها شدیداً به خداوند محتاج هستند و در برابر خداوند نباید چموشی بکنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به حدیثی از امیرالمومنین علی(ع) در خصوص عبرت اشاره کرد و اظهار داشت: در این دنیا عبرت زیاد، ولی عبرت گیرنده کم است جای تعجب دارد که با آن همه مظاهر توحید و قهاریت و جباریت خداوند باز یک زن یا یک دختر به‌صورت نامناسب در جامعه ظاهر شده و نزاع با خداوند می‌کند.

وی تصریح کرد: کرونا درس‌ها و عبرت‌های فراوانی برای بشریت داشت و اگر کسی از کرونا عبرت گرفته، نباید بی‌حساب زندگی کند.

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: وای به حال فردی و ملتی که بعد از کرونا واهمه قدسی نداشته باشد و باز هم به سراغ گناه برود، این بالصراحه کفر به آیه و اعلان جنگ با خداوند است.

عاملی گفت: از خداوند می‌خواهیم که با کرم خود این بلا را از ملت‌ها و مخصوصاً ملت‌های مسلمان دور نگه دارد و همچنین از اهالی می‌خواهیم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نهایت همکاری را داشته باشند و یقین بدانند که اگر دستورات بهداشتی را رعایت نکنند به منزل اول باز خواهیم گشت و در آن صورت مقصرین، مسؤول خون انسان‌های بی‌گناه خواهند بود.

 

انتهای پیام/ج