سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8334 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷

امام جمعه شهرستان نیر:

روز خبرنگار، نماد احترام به حقوق ملت در دسترسی به اطلاعات صحیح و شفاف است

حجت الاسلام نعمتی امام جمعه شهرستان نیر از خبرنگاران به عنوان ایثارگران جبهه جنگ نرم نام برد و گفت: خبرنگاران در واقع سربازان عرصۀ اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی هستند که برای بازگویی حقیقت و آگاهی‌بخشی به جامعه و احقاق حقوق ملتها، از هر خطری استقبال می کنند.

روز خبرنگار، نماد احترام به حقوق ملت در دسترسی به اطلاعات صحیح و شفاف است

حجت الاسلام و المسلمین آیت اله نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و دیگر شهدای گرانقدر اصحاب رسانه و اطلاع رسانی، روز خبرنگار را به‌ عنوان نماد احترام به حقوق ملت در دسترسی به اطلاعات صحیح، شفاف، فوری و مقابله با امپراطوری رسانه ای استکبار در دفاع از حقوق ملتهای آزاده بویژه ملل مسلمان دانست و گفت: این روز یادآور فرصتی گران‌بها برای پاسداشت مقام شامخ این فرماندهان و سربازان عرصۀ اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی که برای بازگویی حقیقت و آگاهی‌بخشی به جامعه و احقاق حقوق ملتها، از هر خطری استقبال می کنند است.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی های یک خبرنگار رزمنده در میدان جنگ نرم پرداخت و گفت: خبرنگاران در واقع سربازان عرصۀ اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی  هستند که برای بازگویی حقیقت و آگاهی‌ بخشی به جامعه از هر خطری استقبال می کنند.

وی افزود: همان طور که پیامبران با استفاده از تعالیم الهی توانستند جامعه را از طریق جریان حقیقت  از تاریکی و گمراهی نجات دهند، خبرنگاران متعهد نیز با همان شیوه و با استفاده از  صدا و تصویر خبری و قلم و کاغذشان می توانند مردم را از پیرامون شان آگاه کرده و توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

امام جمعه نیر به خصایص و ویژگی ها خبرنگاران انقلابی پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از خصایص خبرنگاران، فداکاری که با استفاده از این خصیصه در راستای حل مشکلات مردم  می توانند زمینه ساز حرکت های مسئولان شوند.

حجت الاسلام نعمتی از انقلابی بودن به عنوان ویژگی بارز خبرنگاران حاضر در میدان جنگ نرم نام برد و از خبرنگاران خواست تا با روحیه جهادی و انقلابی ضمن بیان حقایق به مطالبه گری از حقوق مردم از مسئولان بپردازند.

انتهای پیام/ج