سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8392 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱

امام جمعه شهرستان نیر:

مافیای قدرت و ثروت، سد راه کار جهادی و انقلابی است/ ایجاد بانک اسلامی، از ضروریات کشور است

حجت الاسلام نعمتی امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه مافیای قدرت و ثروت، سد راه کار جهادی و انقلابی در کشور است، گفت: وظیفه مجلس انقلابی تصویب قوانین بر اساس تفکرات انقلاب اسلامی است.

مافیای قدرت و ثروت، سد راه کار جهادی و انقلابی است/ ایجاد بانک اسلامی، از ضروریات کشور است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این هفته به تبیین وظایف قوای سه گانه پرداخت و گفت: وظیفه مجلس انقلابی تصویب قوانین بر اساس تفکرات انقلاب اسلامی است.

امام جمعه شهرستان نیر یکی از صفات حسنه مومنین را توان مسئولیت پذیری عنوان کرد و گفت: مسئولیت پذیری سنگین ترین وظیفه ای است که بر عهده هر انسانی است چه زمانی که فرد عهده دار مسئولیت های سیاسی و اجتماعی در جامعه است و چه انسانهایی که تنها نسبت به خود و خانواده خود دارای مسئولیت هستند در هر حال، این مسئولیت ها اگر درست درک شده و به سرانجام برسد سعادت و خوشبتی به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود به حدیثی از امام علی علیه السلام در این خصوص اشاره کرد و گفت: حضرت امیرالمومنین (ع) می فرمایند؛ هرگاه شخصی پست و فرومایه به قدرت رسید ، کارهای بسیار قبیح همچون اختلاس، بد اخلاقی، جاسوسی، تقسیم از روی رابطه و جناح  انجام می دهد و اگر وعده هم بدهد، خلف وعده عمل خواهد کرد.

لیاقت، تعهد، تقوا، علم و توانمندی، لازمه تصدی مسئولیت است

حجت الاسلام نعمتی وظایف دولت و مجلس را یادآور شد و گفت: دولت ، مجلس و قوه قضاییه نسبت به مسئولیت ها و دادن مناصب اجرایی باید بر اساس لیاقت، تعهد، تقوا، علم و توانمندی عمل کنند.

وی به مقایسه دوران جنگ تحمیلی و زمان فعلی پرداخت و گفت: امروز به برکت تجربیات جنگ تحمیلی  و درایت و پشتکار امثال شهید طهرانی مقدم و گروهش است که در ۷۰ هزار پایی، مجهزترین هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را منهدم می کنیم، کاری که هیچ دولت و حکومتی در دنیا توان انجام آن و مقابله با استکبار را ندارد و نخواهد داشت.

این مبلغ اسلامی تنها دلیل صلابت ایران در برابر استکبار را اعطای مسئولیت به اهلش عنوان کرد و گفت: تنها در سایه کار جهادی، انقلابی و خدایی است که امروز به توان بازدارندگی نظامی در برابر دشمنان اسلام رسیده ایم.

مافیای قدرت و ثروت، سد راه کار جهادی و انقلابی در کشور است

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود با انتقاد از مسئولین کشور در سایر عرصه ها به ویژه عرصه های صنعت و اقتصاد  گفت: تنها به دلیل عدم توفقیق در سایر بخش ها این است که مسئولیت به اهلش داده نشده در حالیکه کشوری که بتواند موشک طراحی و تولید کند، قطعا تولید خودروی ملی هم ممکن است.

وی دلیل ضعف در صنعت خودروسازی و یا سایر مباحث اقتصادی را در وجود مافیای قدرت و ثروت دانست و گفت: این مافیای قدرت و ثروت است که به خاطر منافع خود نه تنها اجازه کار جهادی و انقلابی را به دغدغه داران امر نمی دهد بلکه با شبه پراکنی های خود برای نظام نیز هزینه ایجاد می کند.

