نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8352 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴

امام جمعه شهرستان نیر:

مباهله، یادآور ترس مستکبرین از سیطره اسلام بر عالم است/ شهرستان نیر، نیازمند ثبات در بخش مدیریت کلان است

حجت الاسلام نعمتی امام جمعه شهرستان نیر از ثبات در مدیریت کلان به عنوان مهمترین عامل پیشرفت آن شهرستان نام برد و گفت: یقینا تمام تحرکات استکبار برای این است که از سیطره اسلام بر تمام عالم می ترسند.

مباهله، یادآور ترس مستکبرین از سیطره اسلام بر عالم است/ شهرستان نیر، نیازمند ثبات در بخش مدیریت کلان است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه مدیران کوتاه مدت توانایی حل مشکلات مردم را ندارند، گفت: مردم شهرستان نیز نیازمند مدیران توانمند با طول خدمت بلند مدت هستند.

وی با بیان اینکه یکی از شرایط کسب تقوا معرفت به امام معصوم(ع) است، گفت: هرکس باید امام زمان(عج)خود را بشناسد تا بتواند با پیروی از رهنمودهایش به سعادت برسد.

امام جمعه شهرستان نیر از برگزاری مراسمات عید غدیرخم به عنوان اظهار محبت به حضرت امیرالمومنین(ع) نام برد و گفت: سفارش حضرت علی(ع) به مومنین، مباحث آخرالزمان است بطوریکه در عید غدیر 25 جمله در مورد امام زمان(عج) بیان فرمودند.

وی به عزاداری مردم برای حضرت سیدالشهدا (ع) در ماه محرم اشاره کرد و گفت: این عزاداری ها در واقع اظهار محبت به امام حسین(ع) است، حضرت زینب(س) وقتی بدن بی سر حضرت سید الشهدا (ع) را در آغوش گرفت فرمودند؛ یا بقیه الله(عج) این حسین(ع) تو است که بی سر افتاده است منتظر انتقامش هستیم.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه مردم می توانند از غدیرخم و از عزاداری به امام حسین(ع) معرفتشان را نسبت به امام زمان(عج) زیاد کنند اظهار داشت: اگر ولایت و محبت به امام زمان(عج) نداشته باشیم شکست خواهیم خورد چراکه امام زمان(عج) با تمام انبیای الهی برابری می کند.

وی افزود: در روایات معتبر آمده است که اوصاف و ویژگیهای تمام انبیای الهی از حضرت آدم(ع) تا حضرت ختمی مرتبت پیامبر اکرم(ص) در امام زمان(عج) جمع شده است.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به تبیین فلسفه عزاداری شیعیان برای ائمه معصوم(ع) پرداخت و گفت: شیعه امیرالمومنین(ع) برای ائمه معصوم(ع) عزادری می کند تا با کسب معرفت به وصال امام زمان(عج) برسد، انسان ها اگر اینگونه نباشند قطعا خسر الدنیا و آخرت خواهند شد.

مباهله یادآور نمایش قدرت اسلام برابر کفر و الحاد است

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود  به تبیین اهمیت و جایگاه مباهله در تاریخ پرداخت و با بیان اینکه 24ذی الحجه  هر سال مصادف با روز مباهله است، گفت: روز مباهله در واقع یادآور نمایش قدرت سیاسی اسلام در برابر کفر و الحاد و روز مواجهه تمام ایمان برابر تمام کفر است. 

وی با بیان اینکه در روز مباهله بزرگان ادیان در واقع به عظمت اسلام پی بردند، خاطرنشان کرد؛ امروز هم یقینا تمام تحرکات استکبار و صهیونیسم برای این است که از سیطره اسلام بر تمام عالم می ترسند.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه در روز مباهله پیامبر اسلام(ص) عزیزترین کسان خود را برای مقابله با کفر به میدان آورد، متذکر شد؛ در روز عاشورا نیز مباهله عملی اتفاق افتاد و امام حسین(ع) عزیزترین افراد و خانواده خود را برای اافشای حقیقت و روشنگری در طول تاریخ به میدان آورد .

