نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8364 ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اردبیل خبرداد:

آغاز پذیرش دانشجو در 105 رشته محل دانشگاه جامع علمی کاربردی اردبیل

لطیفی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل از راه اندازی 7 رشته محل جدید در واحد های آموزشی استان اردبیل خبرداد و گفت: رسالت دانشگاه علمی کاربردی ارتقای مهارت جوانان برای ورود به بازار و بسترسازی برای کارآفرینی است.

آغاز پذیرش دانشجو در 105 رشته محل دانشگاه جامع علمی کاربردی اردبیل

به گزارش ابصارخبر، داریوش لطیفی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه به تشریح اهداف و رسالت های این دانشگاه پرداخت و گفت: رویکر دانشگاه جامع علمی کاربردی مهارت آموزی است.

وی با بیان اینکه اغلب دانشجویان این دانشگاه بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار می شوند گفت: رشته های تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی مبتنی بر نیاز جامعه و بازار کار است به همین دلیل فارغ التحصیلان این دانشگاه برخلاف سایر دانشگاه ها بعد از فارغ التحصیلی سریع جذب بازار کار می شوند.

آغاز پذیرش دانشجو در 105 رشته محل دانشگاه جامع علمی کاربردی اردبیل

لطیفی در ادامه سخنان خود از آغاز پذیرش دانشجویان در سال 99 خبرداد و گفت: پذیرش دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل از 4 شهریور ماه آغاز شده و تا 17 شهریور ماه ادامه خواهد یافت.

وی به رشته  محل های موجود در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با 105 کد رشته محل شامل 67 رشته در مقطع کاردانی و 38 رشته در مقطع کارشناسی آماده پذیرش دانشجویان است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی تکراری نیست و همه این 105 کد رشته، مجزا از هم هستند به ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: 13 مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل آماده پذیرش از 6 هزار دانشجو است.

مهارت آموزی و کارآفرینی رسالت دانشگاه علمی کاربردی است

وی به ماموریت و رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه رویکر دانشگاه جامع علمی کاربردی، مهارت آموزی و توانمند سازی است علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه می توانند در بازه زمانی 4 الی 11 شهریور ماه در مقطع کاردانی و از 11 الی 17 شهریور ماه نیز در مقطع کارشناسی با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

لطیفی در ادامه سخنان خود به شرایط تحصیل دانشجویان در ایام کرونا نیز اشاره کرد و گفت: تمام دروس نظری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل در شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار می شود و تنها واحدهای عملی و کارگاهی که نیازمند حضور فیزیکی است بصورت محدود و شیفت بندی با رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز آموزشی برگزار می شود.

وی از افزایش 20درصدی جذب دانشجویان در دانشگاه جامع علمی کاربردی خبرداد و گفت: با توجه به مزیت هایی که این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه های استان دارند برخلاف کاهش جذب دانشجو در سایر دانشگاه این روند در علمی کاربردی استان معکوس بوده و شاهد افزایش قابل توجه در این شرایط هستیم.

اعطای وام دانشجویی به میزان 70درصد شهریه به دانشجویان

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به مزیت های  تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهریه تحصیل در این دانشگاه کمترین میزان در بین سایر دانشگاه ها است و 70درصد شهریه نیز بصورت وام در اختیار دانشجویان قرار می کرد می توان گفت این عامل در کنار عواملی چون مهارت آموزی و اشتغال زایی و جذب فوری در بازار کار از جمله مزیت های تحصیل در دانشگاه جامع علمی کابردی است که دانشجویان، این دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند.

وی به امتیازات ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی برای قهرمانان ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: به دانشجویانی که از قهرمانان ورزشی هستند30 تا 100درصد تخفیف در شهریه اعمال می شود.

لطیفی به کیفیت تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز اشاره کرد و گفت: از آنجایی که رشته های این دانشگاه همگی کاربردی و بر اساس نیاز جامعه تدوین و طراحی می شوند کیفیت آموزش را می توان در جذب فارغ التحصیلان در بازار کار جستجو کرد.

وی به رصد وضعیت بازار و نیاز روز استان نیز اشاره کرد و گفت: بر حسب رسالت آموزشی دانشگاه جامع علمی و کاربردی که مهارت آموزی است منابع درسی مدام در حال بروز رسانی، ادغام و یا حذف شدن است که این خود موید کیفیت اموزشی این دانشگاه است.

لطیفی در ادامه سخنان خود به سطح بندی دانشگاه جامع علمی کابردی کشور اشاره کرد و گفت: این دانشگاه برخلاف سایر دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم توانست روند سطح بندی را با موفقیت طی کند.