وظیفه مجلس انقلابی تصویب قوانین بر اساس تفکرات انقلاب اسلامی است

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به بانکداری در کشور نیز اشاره کرد و گفت: وظیفه مجلس انقلابی تصویب قوانین بر اساس تفکرات انقلاب اسلامی است.

وی به  وظیفه قوه  قضائیه در این خصوص نیز اشاره کرد و گفت: مبارزه با تبعیض و فساد در تمام زمینه ها از جمله وظایف قوه قضائیه است.

وی انتصاب مدیران لایق برای نهادهای مختلف اجرایی و خدمت رسانی را نیز از وظایف قوه مجریه دانست و گفت:  شأن ولی فقیه در جمهوری اسلامی بسیار بالاتر از این است که در این امور وارد شود چراکه طبق قانون اساسی برای همه امور وظایفی برای سه قوه مشخص شده است.

ایجاد بانک اسلامی، از ضروریات کشور است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به نظرات فقها و مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری به لزوم ایجاد بانک اسلامی در ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه بانک‌های ما مهمترین عامل اصلی بیکاری، تورم افزایش سن ازدواج و سودهای ربوی زیاد است.

وی علت این امر را  وجود مافیای قدرت و ثروت عنوان کرد و گفت: مافیای اقتصاد و تجارت نمی‌گذارند درصدهای بانکی پایین در کشور برقرار شود، در حالی که در کشورهای دیگر مانند کشورهای غربی و آسیای همچون مالزی درصدهای بانکی خیلی پایین است و سرمایه‌گذاری نیز در این کشورها به نحو احسن حمایت می‌شود.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه بانک‌های ما، قاتل جان سرمایه‌گذاران هستند، خاطرنشان کرد: عامل تعطیلی کارخانجات و بیکاری مردم نیز همین سیستم بانکداری است.

وی از قوه قضائیه خواست برای یک بار هم که شده با این سودهای کلان بانکی مبارزه کند هرچند که در این راه مافیای ثروت، پول های خود را از بانک‌ها بیرون بکشند.

مدیریت زیرساخت ها، مستلزم اصلاح سیستم بانکداری است

امام جمعه شهرستان نیر ایثار و فداکاری بانوان و مادران ایران اسلامی در پشتیبانی از فرزندان خود در 8 سال دفاع مقدس را یادآور شد و گفت:  چطور در طول هشت سال جنگ تحمیلی خواهران و مادران ما برای استقلال کشور و دفاع از آرمان‌های انقلاب و خون شهیدان طلاهای خود را تقدیم نظام کردند و اقتصاد کشور مدیریت شد، امروز هم همین افراد خیر و مومن هستند که در صورت نیاز باز هم به میدان خواهند آمد.

وی تصرح کرد: اگر سیستم بانکداری اصلاح شود، زیرساخت‌ها نیز مدیریت خواهند شد و با مدیریت اقتصادی، تورم و بی ثباتی نیز مدیریت خواهد شد.

امام جمعه شهرستان نیر به برنامه های قوه قضائیه در رابطه با بانکداری اسلامی اشاره کرد و گفت: با تمام توان پشتیبان این حرکت انقلابی هستیم چراکه  کوتاهی در این زمینه پذیرفتی نیست و ایت کار، کاری است که قطعا خشنودی و رضایت خداوند متعال را نیر در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مسئولیت ها امروز از طریق خون شهدا به ما رسیده است، گفت: کوتاهی در انجام مسئولیت ها در واقع خیانت به اسلام و خون شهدا است.

تنها راه نجات اقتصاد کشور، عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید است

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به دلباختگان به فرب  و آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: عده ای در داخل برای نجات اقتصاد کشور، دل به انتخابات آمریکا بسته اند که لازم است این افراد بدانند، این کار و این طرز تفکر خیانت بسیار بزرگی در حق ملت ایران اسلامی است.

