کد خبر: 8671 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

دموکراسی آمریکایی، معیوب است/مدیریت چند رقم جنس پرمصرف غذایی، مسئله سختی نیست/ خاموشی‌های اخیر ناراحت کننده است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه دموکراسی افسار گسیخته غرب، بزرگ تر از ترامپ را بالا نمی آورد. گفت: در هر حال این حادثه ثابت کرد که دموکراسی آمریکایی معیوب است.

دموکراسی آمریکایی، معیوب است/مدیریت چند رقم جنس پرمصرف غذایی، مسئله سختی نیست/ خاموشی‌های اخیر ناراحت کننده است

به گزارش ابصارخبر، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه به شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: خداوند را شاکریم که شعله های کرونا رو به خاموشی است و در این خصوص از پزشکان، پرستاران و همه کادر درمان تشکر ویژه داریم.

وی از مردم خواست همچنان با نهایت دقت و حساسیت، دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و  با پرهیز از اجتماعات بزرگ و با عده معدود و محدود در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اقامه عزاء کنند.

آیت الله عاملی از صدا و سیما خواست تا با حضور در بیمارستان ها وضعیت موجود را عملا به مردم نشان دهند تا مردم ببینند که فروکش کرونا واقعاً صحت دارد چراکه  چون دشمن با تمام توان تبلیغ می کند که گزارشات مسئولین در این باب صحت ندارد و مسأله برای کشاندن مردم به راهپیمایی 22 بهمن است. اگر آمار کرونا بالا رود می گویند جعلی است و اگر پایین بیاید می گویند برای فلان امر است. آنها برای هرحالتی برنامه و شیطنتی دارند.

وی افزوذ: در این خصوص دشمن خاطرجمع باشد که اگر در 22 بهمن اجازه راهپیمایی باشد، باز دشمن انگشت حیرت به دندان خواهد گرفت. ملت ما در بصیرت فوق العاده است.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد دولت در خصوص گرانی ارزاق عمومی و عدم تدبیر گفت: مدیریت چند رقم جنس پرمصرف غذایی که سفره قشر متوسط و پایین را تأمین می کند، مسأله سختی نباید باشد.

وی  از خاموشی های اخیر نیز ابراز ناراحتی کرد و گفت: این مسأله، سوژه حجم عظیمی از تبلیغات دشمن علیه کشور ما شد. اینکه از طرف مسؤولین گفته می شود پیش بینی ازدیاد مصرف نکرده بودیم، کاملا مردود است و مسؤولی که چنین حرفی بزند، باید سریعا سِمَت خود را ترک کند.

ذلّت ترامپ، ظهور قهاریّت و جبّاریّت خداوند است

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به عبرت های قضیه ترامپ نیز اشاره کرد و گفت: ظلم عاقبت ندارد. 

وی با بیان اینکه ترامپ فوق العاده به ملت ایران و ملت های دیگر مثل سوریه و یمن  ظلم کرد، گفت: سردار با عظمتی مثل سلیمانی را شهید کرد و حالا از ترس انتقام، ذلیلانه می گوید کار من نبود کار اسرائیل بود! مثل یزید که بعد از شهید کردن امام حسین و بعد از خطبه های امام سجاد و حضرت زینب در شام گفت که حسین را من نکشتم، ابن زیاد سر خود او را کشت! این تلوّن، دروغ و نفاق ذلّت بزرگی برای او است.

آیت الله عاملی گفت: ذلّت ترامپ، ظهور قهاریّت و جبّاریّت خداوند است. به ذهن چه کسی می رسید که ترامپ با آن قدرت ظاهری به بدترین ذلت مبتلی شود به حدی که کنگره و حتی هم حزبی های او نمی خواهند حتی یک روز بیشتر در ریاست جمهوری بماند و درصدد عزل او هستند.

وی با بیان اینکه ذلت ترامپ درس بزرگی برای ما است، گفت: خداوند اگر بخواهد کسی را بزند «من حیث لا یحتسب» می زند و فرار از حکومت او ممکن نیست.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه ترامپ می خواست ایران را ساقط کند و در تهران جشن کریسمس بگیرد، ولی خودش ساقط شد، گفت: جان بولتون نیز گفته بود امسال در تهران کریسمس را جشن می گیریم ولی مثل تفاله او را بیرون انداختند،پمپئو نیز تا خرخره مملو از کینه ایران و سخنگوی سازمان منافقین است و حتی در این چند روز باقیمانده از ریاست کثیف خود، فرصت را از دست نمی دهد و علیه ایران اقدام می کند اما آرزویش که شکستن اراده ملت بود در دلش ماند و ناکامانه وزارت خارجه آمریکا را در 20 ژانویه ترک می کند.

وی افزود: نتیجه این سخن این است که  پس ظلم نکنیم، خیانت نکنیم، انسان ها را اذیت نکنیم، با زندگی انسان ها بازی نکنیم، مثل ترامپ متکبّر نباشیم که در ابطال توافق برجام مثل کودکان باد به غبغب انداخت و ندانست که کبریایی لباس خداست و هر کس تکبر کند تمام ذرات عالم با او چموشی می کنند و خداوند تعهد کرده که متکبر را بر زمین بزند.

