سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8632 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸

یک فعال دانشجویی:

خود باوری و روحیه مامی توانیم، از ملزومات دانشجوی در تراز انقلاب است

یک دانشجوی اردبیلی به باز خوانی اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره دانشجوی تراز انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: جریان علم و تحقیق در کنار جریان ارمان گرایی و ارمان خواهی از جمله هدف گذاری های سیاسی و اجتماعی تشکل های دانشجویی است.

خود باوری و روحیه مامی توانیم، از ملزومات دانشجوی در تراز انقلاب است

به گزارش ابصارخبر، مهدی عابدی دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه پیام نور اردبیل به باز خوانی اندیشه های امام خمینی(ره) و  رهبر معظم انقلاب درباره دانشجوی تراز انقلاب اسلامی و وظایف اصلی جنبش دانشجویی در عصر حاضر پرداخت و گفت: دانشجویان به عنوان یکی از اقشار و نیروهای تاثیر گزار در تحولات سیاسی و اجتماعی جهان هستند و در کشور ما نیز دانشجویان نقش بسزایی در پیشبرد انقلاب و نقاط عطف ان داشته اند.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین لت های نامگذاری 16 اذر به نام روز دانشجو پرداخت و گفت:  در 16 آذر سال 32 این قشر دانشجو بود که در اعتراض به دخالت و نقش امریکا در کودتا  وارد صحنه شد و سه شهید در راه مبارزه علیه استبداد و استعمار تقدیم کرد. 

وی در ادامه سخنان خود به بیان دیدگاه های امامین انقلاب نسبت به جریان دانشجویی در طول انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: با مرور بیانات رهبر انقلاب نقش و جایگاه دانشجویان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و انتظارات از این قشر به خوبی روشن می شود.

عابدی با بیان اینکه طبق بیانات امام راحل، دانشجویان ذخایر این ملت هستند و مقدرات کشور در اینده به دست دانشجویان امروز است، گفت: از بیانات معظم له می توان اینگونه برداشت کرد که امام به دانشجویان به منزله یک توان و قدرت استثنایی می نگرند و با این دیدگاه نیز انتظاراتی از این قشر نخبه دارند.

وی مبارزه با عوامل عقب افتادگی و ذلت را از جمله انتظارات امامین انقلاب نام برد و گفت: دانشجویان انقلابی می توانند با بصیرت افزایی کشور را از وابستگی فکری به بیگانگان برهانند که این امر مستلزم برخورداری از خود باوری و روحیه مامی توانیم است. 

وی افزود:  این سخن گوهربار امام خمینی(ره) نیاز به همتی والا دارد و باید دانشجویان برای تحقق این سخن امام با تمام وجود تلاش کنند تا با پرهیز از هرگونه وابستگی فکری و ایدئولوزی نسبت به دشمنان از طریق خود سازی معنوی، خود را به انسان تراز انقلاب برسانند.

عابدی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجویان پرداخت و با توجه به اینکه دانشگاه محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور است، گفت: جریان علم و تحقیق و جریان ارمان گرایی و ارمان خواهی  از جمله هدف گذاری های سیاسی و اجتماعی تشکل های دانشجویی است.

وی با بیان اینکه  دانشجویان طبق بیانات رهبر انقلاب در جنگ نرم، افسران جوان این جبهه هستند گفت: این عنوان به این خاطر است که طبق بیانات رهبر انقلاب، دانشجویان هم به دستور عمل می کنند و هم اینکه صحنه را درست می بیند و با جسم و جان خود صحنه را می ازماید و نقش افرینی می کند.

این دانشجوی اردبیلی لزوم معرفت افزایی در دانشجویان را یادآور شد و گفت: انس با قران کریم و کتاب های شهید مطهری در این زمینه اصل و اساس است.

وی با بیان اینکه ارتقای بصیرت از ملزومات دانشجوی در تراز انقلاب است گفت:  نگاه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان نگاهی چند بعدی است که باید دانشجویان با  توجه به بیانات رهبر انقلاب بتوانند حود را به این خصوصیات رسانده و با معرفت کامل در صحنه های ضد استکبار، ضد استبداد،ضد فساد ،ضد اشرافی گری و تجمل و عدالت طلبی، ازادی خواهی در کنار  دانش جویی نقش افرینی کنند که این همان شاخصه های دانشجوی تراز انقلاب است.

انتهای پیام/ج