نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: سیاسی کد خبر: 8628 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷

در وبینار تخصصی دانشجو، دانشگاه و مسئولیت های سیاسی و اجتماعی مطرح شد؛

دانشگاه مرکز فرماندهی جامعه است/ دانشجویان رسالت گفتمان سازی انقلابی را بر عهده دارند

عضو هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی به رسالت دانشجویان اشاره کرد و گفت: گفتمان‌سازی انقلابی جزو مهم‌ترین خواسته‌هایی است که از دانشجویان و اساتید انتظار می رود و امیدواریم دانشگاهیان در این زمینه با سعه صدر و اهتمام گام برداشته و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنند.

دانشگاه مرکز فرماندهی جامعه است/ دانشجویان رسالت گفتمان سازی انقلابی را بر عهده دارند

به گزارش ابصارخبر، وبینار تخصصی دانشجو، دانشگاه و مسئولیت های سیاسی و اجتماعی با سخنرانی سید محمد هاشمی تروجنی رئیس مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی و پرویز پرزور عضو هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی و مسئول بسیج دانشجویی اردبیل به مناسب روز دانشجو برگزار شد.

رئیس مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی  این وبینار به جایگاه تولید علم در کشور اشاره کرد و گفت: تولید علم یکی از مسائل مهم و راهبردی برای کشور محسوب می‌شود چراکه تقویت روحیه خودباوری در دانشجویان بستر مناسبی برای پیشرفت علمی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه مبدأ همه تحولات و سرچشمه سعادت و شقاوت یک ملت است،گفت: اگر دانشگاه در یک جامعه به وظیفه خودش عمل کند آن جامعه رشد می‌کند و در مقابل همه آسیب‌ها مصون می‌ماند.

هاشمی تروجنی در ادامه سخنان خود به اهمیت و کارکرد دانشگاه در برهه فعلی اشاره کرد و گفت: دانشگاه مرکز فرماندهی جامعه است، در دانشگاه مدیران و فرهنگ سازان جامعه تربیت می‌شوند 

وی  خاطرنشان کرد: با سیر در تاریخ تحولات دانشگاه می‌بینیم چقدر در طول تاسیس دانشگاه از دوره امیرکبیر به بعد تا دوره تشکیل دانشگاه تهران این نهاد علمی مورد هجوم مستقیم و غیر مستقیم استعمارگران و دست نشاندگان آن‌ها بوده است بطوریکه حتی بعد از انقلاب نیز  به اتاق جنگ برای گروهک‌ها و احزاب تبدیل شده بود، به همین خاطر بود که امام(ره) به دانشگاه توجه ویژه ای داشتند تا این نهاد آموزشی و فرهنگی مورد غفلت واقع نشود.

این استاد دانشگاه به ارکان اصلی دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه دارای سه رکن اساسی استاد، دانشجو، متون درسی است که در آن اساتید معلمینی هستند که در تراز مسیر حرکت انبیا و اولیای الهی قرار دارند چراکه به واسط اندیشه و قلب‌های سرشار از شوق رسیدن به نور، جویندگان علم را آرام می‌کنند.

وی گفت: برای حرکت در مرزهای دانش و حل مسائل کشور نیازمند افرادی با دانش به‌روز و آشنا به مشکلات و روش حل آن‌ها هستیم.

رئیس مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی در ادامه سخنان خود به ویژگی های دانشجویان نیز اشاره کرد و گفت:: دانشجویان، پیشگامان مدیریت فردا، بزرگترین سرمایه اجتماعی هر جامعه هستند بنابراینا امام هدایت‌گر راهی بود که نسل جوان را از سخت‌ترین شرایط تاریخی عبور داده و با تبیین رسالت آن‌ها در حساس‌ترین زمان، فجر پیروزی را رقم بزند .

هاشمی تروجنی، تصریح کرد: بهترین و موثرترین مبارزه با اجنبی مجهز شدن به سلاح علم، دین و دنیاست و خالی کردن این سنگر و دعوت به خلع این سلاح خیانت به اسلام و مملکت است.

دانشجویان نماد مبارزه و مقاومت در برابر استبداد و استعمار هستند

 پرویز پرزور، عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این وبینار، با بیان اینکه خزان و بهار یک کشور را باید در تحولات و تکوین دانشجویان آن جامعه مورد بررسی قرار داد ، گفت: دانشجویان رسالت گفتمان سازی انقلابی را بر عهده دارند.

وی به رسالت سنگینی که بر عهده دانشجویان است، اشاره کرد و گفت: گفتمان‌سازی انقلابی جزو مهم‌ترین خواسته‌هایی است که از دانشجویان و اساتید داریم و امیدواریم دانشگاهیان در این زمینه با سعه صدر و اهتمام و حساسیت جدی گام برداشته و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنند.

پرزور گفت: در راستای ادامه راه شهدای والامقام همچون شهید فخری‌زاده‌ها دانشجویان مؤمن و انقلابی با پا نهادن در عرصه‌های علمی مقابله با استکبار را آغاز کرده‌اند که می توان گفت دانشجویان به عنوان نماد مبارزه و مقاومت جنبش دانشجویی در برابر استبداد و استعمار خاص آمریکایی جنایتکار است.

وی با بیان اینکه قهرمانان علمی تاکنون تاوان سنگینی برای عزت و اقتدار کشورمان داده‌اند، خاطر نشان کرد: امروز همین دانشجویان با تداوم راه شهید فخری‌زاده لرزه بر جان دشمنان خواهند انداخت.

پرزور در ادامه سخنان خود به تبیین کلیدواژه های دانشجویی پرداخت و گفت: یکی از کلیدواژه‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرد، بحث جوانان است، یعنی در راه حل‌های مختلف و حوزه‌های متنوعی که راهکارهایی ارائه شده، به بحث جوانان اشاره شده است.

وی به تداوم راه انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امتداد راه افتخارآمیز انقلاب آن هم بعد از ۴۰ سال استمرار یک دستاورد مهم است، انقلابی که بر خلاف جریان وابسته به نظام سلطه در عرصه بین‌الملل حرکت کرد  و موجب بیداری ملت ها شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل  با بیان اینکه دانشجوی انقلابی، کلید حل مشکلات و چراغ امید کشور است، گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب دانشجویان به عنوان نقطه امید جامعه اسلامی تلقی می شوند.

وی لازمه تحقق تمدن نوین اسلامی که منتهی به ظهور و زمینه سازی حکومت واحد جهانی می شود  را جوانان و دانشجویان پایه کار و انقلابی عنوان کرد و گفت: طبق بیانات رهبر انقلاب، این موضوع ، نقطه امید یک جامعه اسلامی است. 

استاد دانشگاه محقق اردبیلی خواستار ترویج گفتمان عمومی این مسیر در جامعه شد و گفت: باید به جوانان اعتماد کنیم.

وی در پایان سخنان خود به تبیین مفاد بیانیه گام دوم پرداخت و گفت: جوانان و دانشجویان به عنوان کلید واژه اصلی و بخشی از راه حل این بیانیه مطرح شدند، بنابراین جایگاه ویژه‌ای دارند

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل تصریح کرد: نگاه به مساله جوانی، نباید نگاه تهدیدنگرانه و فرصت‌گرایانه باشد بلکه جوان را باید به عنوان راه حل کلیدی برون رفت از مشکلات دانست.

 

انتهای پیام/ج