سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8606 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸

واکنش اساتید دانشگاه های اردبیل به ترور دانشمند شهید فخری زاده؛

حرکت های علمی ایران اسلامی تشدیدتر می شود/ سیاست لبخند، خیانتی نابخشودنی است

جمعی از اساتید دانشگاه های اردبیل با بیان اینکه شهادت فخری زاده در آستانه مخملی شدن دست چدنی آمریکا و ذوق زدگی عوامل خودباخته داخلی اتفاق افتاد، اعلام کردند: این عمل نابخردانه در واقع عمق کینه دشمنان از اقتدار علمی کشورمان را بیش از پیش هویدا کرد.

حرکت های علمی ایران اسلامی تشدیدتر می شود/ سیاست لبخند، خیانتی نابخشودنی است

به گزارش ابصارخبر، شهید والا مقام دکتر محسن فخری زاده استاد فیزیک دانشگاه امام حسین (ع) و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان بود که در عرصه علمی، پژوهشی و دفاعی و تولید اقلام دفاعی در دوران تحریم نقش بسزایی داشت و بارها اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی را به رخ دشمنان کشاند بطوریکه دشمن کوردل با احساس استیصال، توان مقابله با تلاشهای مجاهدانه این دانشمند توانمند را نداشت بطوریکه با کینه و عداوت، چاره ای جز پناه بردن به اقدامی کور و وحشیانه در به شهادت رساندن فخر ایران و ایرانیان ندید اما غافل از اینکه امروز ایران اسلامی مملو از شهید شلیمانی ها و فخری زاده ها  و این گونه اعمال نه تنها خللی در پیشرفت کشور ایفا نمی کند بلکه انگیزه نخبگان جوان و دانشجویان را نیز محکم تر و قوی تر می کند.

امنیت و اقتدار بین المللی کشور در گرو جانفشانی دانشمندان است 

حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما می گوید: دشمن سرزمین ولایی و شهادت پرور بداند که فرزندان مخلص این خاک پاک، به رهبری مقام معظم رهبری، گامهای بسیار ارزنده ای در راه پیشرفت همه جانبه برداشته اند.

وی با بیان اینکه  امروز دانش و فناوری های موجود در کشور ، خصوصا در زمینه های دفاعی بومی شده است، می گوید: ترور دانشمندان نه تنها پیشرفت برنامه های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری را مختل نخواهد کرد، بلکه عزم و اراده دانشمندان و فناوران ایران عزیز را در پیشرفت هرچه بیشتر و سریع تر در به ثمر رساندن زحمات شهدای عزیز و تحقق آرمانهای آنها جزم تر خواهد کرد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل معتقد است: دشمنان کوردل تاوان سختی را به خاطر این جنایت دد منشانه خود خواهند پرداخت و هر لحظه منتظر انتقام سخت هستند.

پیشرفت های علمی کشور در شرایط تحریم، برای دشمنان تحمل ناپذیر است

دکتر اسماعیل گلی کلانپا مسئول بسیج دانشگاه محقق اردبیلی نیز در گفتگو با سبلان ما با بیان اینکه ترور چهره های برجسته علمی و خدوم ایران اسلامی نشانگر حقانیت و درستی مسیر تعالی و پیشرفت علمی کشور است، گفت: این عمل پلید بیانگر استیصال و هراس دشمنان از پیشرفت های علمی تحقق یافته در شرایط تحریم است. 

وی با بیان اینکه شهادت شهید فخری زاده در آستانه مخملی شدن دست چدنی آمریکا و ذوق زدگی عده ای اتفاق افتاد، گفت: این عمل نابخردانه در واقع عمق کینه دشمنان از اقتدار علمی را  بیش از پیش هویدا ساخته و زمینه ساز وحدت، انسجام ملی و بیداری بیشتر ملت ایران خواهد شد. 

گلی در ادامه سخنان خود به سوابق علمی و اجرایی این دانشمند برجسته کشور اشاره کرد و گفت:.شهید فخری زاده از چهره های برجسته علمی و از افراد تاثیرگذار در صنایع راهبردی کشور از جمله مسائل هسته ای، موشکی، لیزر و اخیرا در ساخت کیت تشخیص بیماری کویید 19 و تولید واکسن کرونا بوده و تنها دانشمند ایرانی است که نخست وزیر رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی در یک برنامه از بردن نام وی اوح کینه و نفرت از دانشمند ایرانی را بروز داده است. 

مسئول بسیج اساتید دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: این خاصیت خون شهید است که بیدارگر و آگاهی دهنده است، هر چند خلاء این شهید عزیز موجب خسران بزرگ خواهد بود، ولی بدخواهان بدانند که نهضت علمی برآمده از انقلاب اسلامی یک جریان سیال و پویا بوده و قائم به فرد نیست.

سیاست لبخند، خیانتی نابخشودنی است

 حجت الاسلام حمید علی نسب مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور اردبیل نیز می گوید: قطعاً ترور ناجوانمردانه این شهید عزیز، نشانگر ضعف و استیصال دشمنان قسم خورده اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام)و ایادی زبون منطقه ای آنهاست.

