سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8652 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵

مسئول عملیات شهید حاج قاسم سلیمانی در بنیاد هدایت

مساجد، محور قعالیت های اجتماعی در محلات می شوند/ طرح شهید سلیمانی، نیازمندان واقعی جامعه را شناسایی کرد

مسئول عملیات شهید حاج قاسم سلیمانی در بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی در شمالغرب کشور گفت: مردم با اعطای نذورات خود به مساجد، بیشترین مشارکت را طی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به خود اختصاص دادند.

مساجد، محور قعالیت های اجتماعی در محلات می شوند/ طرح شهید سلیمانی، نیازمندان واقعی جامعه را شناسایی کرد

به گزارش ابصارخبر، حجت‌الاسلام رضا غلامی صبح امروز در نشست خبری که در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزاری شد، اظهار کرد: مردم با اعطای نذورات خود به مساجد، بیشترین مشارکت را طی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که از ۱۳ آبان تا ۱۳ دی برگزار شد، به خود اختصاص دادند.

وی هدف از برگزاری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را کمک به مردم در راستای پیشگیری، مقابله و کاهش آلام ناشی از بیماری کرونا قلمداد کرد و افزود: برای اجرای این عملیات کشور به مناطق مختلفی تقسیم شد و ۵ هزار مسجد در سراسر کشور در اجرای این طرح همکاری داشتند.

مسؤول عملیات شهید حاج قاسم سلیمانی در بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی در شمالغرب کشور عنوان کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ مسجد در روستاهای پر جمعیت و یک هزار مسجد برتر نیز در سطح شهرهای کشور و ۵۰۰ مسجد در مناطق خاص از جمله حاشیه شهر یا مناطق مسکن مهر، طی عملیات شهید حاج قاسم سلیمانی مشارکت داشتند.

حجت‌الاسلام غلامی با اشاره به یک نمونه از فعالیت مساجد در طول دوماه عملیات، بیان کرد: در این عملیات مسجدی داشتیم که ۷ میلیارد تومان نذورات را از خیرین جذب و در قالب‌های مختلف از جمله سبد معیشتی و بسته بهداشتی میان نیازمندان توزیع کرد.

وی در خصوص سایر اقدامات انجام گرفته در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های مهم این عملیات، قطع زنجیره انتقال کرونا و شناسایی مبتلایان با استفاده از ظرفیت محله محوری بود.

مسئول عملیات شهید حاج قاسم سلیمانی در بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی در شمالغرب کشور دیگر اولویت این عملیات را شناسایی و ایجاد شبکه دقیقی از نیازمندان واقعی جامعه و در پی آن، شناسایی نوع نیازها عنوان کرد.

وی ادامه داد: در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی با استفاده از حضور روحانیون تاثیرگذار در سطح مساجد، عملیات ویژه‌ای انجام شده است.

حجت‌الاسلام غلامی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی علاوه بر کمک‌های خیرین، ۲۰ میلیارد تومان در قالب بسته معیشتی و بهداشتی از طریق ۵ هزار مسجد به نیازمندان اعطا کرد.

 

انتهای پیام/ج