نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سیاسی کد خبر: 8647 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹

در همایش حماسه 9دی مطرح شد؛

مکتب حاج قاسم، سراغاز تحقق تمدن نوین اسلامی است/ حماسه 9 دی، تمرین انقلابی گری بود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با بیان اینکه دشمن درصدد است تا با تغییر رفتار جمهوری، نظام اسلامی و انقلاب اسلامی را از ما بگیرند، گفت: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی در جهان است که حد و مرز ندارد جغرافیایی ندارد و به عنوان امت اسلامی مطرح است.

مکتب حاج قاسم، سراغاز تحقق تمدن نوین اسلامی است/ حماسه 9 دی، تمرین انقلابی گری بود

به گزارش ابصارخبر، محمد تقی معصومی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل عصر امروز  در ویژه برنامه گرامیداشت 9 دی که بصورت حقیقی و مجازی در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد به تبیین آرمان های انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: هدف غایی انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن نوین اسلامی است

وی در ادامه سخنان خود از کم کاری های صورت گرفته در حوزه تبیین نظریه نظام انقلاب اسلامی  انتقاد کرد و گفت: جمهوری اسلامی فراتر از سنگر،  یک ابزار برای انقلاب اسلامی است.

معصومی به اهداف بلند انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر جمهوری اسلامی بدون آرمان حرکت کند کارکرد خود را از دست خواهد داد به همین خاطر است که دشمن تلاش می کنند سمت و حرکت جمهوری اسلامی را تغییر دهند تا درصورت عدم براندازی نظام ، بتوانند با تغییر رفتار در جمهوری، کارکرد و ماهیت آن را تغییر دهند تا به این وسیله به اهداف خود برسند.

وی به تشریح انواع جمهوری اسلامی در کشورهای همسایه پرداخت و گفت:  در واقع این بُعد انقلابی بودن جمهوری اسلامی در ایران است که ماهیت و کارکرد جمهوری اسلامی را در کشور ما را متمایز  و برجسته تر از سایرین کرده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با بیان اینکه دشمن درصدد است تا با تغییر رفتار جمهوری، نظام اسلامی و انقلاب اسلامی را از ما بگیرند، گفت: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی در جهان است که حد و مرز ندارد جغرافیایی ندارد و به عنوان امت اسلامی مطرح است.

وی با بیان اینکه در امت اسلامی مردم عراق، یمن، سوریه، لبنان  یکی هستند، گفت: دشمنان اسلام از این بُعد انقلاب می ترسند چراکه ماهیت خود را به عنوان رژیم مستبد و مستکبر در جهان را از دست رفته می بیند.

معصومی به ویژگی های رهبر در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: در انقلاب اسلامی، این رهبر است که بر همه موارد  و ابعاد اشراف کامل دارد و کشور را به سمت صراط مستقیم هدایت می کند.در حالیکه کشورهای دارای جمهوری اسلامی از این جایگاه بهرمند نیستند  و به همین دلیل است که تاکنون نتوانسته اند به اعتلا و کمال برسند.

وی در ادامه سخنان خود به راهبردهای اتاق فکر دشمنان انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تمام تمرکز دشمن در 41 سال گذشته از بین بردن جایگاه رهبری  و انقلاب اسلامی در ایران است چراکه با نبودن این دو مهم، کشور ما به جمهوری اسلامی مثل افغانستان تبدیل خواهد شد که توان رویایی با آمریکا و استکبار را از دست خواهد داد.

این استاد دانشگاه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به عنوان رکن انقلاب اسلامی نام برد و گفت: این نهاد نهاد انقلابی که به منظور پاسداری از آرمان ها و ارزش های انقلابی اسلامی ایجاد شده است مثل خواری در چشم دشمنان اسلام است، چراکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بازوان توانمند رهبر معظم انقلاب اسلامی توانسته است از ابتدای تاسیس انقلبا اسلامی تا کنون علاوه بر خنثی کردن توطئه های دشمنان، با کار جهادی  و روحیه انقلابی به مردم خدمت رسانی کرده و روحیه امید واقعی، نشاط اجتماعی و سرزندگی را در جامعه ایجاد و تقویت کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از پاسداران انقلاب اسلامی نام برد و گفت: یکی از رزمندگان انقلاب اسلامی توانست با تحقق بخشی از آرمان های انقلاب اسلامی یک تنه برابر همه امکانات، زر و زور دشمنان ایستادگی کند و با آزادسازی خاک اسلام از دست داعشیان که دست پرورده استکبار جهانی بود ضمن امیدآفرینی در جهان ، پایه های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را در منطقه به لرزه در بیاورد.

وی به تشییع باشکوه و خاکسپاری فرمانده جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: همگان دیدند که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز چگونه با چشمان اشکبار این سرباز ولایت و خادم واقعی مردم و مستضعفین را بدرقه کردند.

معصومی با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی بر ای محقق شدن نیازمند سربازانی همچون سردار شهید سلیمانی ها است، گفت:  امروز نه تنها ایران اسلامی بلکه تمام سرزمین های اسلامی مدیون ایثار و فداکاری های حاج قاسم و شهدای مدافع حرم هستند. 

وی به تبین ویژگی های و خصوصیات مردان الهی پرداخت و گفت: اگر مسئولی اخلاص نداشته باشد و تنها به فکر خود باشد انگیزه خدمت برای مردم را از دست داده و گرفتار رانت می شود  در حالیکه مردان الهی از مسئولیت به عنوان فرصتی برای رسیدن به درجه و مرتبه های اخروی استفاده می کند  و شبانه روز خود را وقف خدمت به مردم می کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در پایان سخنان خود به مکتب حاج قاسم سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: امروز وظیفه دانشگاهیان مطالعه، تحقیق و پژوهش  روی منش، رفتار و مدیریت حاج قاسم سلیمانی است تا شاگردان غیر رسمی حاج قاسم را به نظام و انقلاب اسلامی تحویل دهند تا در گام دوم انقلاب اسلامی، زمینه های تحقق تمدن نوین اسلامی فراهم شود.

وی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خود شاگرد غیر رسمی رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، گفت: این شاگرد غیر رسمی مکتبی به وسعت جهان ایجاد کرد، شاگردی که خود را پیرو راستین ولایت فقیه می دانست و از همه می خواست با تمام وجود از این گوهر ناب پیروی و پاسداری کنند.

روایت گری روح اله ترابی نسب از رزمندگان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم، شعرخوانی و مداحی از دیگر برنامه های این همایش در اردبیل بود به توسط تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

 

انتهای پیام/ج