نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8488 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲

دبیر طرح اعتلای بسیج دانشجویی استان اردبیل

هسته های مسئله محور مرکز ثقل دکترین جنگ نرم بسیج دانشجویی هستند/جشنواره نجم برگزار می شود

دبیر طرح اعتلای بسیج دانشجویی استان اردبیل به تبیین طرح هسته های مسئله محور پرداخت و گفت: جشنواره نجم در راستای تبیین دستاوردهای این طرح در سال گذشته برگزار می شود.

هسته های مسئله محور مرکز ثقل دکترین جنگ نرم بسیج دانشجویی  هستند/جشنواره نجم برگزار می شود

روح اله شاهی دبیر طرح اعتلای بسیج دانشجویی استان اردبیل  در گفتگو با ابصارخبر، به تبیین نقش هسته های مسئله محور در برنامه های بسیج دانشجویی پرداخت و گفت: پیشرفت علم و دانش و گسترش فناوری های نو و تغییر سطح و نوع تهدیدات منجر به ایجاد شرایط جدید در جهان کنونی شده است و به تبع آن تغییر در سیاست‌های کلی مقابله با تهاجمات نیز ضرورت پیدا کرده است. 

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی به عنوان تشکلی دانشجویی وظیفه مواجهه موثر با پیشامدهای عصرحاضر در دانشگاه‌ها را دارد گفت: همچنان‌که امام راحل نیز در پیام تشکیل بسیج دانشجو و طلبه خواستار تشکیل هسته های مقاومت برای رسیدن به حکومت بزرگ اسلامی ودفاع از انقلاب و اسلام در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها بوده‌اند؛ اما امروزه نقش آفرینی موثر در چالش های کشور لزوم برخورد علمی و قاعده‌مند با مسائل و مشکلات را روشن می‌سازد. در نتیجه بسیج دانشجویی مطابق نیاز های جدید به بازطراحی سیاست های کلان خود اقدام و دکترین جنگ نرم بسیج دانشجویی به عنوان نقشه راهبری نقش آفرینی بسیج دانشجویی با هدف ایجاد و شبکه سازی هسته های مسئله محور برآمده از بدنه دانشگاه و  محیط دانشجویی و با رویکرد دانش بنیان مبتنی بر مسائل انقلاب اسلامی طراحی گردیده است که حرکت خود را از محیط دانشجویی آغاز کرده و به حل مسائل جامعه در عرصه های مختلف اقدام می نمایند.

همچنان که بیان شد این نقشه راه برپایه نقش آفرینی تخصصی و علمی و در قالب هسته های مسئله محور طراحی گردیده است تا ضمن شناخت مسائل مبتلابه، پاسخ‌یابی، مطالبه‌گری، گفتمان‌سازی و عملیات‌میدانی به صورت علمی و نظام مند انجام پذیرد. در همین راستا خیزش هسته‌های مسئله محور در سال 98 با حضور 4500 نفر از دانشجویان برگزار گردید؛ اکنون و با گذشت یکسال از این گردهمایی جشنواره نجم با هدف ارائه دستاوردهای مسئله محور ار تاریخ یکم الی هفتم آذر ماه برگزار خواهد گردید.

 در همین راستا هسته‌های مسئله محورمی‌توانند جهت شرکت در این جشنواره با مراجعه به سایت  najmfestival.ir نسبت به ثبت دستاوردهای خود در زمینه مسئله محوری اقدام نمایند.