نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8459 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوان استان اردبیل:

انتخابات مجمع مشورتی جوانان مشروعیت ندارد/ کارگروه اقتصادی، محل تبادل تجربه نخبگان اقتصادی و دولت است

پرستار رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوان استان اردبیل با انتقاد از نحوه برگزاری انتخابات مجمع مشورتی جوانان استان اردبیل در کارگروه اقتصادی گفت: این انتخابات فاقد مشروعیت بوده و باید ابطال شود.

انتخابات مجمع مشورتی جوانان مشروعیت ندارد/ کارگروه اقتصادی، محل تبادل تجربه نخبگان اقتصادی و دولت است

به گزارش ابصارخبر، راشد پرستار رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، ار برگزاری انتخابات مجمع مشورتی جوانان در کارگروه اقتصادی استان اردبیل خبرداد و گفت: این انتخابات به دلیل عدم حضور اعضای واقعی مجمع و دعوت گزینشی اعضاء، فاقد مشروعیت بوده و از استاندار اردبیل انتظار می رود این انتخابات را باطل اعلام کرده و مجددآ آن را به صورت اصولی و قانونی برگزار کند.

وی با بیان اینکه اعتزاض جوانان در خصوص برگزاری انتخابات امروز به حق است، گفت: انتخابات هیأت رئیسه مجمع مشورتی جوانان در کارگروه اقتصادی آن هم با مشارکت کمتر از 15 نفر و عدم حضور اعضای حقوقی مجمع  دارای مشروعیت نیست و حداقل کاری که می توانستیم در خصوص مطالبات 400 هزار نفری جوانان استا انجام دهیم در خواست ابطال انتخابات و برگزاری آن به شکل اصولی و قانونی آن بود که مستندات لازم در اینخصوص نیز به استاندار اردبیل ارائه شد.

پرستار با بیان اینکه اکثریت دعوت شدگان به انتخابات هیأت رئیسه مجمع مشورتی جوانان در کارگروه اقتصادی فاقد تخصص و مهارت لازم در این زمینه بودند، گفت: طبق آیین نامه و دستورالعمل انتخابات مجمع مشورتی جوانان، باید ابتدا فراخوان تشکیل مجمع اعلام می شد تا با عضویت و حضور جوانان نخبه اقتصادی، فعالین اقتصادی و صاحبان مشاغل همچون تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و کارخانه داران در این کارگروه، هیئت رئیسه قوی انتخاب شود تا بتوان با ارائه راهکارها و پیشنهادات لازم فضای توسعه اقتصادی استان را گسترش داد.

وی به حضور جوانان بیکار و فاقد مهارت و تخصص در این نشست اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل مجمع های مشورتی انتقال تجربه به مدیران استانی و ارارئه راه کارهای عملی برای توسعه اقتصادی و کارافرینی است، در حالی که افراد دعوت شده فاقد شرایط لازم بودند.

رئیس مجمع  تشکل های مردم نهاد جوانان استان اردبیل یکی دیگر دلایل عدم مشروعیت انتخابات هیأت رئیسه مجمع مشورتی جوانان در کارگروه اقتصادی را عدم حضور اعضای حقوقی آن عنوان کرد و گفت: این جلسه مهم باید با حضور معاون اقتصادی استاندار برگزار می شد که به جای وی نیز مدیرکل سرمایه گذاری استانداری حضور داشت که این مورد هم یکی از دلایل ابطال انتخابات فوق است.

 وی با بیان اینکه مجمع مشورتی جوانان در کارگروه اقتصای 29 عضور فعال و نخبه اقتصادی دارد، خاطرنشان کرد، جضور جوانان بیکار در نشست امروز حکایت از انتصابی بودن اعضای هیـات رئیسه است که این برخلاف آیین نامه است و به همین دلیل نیز جوانان استان به این انتخابات اعترض داشته و خواستار ابطال ان هستند.

رئیس مجمع تشکل های مردم نهاد جوانان استان اردبیل در بخش پایانی سخنان خود به تعداد مجمع های مشورتی جوانان در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: کارگروه های فرهنگی، عمرانی و کشاورزی، سیاسی و اقتصادی از جمله کارگروهایی هستند که طبق آیین نامه باید انتخابات هیأت رئیسه مجمع مشورتی جوانان اپن برگزار شود.

وی شاکله اصلی تشکیل مجمع های مشورتی جوانان در کارگروه های عنوان شده را شناسایی و جذب فرهیختگان، نخبگان و جوانان دارای تجربه عنوان کرد و گفت: هدف از ایجاد مجمع های مشورتی جوانان در استانداری ها انتقال تجربیات سازنده و ارائه پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی جهت توسعه استان  و ایجاد فضای نشاط  اجتماعی در جامعه است. 

انتهای پیام/ج