سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8309 ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱

مدیر فرهنگسازی بسیج دانشجویی خبرداد:

ارسال نامه سرگشاده بسیج دانشجویی به نمایندگان مجلس/ قانون تسهیل ازدواج جوانان بازخوانی و بر اجرای آن نظارت شود

مظفری مدیر فرهنگسازی بسیج دانشجویی اردبیل از ارسال نامه سرگشاده دفاتر بسیج دانشجویی به نمایندگان مجلس در خصوص قانون تسهیل ازدواج جوانان خبرداد و گفت: با توجه به اینکه این قانون 10 سال پیش در مجلس به تصویب رسیده است، اما طی این مدت گامی در راستای اجرایی شدن ان در کشور برداشته نشده است.

ارسال نامه سرگشاده بسیج دانشجویی به نمایندگان مجلس/ قانون تسهیل ازدواج جوانان بازخوانی و بر اجرای آن نظارت شود

حسین مظفری مسئول فرهنگ سازی بسیج دانشجویی استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر، از پیگیری مطالبات مردمی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خبرداد و گفت: یکی از مسائل مهم کشوری که متاسفانه پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی نیز مورد غفلت قرار گرفته و به فراموشی سپرده شده است نظارت بر قانون تسهیل ازدواج جوانان است که بیش از 10 سال از تصویب آن در مجلس گذشته ولی هنوز به مرحله اجرایی شدن نرسیده است.

وی در ادامه سخنان خود به نقش جوانان در پیشرفت و آبادانی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مشکل جوانان، امر ازدواج در کنار اشتغال است که  نقش نمایندگان مجلس در راستای تسهیل گری مهم و سازنده است.

مظفری به نقش تشکیل خانواده در تعالی جامعه اشاره کرد و گفت: متأسفانه در زمان کنونی که درگیر چالش‌های مختلف هستیم این موضوع بر اثر غفلت مسئولان مستعد تبدیل شدن به پاشنه ی آشیل است.

وی با بیان اینکه پیگیری و نظارت بر قانون تسهیل ازدواج جوانان که بیش از ۱۰ سال از تصویب آن گذشته و متاسفانه فرصتی که می توانست برای بیش از ۱۲ میلیون جوان مجرد در سن ازدواج ایجاد شود تا سامان یابند در حال از دست رفتن است و از سوی دیگر نیاز به اصلاح و تصویب قوانین جدید با رویکرد تعالی خانواده و ترویج و تسهیل سبک زندگی اسلامی و ایرانی رسالت مجلس یازدهم را سنگین‌تر می‌کند.

مسئول فرهنگسازی بسیج دانشجویی استان اردبیل در پایان سخنان خود از ارسال نامه سرگشاده به نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی در خصوص احیای قانون تسهیل ازدواج و زنده شدن نقش نظارتی مجلس بر نحوه اجرای این قانون در کشور خبرداد و گفت: با توجه به اینکه مطابه گری از رسالت های دانشجویی است، مسئولین دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل با بازخوانی قانون مربوطه و کار کارشناسی خواستار احیای این قانون و اجرای آن در کشور شدند.

انتهای پیام/ج