وی از مباهله به عنوان مسئله تبلیغ دین اسلام نام برد و گفت: ما در طول تاریخ به همین مباهله نیاز داریم تا مقابل دشمنی دشمنان و استکبار بایستیم، همانطوریکه در مباهله همه ایمان در برابر همه کفر قرار گرفتند امروز همه ایمان در نظام جمهوری اسلامی جمع شده تا در برابر کفر و استکبار جهانی و صهیونیسم صف آرایی کند و یقینا پیروزی با اسلام است.

ضرورت شناخت دشمن و شناخت دشمنی دشمن  

حجت الاسلام نعمتی از شناخت دشمن و شناخت دشمنی دشمن  به عنوان دو مولفه مهم در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز عید قربان نام برد و با بیان اینکه در این سخنرانی یک بشارت برای شکست آمریکا در جریان تحریم ملت ایران نهفته است ، گفت: یک انذار  نیز برای ملت ایران در این سخنرانی وجود دارد و آن این است که از جریان تحریف به عنوان خط موازی و حمایتی جریان تحریم نام برده شده است که  این موضوع همچنان فعال و خطرناک است.

وی به دشمنین دشمنان اسلام در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: در تاریخ می بینید که دشمن برای رسیدن به اهدافش از تمام ابزار های ممکن برای ضربه زدن به ممالک اسلامی به خصوص ایران اسلامی استفاده کرده و می کند .

امام جمعه نیز در ادامه سخنان خود از کودتای 28 مرداد سال 32 به عنوان یکی از میادین دشمنان نام برد و گفت: وقتی که ملت ایران برای ملی شدن صنعت نفت مبارزه کردند، استکبار جهانی اقدام به تلافی با کودتا کرد.

وی خیانت دشمنان اسلام در طول تاریخ را یادآور شد و گفت: یکی از دلایل پیروزی کودتاچیان اعتماد بیش از حد دولتمردان به خصوص مصدق به آمریکا بود همانطور که باور دولتمردان ما در قضیه برجام اعتماد بیش از حد به آمریکا  به ویژه جان کری و اوباما بود که نتیجه آن نقض برجام شد.

حجت الاسلام نعمتی نفوذ دشمنان در جنگ نرم کنونی را یاداور شد و گفت: دشمن اگر نتواند بصورت فیزیکی همچون جنگ تحمیلی و یا کودتا وارد مبارزه شود به صورت نفوذ وارد عرصه مبارزه شده است که نمونه آن را در سال 72 و  جریان کنترل جمعیتی به خوبی می توان مشاهده کرد. جریانی که در آن وزارت بهداشت دولت وقت  و مجلس وقت برای کنترل جمعیت  چه کارها که نکردند.

وی افزود: در سال 72 هولوکاست ایرانی، نماد جنگ جمعیتی بر علیه ایران راه افتاد ولی متاسفانه مسئولان وقت متوجه نشدند و در دام دشمنان افتادند.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در دو سال اخیر  در این خصوص اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در بیانات خود روی چند نکته از جمله استقلال اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، اقتصاد بدون نفت و افزایش جمعیت ایران خیلی تاکید دارند و باید متولیان فرهنگی و بهداشتی  به این موضوع ورود کنند.

ایران به مذاکره برنخواهد گشت

 حجت الاسلام نعمتی متذکر شد: امروز نیز جنگ دشمن در آستانه انتخابات عوض شده است و آنها دوباره حرف از برداشتن تحریم می زنند تا هدف انتخاباتی شان محقق شود.

وی با بیان اینکه دولت محترم نباید بار دیگر گول حرف های ترامپ را بخورد ، گفت: امروز ترامپ برای  رئیس جمهور شدن نیازمند ایران آرام و اهل مذاکره است اما غافل از این است که ایران دوباره به مذاکره برنخواهد گشت.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود از محرم و رمضان به عنوان دو ذخیره لایزال زیست ایمانی و انسانی نام برد و گفت: امسال غم ما در متفاوت ترین محرم بعد از انقلاب به علت بیماری واگیردار کرونا دو چندان است.

