نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: اخبار کوتاه کد خبر: 8566 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳

راه اندازی اولین خانه ایرانی در استان اردبیل

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: با حمایت این اداره‌ کل و معاونت صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی و با مشارکت بخش خصوصی اولین خانه ایرانی در اردبیل راه‌ اندازی می‌شود.

راه اندازی اولین خانه ایرانی در استان اردبیل

به گزارش ابصارخبر، نادر فلاحی روز چهارشنبه در دیدار با پویا محمودیان معاون صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهارداشت: اولین خانه ایرانی با مشارکت بخش خصوصی و حمایت معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی در استان اردبیل ایجاد می‌شود.

او افزود: خانه ایرانی شامل خانه‌های تاریخی است که به شکل کامل با صنایع‌دستی و محصولات ایرانی آراسته شده و خاطره زندگی اصیل ایرانی را در گردشگران تداعی می‌کند که خانه ابراهیمی اردبیل دارای چنین مولفه‌هایی است.

 مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: بر این اساس اولین خانه ایرانی استان در خانه تاریخی ابراهیمی با حمایت‌های اداره کل و مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی خواهد شد.

 فلاحی توسعه و ترویج این نوع اقامتگاه‌ها در قالب بوتیک، هتل و اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستایی را از برنامه‌های این اداره‌کل برشمرد و گفت: با حمایت‌های لازم از بخش خصوصی این نوع اقامتگاه‌ها را در استان توسعه و ترویج خواهیم داد.

او افزود: توسعه خانه‌های ایرانی به دلیل اینکه تمام لوازم استفاده شده در آن ایرانی بوده موجب رونق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در کشور شده و الگویی برای تمام خانه‌های ایرانی خواهد بود و در کنار آن زمینه برای احیای فرهنگ اصیل ایرانی را فراهم خواهد آورد.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تشریح کرد: امیدواریم روزی برسد که شاهد باشیم تمام خانه‌ها در ایران هویت و اصالت ایرانی خود را حفظ کرده و نشان دهند که لازمه این امر فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی و حمایت‌های لازم است.

 

منبع: ایرنا