سرویس: سیاسی کد خبر: 8538 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی:

منطق مبارزه ایران با استکبار، جهانی شده است / نسخه امریکای افول کرده ، راه نجات اقتصاد کشور نیست

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امروز منطق مبارزه ایران با استکبار جهانی شده است به دلایل افول آمریکادر عرصه های داخلی و بین المللی اشاره کرد و گفت: واقعیت های بدون روتوش رسانه ای ابرقدرت جهان بیانگر این نکته است که نسخه آمریکای افول کرده ، راه نجات اقتصاد کشور نیست.

منطق مبارزه ایران با استکبار، جهانی شده است / نسخه امریکای افول کرده ، راه نجات اقتصاد کشور نیست

 فاطمه توکلی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با پایگاه خبری ابصارخبر، به تبیین دستاوردهای دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی پرداخت و گفت: یوم الله ۱۳ آبان سال آغازگر و مبدا حرکت عظیمی در تاریخ بشریت بوده است و نقطه عطفی در مبارزات مردم ایران با خوی استکباری شیطان بزرگ محسوب می شود.

13 آبان نقطه آغاز افول آمریکا

وی با بیان اینکه 13 آبان حاصل حماسه،ایثار،فداکاری بزرگمردانی بود که جایگاه اسلام ناب محمدی در استکبار ستیزی و نفرت از وطن فروشی و بیگانه پرستی را به جهانیان عرضه داشتند، گفت: ۱۳ آبان یادآور تبعید مرجع تقلید و رهبر نهضتی است که در سال ۱۳۴۳ در دفاع از کیان اسلام و استقلال ایران اسلامی شجاعانه در اعتراض به لایحه ننگین کاپیتولاسیون فریاد برآورد، روزی که یادآور کشتار وحشیانه دانش آموزان توسط رژیم وابسته پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام است.

توکلی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد:  دانشجویان و دانش آموزان آگاه و شجاع و به واسطه رهبری هوشمندانه در این روز فرخنده از آیینه احساس و غیرت مردم مسلمان و انقلابی کشورمان غبار برگرفتند و با فروپاشیدن نظام لیبرال دموکراسی غرب به همه مردم دنیا نشان دادند که پیشرفت و  توسعه در گرو وابستگی به استکبار جهانی نیست و با استکبار ستیزی و تسخیر ّلانه شیطان می توان جلوی تحرکات ابرقدرت زیاده خواه آمریکا ایستاد و به همه آموخت که می توان چپاول گران و زورگویان را برای همیشه به زباله دان تاریخ انداخت و عزت را به ذلت ترجیح داد.

خوداتکایی مردم ایران، هیمنه پوشالی آمریکا در جهان را حرد کرد

این دانشجوی اردبیلی نشانه های افول آمریکا را متذکر شد و گفت: آمریکای جهان خوار با تهدید های پوشالی استکبارجهانی و اجرای سناریوهای متعددی از جمله تحریم ،فشار نتوانست سد راه خوداتکایی  مردم آگاه ایران  شود، بطوریکه امروز شاهد هستیم ایران اسلامی به الگویی تمام عیار در بحث استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم و ستم در جهان تبدیل شده است.

توکلی با بیان اینکه روز سیزدهم آبان به همه مستضعفان جهان آموخت که بر ضد مستكبران و چپاول گران بایستی قیام کنند و حقوق از دست رفته خویش را از چنگال استکبار و استعمار بیرون بکشند گفت: 13 آبان پیام مهمی را به مسلمانان سراسر جهان عرضه  داشت، پیامی که سراسر آن مملو از توحید است و بیانگر آن است که تنها راه رستگاری فقط بندگی و اطاعت اوامر الهی است،

وی حماسه افرینی نخبگان جوان دانشگاهی در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سنگرهای سازندگی را در 41 سال گذشته یاداور شده و  افزود: حاّل ۴۰ سال از انقلاب دوم می گذرد و هر روز چهره آمریکای جنایتکار در جهان منفورتر از گذشته می شود و این مبارزه تا زمان نابودی کامل و برچیده شدن کامل استکبار جهانی ادامه خواهدیافت.

انقلاب ایران، نقاط قوت آمریکا را به پاشنه آشیل این کشور تبدیل کرد

دبیرجامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی  در ادامه سخنان خود به نشانه‌های افول آمریکا اشاره کرد و گفت: امروز همه نقاط قوت امریکا به پاشنه آشیل این کشور مستکبر  تبدیل شده و این ابرقدرت را از چند جنبه با بحران روبه‌رو کرده بطوریکه زمینه های  افول داخلی و بین المللی آن را نیز رقم زده است.

وی  اتفاقات اخیر منطقه را یاداور شد و گفت: حرکت امروز  مردمخاورمیانه و داخل آمریکا، برآمده از تنفر به سیاست‌های سلطه‌جویانه و نابرابر آمریکا است.

جهانی شدن منطق مبارزه ایران با آمریکا 

توکلی با بیان اینکه امروز منطق مبارزه ایران جهانی شده است به آتش زدن پرچم آمریکا  و رژیم صهیونیستی در خود آمریکا اشاره کرد و گفت: امروز فریاد مرگ بر آمریکا و سوزاندن پرچم آمریکا به دست جوانان این کشور مهمترین دلیل فروپاشی آمریکا از داخل است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی شعله ور شدن موج اعتراضات رنگین‌پوستان آمریکا علیه سیاستگذاران به ویژه رئیس جمهور این کشور مستکبر را یکی دیگر از نشانه های افول ابرقدرت جهان عنوان کرد و گفت:  شکست آمریکا در شورای امنیت نیز بیانگر جایگاه کنونی این ابرقدرت در نزد کشورهای جهان بود.

وی به تصاویر پخش شده اعتراضات مردم امریکا نیز اشاره کرد و گفت: امروز شبکه های اجتماعی این فرصت را برای مردم آمریکا فراهم کرده تا برخلاف غول های رسانه ای آمریکا که سعی در نان دادن چهره بزک کرده آمریکا به جهان هستند چهره واقعی این کشور را به جهان نشان دهند که یکی از این موارد، همان صحنه های قتل و کشتار مردم بی دفاع سیاه پوست و زنان و کودکان این کشور ان هم به بهانه های خیالی است.

نسخه امریکای افول کرده ، راه نجات اقتصاد  کشور نیست

این دانشجوی اردبیلی به تشریح وضعیت اقتصادی کنونی آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: همه آمارها و ارقام منتشر شده توسط نشریات تخصصی این کشور حکایت از وضع نابسمان اقتصادی این ابرقدرت می دهد.

وی افزود: آمریکا در حالی بدترین شرایط اقتصادی خود را در 70 سال گذشته تجربه می کند که  برخی  عوامل خود فروخته داخلی رونق اقتصادی کشورمان را در برقراری مجدد روابط ایران و آمریکا می دانند.

وی از دولتمردان و حامیان مذاکره با آمریکا خواست تا با زدن عینک واقع بینی، چهره واقعی آمریکا را بدون روتوش و جلوه های بصری رسانه ای ببینند و با اتکا به توان داخلی و اعتماد به نسل جوان کشور در اعتلای ایران اسلامی بکوشند.

توکلی از دانشجویان امروز که فرزندان نسل سوم و چهارم انقلاب و ادامه دهندگان جنبش های دانشجویی صدر انقلاب هستند خواست  این هدف والا را با برگزیدن مطالبات رهبر حکیم و فرزانه خود به عنوان نقشه راه حرکت ادامه دهند چراکه هرروز روز ما روز مبارزه با استکبار است

انتهای پیام/ج