 سیستم دموکراسی آمریکا، قدرت بالا آوردن نخبه را ندارد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطرنشان کرد: این حادثه نشان داد که سیستم دموکراسی آمریکا، قدرت بالا آوردن نخبه را ندارد. در ادوار قبلی ریاست جمهوری آمریکا هم این مطلب کاملا ثابت شده بود. نتیجه آن، بوش بود که به بهانه وجود سلاح کشتار جمعی بدون اجازه شورای امنیت سازمان ملل به عراق حمله و دو میلیون انسان را بیچاره کرد و در آخر گفت اشتباه کردیم خدا ما را خواهد بخشید.

وی با بیان اینکه دموکراسی، مرحله دوم است، گفت: مرحله اول احراز اوصاف آرمانی برای رهبری است، عدالت را به تیغ رای سپردن عین ظلم و بی عدالتی است. انسان قمارباز، انسان حرام خوار، انسان بی تربیت و انسان سنگدل بیشتر از ترامپ نمی شود چراکه وی هیچوقت معنای اشک یتیم را نمی فهمد، داروهای حیاتی را تحریم می کند که نتیجه آن نیز جنایت بر علیه بشریت است. 

آیت الله عاملی با بیان اینکه دموکراسی افسار گسیخته غرب، بزرگ تر از ترامپ را بالا نمی آورد. گفت: در هر حال این حادثه ثابت کرد که دموکراسی آمریکایی معیوب است. پس آمریکا که می گوید من در کل دنیا مسئول دموکراسی هستم و هر جا دموکراسی خراب شود من دخالت می کنم از این به بعد باید حیاء کند. او دیگر حق صحبت از دموکراسی ندارد.

وی با بیان اینکه ترامپ، آبروی کشورش را ریخت و با صراحت با عدم پذیرش انتخابات، به دیکتاتوری رسمیت داد، گفت: هرکس در انتخابات زیر بار قانون نرود، شعار او، هدف او و مشی او دیکتاتوری است و چنانچه دیدید  ترامپ عملا گفت که فوق قانون است و فوق قانون یعنی دیکتاتوری. او به ملت خود و کشورش رحم نکرد.

امام جمعه اردبیل به سخنان کنگره نیز اشاره کرد و گفت: کار به جایی رسید که  کنگره امریکا  سخن از استیضاح و عزل ترامپ زد و با بیان اینکه  به او اعتماد نیست اعلام داشت: ممکن است در یک لحظه با یک تصمیم آمریکا را به پرتگاه ببرد. این همان سخن مقام معظم رهبری است که فرمودند؛ آمریکا مورد اعتماد نیست، کشوری که به خود رحم نکند چگونه به دیگران رحم خواهد کرد؟!

آیت الله عاملی به رسانه های آمریکا در این خصوص نیز اشاره کرد و گفت: تقریبا تمام رسانه های آمریکا سخنان ترامپ را تحریم و او را از رسانه خود بیرون انداختند و در علت آن گفتند؛ سخنان او فتنه درست می کند. این کار معنایش این است که آزادی بیان، قید دارد و مطلق نیست در حالی که غربی ها سال ها با این گزاره مخالفت کرده و بارها کشور ما و کشورهای مخالف خود را با همین استدلال محکوم کرده اند.

وی به سخنان بایدن  نیز اشاره کرد و گفت: بایدن در حمله به کنگره به مقدسات ما و به دموکراسی ما حمله  ور شد و آن را شدیدا محکوم کرد،می گوییم چگونه می شود که مقدسات شما احترام دارد ولی مقدسات ما احترام ندارد؟ چگونه می شود که مجله شارلی ابدو و مجلات دانمارک به رسول خدا اهانت می کنند و شما از آن حمایت می کنید و می گویید آزادی بیان بالاتر از حرمت اشخاص است؟ آیا رسول خدا به اندازه دموکراسی گندیده شما حرمت ندارد؟!

 امام جمعه اردبیل با بیان اینکه رگبار تعارض در اندیشه لیبرالیسم غوغا می کند، گفت: آنها به طور مدام از اصول خود استعفا داده و عقب نشینی می کنند آنها فقط در فکر منافع خودشان هستند از یک طرف می گویند آزادی بیان، مقدس است ولی نمی گذارند کسی هولوکاست را نقد کند، می گویند تمام مذاهب در انجام آیین خود آزادند ولی برای حجاب جریمه می گذارند و مناره ها را در اروپا به رفراندوم می گذارند، می گویند باید ملت ها حاکمیت ملی داشته باشند ولی تمام حاکمیت های ملی را نقض کرده اند،می گویند دیکتاتورها سم مهلک برای دموکراسی و حقوق بشر هستند ولی از بدترین دیکتاتور ها مثل بن سلمان مشهور به ابومنشار حمایت جانانه می کنند، می گویند در دنیا باید صلح حاکم باشد و همه باید در مسیر صلح قدم برداریم ولی از بدترین جنگ افروزها مثل اسرائیل و بن سلمان حمایت می کنند.

 آیت الله عاملی در  پایان سخنان خود تصریح کرد: این تحولات همگی مقدمه افول آمریکا و افول تمام تمدن هایی است که با مردم خود و ملت ها و مفاهیم مقدس بشری، اینگونه سلوک بکنند.

 

انتهای پیام/ج