نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: اخبار کوتاه کد خبر: 8474 ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶

امام جمعه شهرستان پارس آباد خبرداد

برگزاری زیارت اربعین در جوار شهدای گمنام پارس آباد/ اربعین حسینی روز دعا و مناجات است

امام جمعه شهرستان پارس آباد از برگزاری مراسم عزاداری و زیارت اربعین در این شهرستان خبرداد و گفت: این مراسم ساعت 10 صبح روز پنجشنبه در جوار مزار شهدای گمنام پارس آباد برگزار می شود.

برگزاری زیارت اربعین در جوار شهدای گمنام پارس آباد/ اربعین حسینی روز دعا و مناجات است

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس آباد در گفتگو با خبرنگار ابصارخبر،گفت: اربعین حسینی روز دعا و مناجات و تقسیم پاداش میانه عزاداران اباعبدالله الحسین از طرف حضرت حق است.

وی  با بیان اینکه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) عزاداران را دست خالی و ناامید از مجلس خود بر نمی گرداند افزود: بی شک عزاداران و سوگواران اباعبدالله الحسین که در این مدت ۴۰ روز به سوگواری این حضرت نشسته‌اند و با احساناتشان دل فقرا را شاد کردند قطعاً از اجر عظیمی برخوردار هستند و حضرت صدیقه کبری یقیناً به این عزیزان توجه و عنایت ویژه ای خواهند داشت.

حجت الاسلام باقری بنابی در ادامه سخنان خود به اهمیت روز اربعین اشاره کرد و گفت: روز اربعین یکی از روزهای مهم تاریخ تشیع است که اعمال مهمی درباره این روز ذکر شده است ست که از مهم ترین آن ها به خواندن دعای زیارت اربعین و به جا آوردن غسل زیات و خواندن نماز مخصوص این روز می توان اشاره کرد و این روز را باید بسیار مورد توجه قرارداد زیرا این روز روز نتیجه گیری است روزی است که کسانی که در طول ماه محرم حاجتشان را نتوانستند بگیرند در این روز با مناجات و توسل به ائمه اطهار می‌توانند حاجت روا شوند.

وی افزود: بخاطر ویروس کرونا امسال مراسمات عزاداری متفاوت برگزار می شود ولی مومنی نسبت به اربعین حسینی بی تفاوت نباشند و اولا زیارت اربعین از ماذنه مساجد پخش شود و مومنین این زیارت عظیم الشان را زمزمه کنند و خصوصاً مومنین زیر آسمان یعنی جایی که مسقف نباشد بایستند و رو به سمت کربلا دست در سینه به ارباب بی کفن حضرت اباعبدالله الحسین عرض ارادت کنند.

امام جمعه پارس آباد گفت: ما هم با لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده‌اند که به دستورات ستاد ملی کرونا گوش دهید ما هم تسلیم هستیم و سعی در این داریم که مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود و همچنین از مومنین انتظار داریم در این مراسم حضور فعالانه داشته باشند.

وی در پایان سخنان خود از برگزاری مراسم اربعین حسینی در شهرستان پارس آباد خبرداد و گفت:این مراسم راس ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه همزمان با اربعین حسینی در جوار یادمان شهدای گمنام شهرستان پارس آباد  برگزار می شود و این مراسم به صورت مستقیم و  زنده نیز از شبکه استانی سبلان پخش خواهد شد.

حجت الاسلام باقری بنابی خاطرنشان کرد: این مراسم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و با حضور اقشار مختلف مردم حسینی و ولایی شهرستان پارس آباد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ج