سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8267 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶

رئیس دفترحمایت حقوقی ‌قضایی ایثارگران اردبیل خبرداد:

ارائه خدمات رایگان حقوقی به ایثارگران و بسیجیان فعال

عبدی رئیس دفترحمایت حقوقی ‌قضایی ایثارگران استان اردبیل از ارائه خدمات رایگان حقوقی به ایثارگران و بسیجیان فعال خبرداد و گفت: این خدمات شامل ارائه مشاوره های حقوقی و وکیل رایگان به دعاوی حقوقی و پرونده های قضایی مربوط به ایثارگران و بسیجیان است.

ارائه خدمات رایگان حقوقی به ایثارگران و بسیجیان فعال

مهدی عبدی رئیس دفترحمایت حقوقی ‌قضایی ایثارگران استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر، از ارائه مشاوره حقوقی ‌رایگان به مناسبت هفته قوه قضائیه به بسیجیان و ایثارگران خبر داد و گفت: این خدمات شامل مشاوره های حقوقی و وکیل رایگان به دعاوی حقوقی و پرونده های قضایی مربوط به ایثارگران و بسیجیان است.

وی با بیان اینکه دفتر حمایت قضایی و حقوقی استان اردبیل برای دفاع در مسائل حقوقی از بسیجیان، رزمندگان، ایثارگران، آزادگان و جانبازان در سال 65 به تصویب رسیده و از سال 66 شروع به فعالیت کرده است، گفت: این دفتر با قبول وکالت ایثارگزان و بسیجیان که درگیر دعاوی حقوقی هستند بصورت رایگان از آنها در محاکم قضایی دفاع می کند.

وی مشاوره برای صلح و سازش را اولین اقدام دفتر حمایت قضایی و حقوقی در دفاع از بسیجیان عنوان کرد و گفت: در صورت به نتیجه نرسیدن، وکیل رایگان در اختیار افرد قرار می‌ گیرد.

رئیس دفتر حمایت و معاضدت قضایی استان اردبیل در ادامه سخنان خود به سابقه وکلای این دفتر اشاره کرد و گفت: وکلای این دفتر بر اساس مدرک تحصیلی  کارشناسی ارشد حقوق، به صورت افتخاری پیگیری پرونده رابه عهده می‌گیرند تا ضمن ارائه خدمات به ایثارگران و بسیجیان زمینه های نشاط و تعالی را در جامعه فراهم کنند.

 عبدی با بیان اینکه پیگیری پرونده‌ها از طریق دفتر معاضدت قضایی در خیلی موارد زودتر به نتیجه می‌رسد تصریح کرد: محل استقرار این دفاتر در مرکز دادگستری هر حوزه قضایی است که با اجازه ریاست کل مکانی به این دفتر واگذار می‌شود.

وی به شرایط استفاده از خدمات رایگان  دفتر حمایت و معاضدت قضایی اشاره کرد و گفت: جانبازان 25درصد به بالا، آزادگان، رزمندگانی که حداقل 6ماه متوالی در جبهه حضور داشتند در کنار بسیجیان فعال یا ویژه که فعالیت مستمر در پایگاه های مقاومت بسیج دارند شامل این خدمات می‌شوند و به بسیجیان عادی فقط خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌شود.

رئیس دفتر حمایت و معاضدت قضایی به پرونده های قضایی مرتبط با دعاوی خانوادگی نیز اشاره کرد و گفت: دعاوی خانوادگی مربوط به طلاق از جمله مواردی است که دفتر حمایت و معاضدت قضایی فقط جهت رفع اختلاف مشاوره ارائه می‌ دهد  و به این موارد وارد نمی شود.

عبدی با بیان اینکه دفتر حمایت و معاضدت قضایی در اکثرشهرستان های استان نیز فعال است، خاطرنشان کرد: مردم این حوزه ها می‌توانند جهت مشاوره به این دفاتر مراجعه کنند.

انتهای پیام/ج