مجالس حضوری عزاداری جایگزین ندارد

وی با بیان اینکه از ابتدای انتشار ویروس کرونا دشمن برای زیارت گاهها، نماز جماعت بویژه نماز جمعه برنامه ریزی کرد تا با شایعه پراکنی و شبهه افکنی در حوزه سلامت، معنویت را در مردم کم رنگ کند که این کار دشمن نیز به شکست انجامید و مردم دست از اعتقادات و عبادات خود برنداشتند.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود با انتقاد از افاردی که دم از عدم برگزاری مراسم عراداری به حاطر شرایط کرونایی می زنند به تلاش های جهادی جوانان در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: این بچه مسجدی ها و هیئتی ها بودند که در در ایام کرونا با توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده به یاری مردم شتافتند در حالینکه این افراد در آن ذوران بحرانی نیز در خواب بودند.

وی با بیان اینکه مراسمات محرم و عزاداری ها طبق تصمیمات ستاد کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد، گفت: مجالس حضوری عزاداری جایگزین ندارد.

حجت الاسلام نعمتی به نحوه پذیرایی از عزاداران و پخش نذورات و احسانات مردم در این ایام نیز اشاره کرد و گفت: به جای اطعام و احسان ، مردم احسانات خود را بصورت بسته های ، کمک به فقرا و ایتام و زندانیان جرائم غیر نقد انجام خواهند داد. تا با اعطای کمک های قرض الحسنه، ضمن ادای نذر خود از برادران دینی خود نیز دستگیری کنند.

وی با بیان اینکه عزاداری در مکان های رو باز به ویژه در زمین های ورزشی همراه با فاصله اجتماعی برگزار می شود تصریح کرد: نماز ظهر عاشورا نیز در مکان روباز برگزار خواهد شد.

شهرستان نیر، نیازمند ثبات در بخش مدیریت کلان است

امام جمعه شهرستان نیز در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته به بیان مسائل و مشکلات شهرستان پرداخت و گفت: در نشستی که اخیرآ با حضور نیکزاد و حجت الاسلام موسوی نمایندگان شهرستان نیر و مسئولان ارشد استانی در نیز برگزار مصوباتی به تصویب رسید که خود من پیگیر انها خواهم بود. تا سریعتر عملیاتی شوند.

وی به مطالبات از علی نیکزاد نائب ریس مجلس پرداخت و گفت: یکی از مطالبات به حق مسئله مسکن جوانان بود که  نیکزاد نائب رئیس مجلس بر حضور مسئولان مسکن و شهرسازی برای تعریف و معرفی زمین برای ساخت مسکن برای جوانان نیز تاکید داشت.

حجت الاسلام نعمتی از گرانی زمین به عنوان یکی از دلایل عدم رغبت جوانان به ازدواج نام برد و گفت: شورای شهر و مسئولان مسکن و شهرسازی برای ساخت مسکن ملی جوانان حتما برنامه های مصوب جلسه را اجرا کنند.

وی در پایان سخنان خود از مسئولان استان در جابجایی فرماندار نیر انتقاد کرد و گفت: امامی فرماندار سابق شهرستان با وجود شایستگی هایش به یک شهرستان دیگر منتقل شدند در حالیکه اگر وی فرصت خدمت در شهرستان را پیدا می کرد کارهای ناتمام و اثربخشی که اغاز کرده بود را به سرانجام می رساند و شهرستان نیر چهره پیشرفت را تجربه می کرد.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه حضور یکساله، ده ماهه ، شش ماهه یک فرماندار در یک شهرستان یکی از عوامل پسرفت آن شهرستان است، گفت: عدم ثبات مسئول شهرستان با عدم توسعه آن شهرستان برابر است.

وی افزو: عدم تصویب 14ساله طرح جامع گردشگری بولاغلار نیر، عدم وجود اختلاف 25 ساله جهاد با اوقاف در نتیجه عدم ثبات در مدیریت کلان شهرستان است. 

امام جمعه شهرستان نیر به مسئولان  و نمایندگان هشدار داد؛ اگر می خواهید فرماندار یک ساله، دو ساله بیاورید نیاورید چراکه شهرستان نیر نیاز به فرماندار و مسئول یک ساله ندارد. چراکه معتقدند عدم ثبات در فرمانداری با عدم ثبات در شهرستان و عقب ماندگی و مهاجرت، تعطیلی طرح ها و صنعت و گردشگری منطقه برابر است

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه مردم شهرستان باید در مسائل شهرشان دخیل شوند از فرهنگیان، نخبگان و جوانان شهرستان خواست نسبت به آینده شان بی تفاوت نباشند.

انتهای پیام/ج