نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8520 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸

در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اردبیل مطرح شد:

سند جامع جوانان استان در حال تدوین است/ حوزه جوانان نیازمند نگاه تخصصی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از تدوین سند جامع جوانان استان خبرداد و گفت: تشکل های مردم نهاد جوانان استان از پتانسیل بالایی برای حل مشکلات موجود جامعه برخوردارند که لازم است دستگاه های اجرایی از این ظرفیت استفاده بهینه کنند.

سند جامع جوانان استان در حال تدوین است/ حوزه جوانان نیازمند نگاه تخصصی است

به گزارش ابصارخبر،  بهروز ندایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اردبیل اظهار کرد: پیگیری برنامه‌های حوزه جوانان و نیز حل مشکلات این حوزه از دغدغه‌های اساسی مدیران و مسؤولان در سطح کشور است.

وی با اشاره به اینکه جوانان به صورت ویژه در حوزه‌های مختلف با نهادهای دولتی همکاری دارند و نیز در کارگروه‌های مختلف عضو هستند، افزود: جوانان ما در جلسات مختلف کارگروه‌ها فعالیت چشمگیری دارند و مسؤولان نیز از نظرات، ایده‌ها و خلاقیت این جوانان در سطوح مختلف استفاده می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بیان کرد: دست دولت در همه زمینه‌ها برای حمایت جوانان باز می‌باشد که این جوانان با تشکیل کارگروه‌های مختلف می‌توانند کمک حال دولت باشند.

وی ادامه داد: در بحث جوانان باید تمامی دستگاه‌های اجرایی کمک کنند و بر اساس وظایف قانونی و توانایی دستگاه در حوزه جوانان برنامه‌ریزی شود.

ندایی تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد هم بر اساس اساسنامه، کارهایی که مرتبط با جوانان می‌باشد را می‌توانند از دستگاه‌های اجرایی استان پیگیر شوند و در حوزه‌های مختلف  کار کنند.

وی اظهار داشت: سند جامع جوانان در حال تکمیل است که در جلسه بعدی ستاد ساماندهی مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت و تمام موارد در حوزه جوانان اعم از وظایف دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد در تمامی حوزه‌های جوانان در سند جامع جوانان مشخص است.

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، پرداختن به امور جوانان امری واجب و اساسی است، که امروزه دغدغه اساسی جوانان جامعه ما کسب و کار و اشتغال می‌باشد و بر این اساس کارگروه‌های اختصاصی اشتغال استان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

سجاد انوشیروانی افزود: مشکلات جوانان در ۴ حوزه اساسی اشتغال، ازدواج، مسکن و سلامت اجتماعی است که به طور اساسی باید مورد توجه مسؤولان کشوری و استانی قرار گیرد.

وی بیان کرد: مرتفع کردن مشکلات جوانان، نیازمند مشارکت خود جوانان است و هر قدر جوانان بیشتر در این موضوع ورود پیدا کنند، می‌توانند به این مشکلات فائق آیند.

انوشیروانی با اشاره به اینکه در بحث اشتغال، در تمامی حوزه‌ها در اداره کل ورزش و جوانان از نیروهای جوان بهره می‌بریم، تصریح کرد: در سال ۹۹ بیش از یک میلیارد تومان برای ایده‌ها و طرح‌های اشتغال‌زایی اختصاص داده شده که در این باره از طرح‌ها و ایده‌های جوانان حمایت خواهیم کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به ثبت نام ۸۰۰ نفر در سامانه کارا، بیان ضافه کرد: توانستیم در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا، ۱۱۰ مورد وام کرونا به باشگاه‌های  خصوصی و مربیان ورزشی پرداخت کنیم.

وی تشریح کرد: خوشبختانه در بحث سربازماهر از استان‌های برتر در کشور هستیم که در این طرح رویکرد بیشتر در بحث کسب و کار، اشتغال‌زایی و مهارت‌های زندگی است.

انوشیروانی ادامه داد: در سال ۹۷، یک هزار و ۳ سرباز از نیروهای وظیفه آجا، ناجا و سپاه و در سال۹۸، ۴۴۵ سرباز در طرح سرباز مهارت حضور داشتند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا دستورالعمل خاصی ابلاغ نشده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: از ایده‌ها و طرح‌های جوانان باید حمایت شود تا بتوانیم گامی موثر در حوزه‌های مختلف جوانان به ویژه حوزه کسب و کار و اشتغال‌زایی برداریم و برای حمایت از این موضوع باید از سرمایه‌گذاران این بخش نیز حمایت گردد.

 

راشد پرستار رئیس مجمع تشکل های مردم نهاد استان اردبیل نیز در این نشست به بیان مشکلات جوانان پرداخت و گفت: حوزه جوانان همچنان حلقه مفقوده در دستگاه های اجرایی است.

وی با انتقاد از اداره کل ورزش و جوانان توجه این اداره کل که متولی اصلی امور جوانان است، متاسفانه محصور به ورزش شده و حوزه جوانان کمتر مورد توجه قرار داده می شود.

رئیس مجمع تشکل های مردم نهاد جوانان استان اردبیل در پایان سخنان خود خواستار نگاه تخصصی به حوزه جوانان شد و گفت: یکی از عوامل توسعه استان سرمایه انسانی است که اگر به حوزه جوانان در این زمین توجه شود، بسیاری از مشکلات استان نیز حل  و فصل خواهد شد.

انتهای پیام/ج