وی می افزاید: خواسته آحاد امت ایران اسلامی و جبهه مقاومت از مسئولین، شناسایی هر چه سریع تر عوامل داخلی و خارجی این جنایت بزرگ و گرفتن انتقام سخت از ایشان است.

حجت الاسلام علی نسب معتقد است: دشمنانی که دستشان تا مرفق به خون پاک عزیزان این مرز و بوم آغشته است ، قطعاً در مواجهه با آنها سخن گفتن از مذاکره و پیش گرفتن سیاست لبخند، خیانتی نابخشودنی و بزرگ بوده و تنها راه، ایستادگی و مقاومت تا آخرین قطره خون است.

شهادت دکتر فخری زاده در واقع انگیزه‌ دشمنان را افشاء و برملا کرد

شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز با ارسال پیامی در صفحه مجازی خود می گوید: ️دست جنایتکاری که این ضایعه را آفرید، انگیزه‌ دشمنان جمهوری اسلامی را که ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی کشور است، افشاء و برملا کرد. بیگمان همت دانشمندان و استادان و دانش پژوهان کشور، به رغم دشمن جنایتکار،‌ این انگیزه‌ خباثت آلود را ناکام خواهد گذاشت.

وی می افزاید: تبعیت از فرامین مقام عظمای ولایت در پیام تسلیت دانشمند برجسته و ممتاز هسته ای و دفاعی کشور و پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن و همچنین پیگیری تلاش علمی و فنی آن شهید بزرگوار، خواسته عموم امت ولایتمدار کشور است.

ترور، بزدل ترین اقدام استکبار برای مقابله با دانشمندان ایران است

دکتر جواد واحدی زاده مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز در گفتگو با سبلان ما می گوید: دشمنان ایران اسلامی بدانند که سرزمین مقدس ایران خاستگاه سردارانی چون  سلیمانی ها و  فخری زاده ها است و تاریخ ایران همیشه پرورشگاه چنین اسطوره هایی بوده است.

وی می افزاید: دشمنان بزدل بدانند که با چنین ترورهای ناجوانمردانه نمی توانند جلوی حرکت پیش رونده انقلاب اسلامی را بگیرند و جریان انقلاب با اهدا خون مقدس شهدا مقتدارانه به پیشروی خود ادامه خواهد داد.

 

گزینه ترور، بیانگر اوج درماندگی دشمنان و پا گذاشتن روی تمام اصول انسانی است

دکتر محسن علایی جامعه شناس و مسئول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور اردبیل معتقد است: درماندگی دشمنان ایران اسلامی در برابر پیشرفتهای علمی دانشمندان این مرز و بوم عاملی شد تا نقاب از چهره واقعی خویش براندازند و دست به ترور دیگری از دانشمندان هسته ای ایران بزنند.

وی می گوید: این ترورها سندی دیگر از مظلومیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است و  نشان می دهد که دشمنان این کشور چگونه در مواقع درماندگی که نمی توانند در برابر اراده ملت بزرگ ایران مقاومت نمایند پا بر روی تمامی اصول انسانی گذاشته و  دست به ترور دانشمندان ایرانی می زنند.

علایی می گوید: حمایتهای مدعیان حقوق بشر و مبارزه با تروریسم از سازمانهای تروریستی بدون شک عاملی مهم در وقوع چنین اقداماتی است.

این جامعه شناس اردبیلی معتقد است: دولتها و پارلمانهای کشورهای غربی باید بدانند مردم ایران آنها را در این ترورها دخیل می دانند چرا که حمایتهای آنها از گروههای تروریستی و آزاد گذاشتن آنها در اجرای عملیاتهای ضد بشری شان عامل اصلی ترور این دانشمند ایرانی و دیگر انسانهایی است که در نقاط مختلف جهان ترور می شوند. 

ایران، پرورشگاه اسطوره ها است

محمد فروزنده حقوقدان اردبیلی نیز  در گفتگو با سبلان ما از ایران به عنوان پرورشگاه اسطوره ها نام برد و گفت: دشمنان بدانند که سرزمین مقدس ایران خاستگاه سرداران سلیمانی ها  فخری زاده ها است.

وی با بیان اینکه در تاریخ از ایران به عنوان پرورشگاه اسطوره ها نام برده شده است، می گوید: دشمنان بزدل بدانند که با ترورهای ناجوانمردانه جلوی حرکت پیش رونده انقلاب اسلامی را نمی توانند بگیرند چراکه جریان انقلاب با اهدا خون مقدس شهدا مقتدارانه به پیشروی خود ادامه خواهد داد.

این حقوق دان اردبیلی از مسئولین کشور خواست با با ورود به این مسئله مهم و محکومیت آن در مجامع بین المللی، مسببین این جنایت را مورد پیگرد قانونی قرارداده و به سزای اعمال خود برسانند.

وی با بیان اینکه ترور دانشمندان کشور و سرداران جبهه مقاومت نتیجه اعتماد کورکورانه به غرب و راه اندازی مذاکرات بی فرجام است، گفت: تنها راه عزت و اقتدار کشور توجه به توان داخلی است.

انتهای پیام/ج