نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8618 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵

مراسم افتتاحیه طرح راه مهندسی در اردبیل +عکس

طرح راه مهندسی اردبیل با حضور عضو هیات رئیسه کمیسیون جهش تولید مجلس در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز به کار کرد.

مراسم افتتاحیه طرح راه مهندسی در اردبیل +عکس

به گزارش ابصارخبر، مراسم افتتاحیه طرح جامع راه مهندسی استان اردبیل پیش از ظهر امروز با حضور صدیف بدری عضو هیأت رئیه کمیسیون جهش تولید در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

بدری در این مراسم با بیان اینکه شهدای علم و فناوری همچون شهید فخری زاده در کیفیت علم آموزی، نشر علم و خدمت صادقانه به اقتدار ایران اسلامی الگو هستند، افزود: دشمن در این فکر است که با ترور دانشمندان ما خللی در اراده ما ایجاد خواهد کرد، ولی باید بداند که با این کارها روز به روز اراده ما برای پیشرفت ایران اسلامی افزایش می یابد.
وی با اشاره به طرح جامع راه مهندسی استان که توسط بسیج دانشجویی اجرا می شود، افزود: این اقدام راهبردی در راستای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه و استفاده بیشتر از ظرفیت دانشجویان و نخبگان دانشگاهی در پروژه های استان خواهد بود.
بدری ضمن تقدیر از فعالیت های دانشگاهیان دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص ارتقای کیفی آموزش در طول سالیان گذشته، ادامه داد: کسب رتبه برتر در بین دانشگاه های منطقه در رتبه بندی های اخیر نیز توسط این دانشگاه قابل تحسین است. ما نیز در مجلس شورای اسلامی در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی کمک حال دانشگاه بوده و هستیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیب های رشته های فنی و مهندسی، تصریح کرد: در رشته های فنی و مهندسی در طول ۳۰ سال گذشته برنامه ریزی جامعی در راستای توسعه کیفی این رشته ها نداشته ایم.
وی با اشاره به جایگاه رشته های فنی و مهندسی در جامعه، افزود: پیشرفت هایی که در حوزه های مختلف فنی و مهندسی داشتیم، قابل تحسین است ولی مطلوب نیست.
نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی به ضرورت استفاده از ظرفیت مهندسان استان بیش از گذشته تاکید کرد و گفت: تولید ثروت و پیشرفت در گرو سرمایه گذاری و احداث واحدهای صنعتی و تولیدی است.


 عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده، گفت: حداقل ترین کاری که جامعه دانشگاهی می تواند انجام دهد، این است که مسیر این شهیدان را در حوزه علم و فناوری ادامه دهند.
وی با اشاره به کمک های مهندس بدری در اغلب فعالیت های توسعه، عمران و تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه از طریق مجلس، افزود: امیدواریم در بودجه سال آتی نیز یاریگر ما باشند تا بیش از پیش در خدمت علم و فناوری باشیم.
حبیبی با بیان اینکه کیفیت فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه در سال های اخیر ارتقا یافته است، ادامه داد: نقطه قوت ما امروز موضوع علم و فناوری در کشور است و باید تلاش کنیم تا مهارت و توانمندی را در دانشجویان ارتقا دهیم.


پرویز پرزور مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز با اشاره به رویکرد جدید بسیج دانشجویی در حوزه حل مسائل و مشکلات استان و کشور، گفت: با وجود همه ابعاد رشد در حوزه آموزش عالی، با عدم مساله محور بودن در فضای دانشگاهی مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات راهبردی ما طرح جامع راه مهندسی است، افزود: این اقدام برای تربیت نیروهای در تراز انقلاب اسلامی و ادامه دهنده راه شهدایی همچون شهید فخری زاده خواهد بود.

 

انتهای پیام/ج