ذوب آهن اردبیل برای دومین سال پیاپی  جزو ۱۰ مرکز آموزشی برتر کشور شد

لطیفی با بیان اینکه هیچ دانشگاه و مرکز آموزشی از استاندارد لازم برای قرار گرفتن در سطح یک برخوردار نیست به وضعیت مراکز اموزشی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل در بالاترین رده های سطح 2 قرار دارد و مرکز آموزشی ذوب آهن اردبیل نیز برای دومین سال پیاپی توانست جزو 10 مرکز آموزشی برتر کشور قرار گیرد و این نوید آینده درخشان برای واحد های اموزشی استان اردبیل است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل با بیان اینکه اردبیل استان صنعتی نیست و از محرومیت های زیادی در رنج است، گفت: موفقیت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل از این لحاظ در خور توجه است.

وی به درس های کرونا نیز اشاره کرد و گفت: مرکز تولید محتوای الکترونیکی دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در سطح کشور راه اندازی شده در این زمینه به تولید محتوای اموزش الکترونیک در دوران کرونا تلاش می کند.

راه اندازی 7 رشته محل جدید برای اولین بار در سطح استان اردبیل

لطیفی از راه اندازی 7 رشته محل جدید برای اولین بار در سطح استان اردبیل خبرداد و گفت: مهندسی فناوری و بازرسی جوش، پدافند غیرعامل، تکنولوژی آموزشی، امور بورس، حسابرسی از جمله رشته محل های جدید است که از سالتحصیلی جدید پذیرای دانشجویان خواهند بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل به تولیدات گلخانه ای در پارس آباد مغان نیز اشاره کرد و گفت: به منظور ساماندهی آموزش و مهارت افزایی در این زمینه نیز رشته باغداری و تولیدات گلخانه ای نیز در مرکز آموزشی پارس آباد راه اندازی شده است.

وی افزود: کاردان فنی برق و تعمیر ماشین آلات الکترونیک و امور ضابطین قضایی و حقوقی از جمله رشته هایی هستند که در سالجاری راه اندازی خواهند شد.

لطیفی از اعلام آمادگی برای برگزاری آموزش های عمومی و مهارت افزایی کوتاه مدت برای نهادها و موسسات خبرداد و گفت: دانشگاه جامع علمی کابردی آماده اعطای مجوز برای دوره های کوتاه مدت آموزشی برای عموم مردم نیز است که طی فرایند قانونی و آموزشی  مجوز مربوطه صادر می شود.

امکان بازگشایی مجدد دانشکده خبر اردبیل

لطیفی به وضعیت دانشکده خبر اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: این مرکز آموزشی نیز به دنبال تعطیلی مراکز دولتی فعلا در استان اردبیل فعال نیست ولی اگر از طرف نهاد رسمی پیشنهاد و درخواست مجوز ارائه شود امکان بازگشایی مجدد ان وجود دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل به فعالیت های کلینیک کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: این مرکز این علاوه بر مشاوه های رایگان به کارآموزان و کارفرمایان نیز خدمات ارائه می کند.

وی با بیان اینکه حلقه مفقوده بازار کار عدم ارتباط کارافرینان با مراکز آموزشی و مهارت افزایی است، گفت: کلینیک کارآفرینی دانشگاه می تواند نقش هدایتگر و تسهیل گری را  در این موارد ایفا کند.

لطیفی در پایان سخنان خود به وضعیت سنی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در مقایسه با 10 سال پیش دانشجویان این دانشگاه جوان  شده است در حالی که در گذشته دانشجویان دانشگاه افراد شاغل بودند که به دنبال ارتقای مهارت کاری بودند اما امروز این رده سنی به کمترین حد خود رسیده و اغلب دانشجویان دانشگاه جوان هستند.

مرکز آموزشی ضعیف در دانشگاه جامع علمی کاربردی مفهومی ندارد

لطیفی به وضعیت رشته محل های متقاضی بدون مرکز آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: امروز مشکل اصلی ما آموزش مهارت در بخش کشاورزی است چراکه متولیان برگزاری این دوره ها که کشت و صنعت مغان و جهاد کشاورزی بودند سال ها پیش به دلیل وابستگی به دولت تعطیل شدند و تاکنون نیز متقاضی برای برگزاری دوره های مهارت افزایی برای کشاورزان در استان اردبیل اعلام آمادگی نکرده است.

وی گفت: در دانشگاه جامع علمی کاربردی، مرکز آموزشی ضعیف مفهومی ندارد و اگر روزی مرکزی به آستانه ضعف برسد قطعا تعطیل خواهد شد چراکه آموزش های دانشگاه جامع علمی کاربردی مبتنی بر نیاز مردم و جامعه است.

انتهای پیام/ج