سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8667 ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳

در مراسم اختتامیه ضیافت اندیشه اساتید مطرح شد؛

روشنفکری حقیقی، دین مدار است و نقشة راه تمدن نوین اسلامی را ترسیم می کند

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل: روشنفکری حقیقی، دین مدار است و نقشة راه تمدن نوین اسلامی را ترسیم می کند.

روشنفکری حقیقی، دین مدار است و نقشة راه تمدن نوین اسلامی را ترسیم می کند

به گزارش ابصارخبر، دورة ضیافت اندیشه اساتید باموضوع "روشنفکری دینی" با حضور 70 نفر از استادان دانشگاه محقق اردبیلی بمدت سه روز متوالی از تاریخ 20 لغایت 22 دیماه در قالب وبینار مجازی با بیان و تدریس دکتر ابوالفضل روحی به همت دفتر هم اندیشی اساتید با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار گردید.

حجت الاسلام عبدالله حسنی در مراسم اختتامیة ضمن گرامیداشت ایام سوگواری حضرت صدیقة طاهره (س)، روشنفکری حقیقی را دین مدار عنوان کرد و افزود: آیت الله مصباح یزدی(ره) یکی از اشخاص برجسته روشنفکری در تاریخ انقلاب بوده است که برای حوزه و دانشگاه آثار گرانقدری را برجای گذاشت.

وی با بیان اینکه در قدم اول باید نقشه دشمن را شناخت، گفت: امروزه تنها کشوری که توانسته است در مقابل استکبار جهانی با صلابت و اقتدار ایستادگی کند، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که مدیون رهبری داهیانۀ حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای"مدظلّه العالی" هستیم.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اردبیل در ادامه صحبت های خود جوانان کشور را آگاه و بصیر به مسائل روز دنیا عنوان کرد و خاطرنشان کرد: جوانان کشور نشان دادند که می توانند در همۀ عرصه های علمی و فرهنگی نقش آفرینی موثری داشته باشند و مسبب پیشرفت کشور شوند.

دکتر اسماعیل گلی دبیر دفتر هم اندیشی استادان دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این وبینار ضمن قدردانی از شرکت اساتید در این دوره از ضیافت اندیشه؛ افزود: برگزاری چنین دوره هایی در راستای تقویت گفتمان آزاداندیشی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است. وی افزود در این دوره مفهوم روشنفکری، روشنفکری دینی، تاریخچه ورود روشنفکری دینی به ادبیات معرفت شناسی، ارکان دین تبیین و آراء و دیدگاه های روشنفکران غربی از جمله لوتر، اسپینوز، جان هیک و همچنین روشنفکران مسلمان از جمله سید جمال الدین اسدآبادی، اقبال لاهوری، دکتر شریعتی و مهندس بازرگان توسط دکتر ابوالفضل روحی از مدرسین دوره های ضیافت اندیشه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 دبیر هم اندیشی استادان دانشگاه با اشاره به استقبال اساتید از مباحث مطرح شده گفت: تلاش خواهیم کرد دوره تکمیلی روشنفکری دینی را در آینده برگزار کنیم. 

گفتنی است در این وبینار اساتید سوالات و نقطه نظرات خود را مطرح نموده و با همدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/ج