وی افزود: فاسدترین دولت ها، فاسدترین انتخابات  و فاسدترین اشخاص در زمان برجام همین آمریکائی ها بودند و شدیدترین تحریم ها را بر کشور ما، همین افراد وضع کردند که اگر تدبیر مقام معظم رهبری نبود برجام های بعدی نیز در ایران اجرا می شد.

امام جمعه شهرستان نیر تنها راه نجات اقتصاد کشور را عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید عنوان کرد و گفت: امروز لازم است روستاهای ما با محوریت تولید، اشتغال و گردشگری احیا شوند چراکه این حرکت در مسیر فرامین مقام معظم رهبری و راه نجات کشور است.

وی از نمایندگان مجلس نیز خواست تا نظارت میدانی را که اخیرا آغاز کرده تداوم دهد چراکه باعث ایجاد روحیه بین مردم شده است.

تشریح اهداف پنهان اهانت نشریه فرانسوی فرانسوی به ساحت مقدس اسلام

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به ابعاد پنهان اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس اسلام و مسلمانان اشاره کرد و گفت: این کار با اهدفی چون تغییر مسیر افکار عمومی از جنایات اسرائیل غاصب و همچنین به فراموشی سپردن عادی سازی روابط آل سعود و آل خلیفه و بحرین و امارات و کویت با اسرائیل غاصب انجام گرفت که ملت های مسلمان با هوشیاری کامل وارد صحنه شده و با محکوم کردن این اقدام موهن، توطئه های دشمنان را نیز خنثی کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه کاهش جمعیت ایران نیز در سال های پیش اشاره کرد و گفت: ساده اندیشی  و غفلت مسئولان وقت در اجرا و تداوم برنامه کاهش جمعیت در ایران، باعث شد که جمعیت ایران به سمت پیر شدن حرکت کند که لازم است در اینخصوص فکر اساسی تدبیر شده و مسئولان اجرایی با اتخاذ تصمیمات مناسب و فراهم کردن بسترهای لازم نسبت به ازدیاد جمعیت کشور اقدام کنند.

لزوم راه اندازی میز خدمت در همه نقط شهرستان نیر

امام جمعه شهرستان نیر در بخش پایانی سخنان خود به مشکلات شهرستان نیر اشاره کرد و از اقبالی سرپرست جدید فرمانداری شهرستان خواست تا با اختصاص زمان کافی به بخش ها، مراکز و روستاهایی که با مرکز شهرستان فاصله دارند با اعزام مدیران و مسئولان به آن مناطق، باعث کاهش مشکلات موجود در ان مناطق شود.

وی به مشکلات شهر کورائیم نیز اشاره کرد و گفت: بهتر است برخی از جلسات اداری در کورائیم نیز برگزار شود  تا مشکلات نیز شهر جدیدالتاسیس نیز برطرف شود.

حجت الاسلام نعمتی خواستار ایجاد میزهای خدمت در تماما مناطق شهرستان نیر شد و گفت: میزهای خدمت از نزدیک ترین نقطه به مرکز شهرتان تا دورترین نطقه باید برقرار شده و به عموم مردم خدمت رسانی شود چراکه این کار از آرمان های انقلاب اسلامی و همه مسئولان در انجام این رسالت موظف هستند.

وی از مسئولان شهرداری نیز انتقاد کرد و گفت: عملکرد شورای شهر مطلوب نیست چراکه که اخیراً برنامه‌هایی به گوش می رسد که جز تحمیل هزینه‌های بی ثمر آن هم در این شرایط اقتصادی  فایده ای ندارد و در شأن مردم  شهرستان نیر نیست .

امام جمعه شهرستان نیر به توزیع مسئولیت در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: در توزیع مسئولیت ها ضمن اجرای قوانین در این خصوص باید شایسته سالاری ، کارامدی نیز مد نظر قرارگیرد و اگر چنانچه فرد لایق بومی برای تصدی مسئولیت در شهرستان پیدا نشد اگر این سمت خالی بماند بهت از این است که به اختیار افراد نا اهل به آن سمت بیافتد.

انتهای پیام/ج