نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سیاسی کد خبر: 8673 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶

امام جمعه شهرستان گرمی:

ریاست طلبی از آفت های دنیاگرایی است/ برگشت آمریکا به برجام مهم نیست

امام جمعه شهرستان گرمی به بیانات رهبر معظم انقلاب در 19 دی اشاره کرد و گفت : کسانی که عمل به تعهدات برجامی را به برگشت آمریکا به برجام گره می زنند خلاف مصلحت ملت و کشور حرف می زنند.

ریاست طلبی از آفت های دنیاگرایی است/ برگشت آمریکا به برجام مهم نیست

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام صفری امام جمعه شهرستان گرمی در خطبه های این هفته به آفت های دنیوی اشاره کرد و گفت: امروز یکی از آفتهای بزرگ که می تواند دنیا و آخرت ما را از ما بگیرد این است که معنای مسئولیت را ندانیم و فرصتی که برای خدمت پیش می آید طعمه بدانیم.

وی افزود: در دیدگاه اسلام کسانی که مقام بالائی دارند ریاست ندارند که دستور بدهند و اعمال قدرت و سلطه کنند بلکه مسئولیت دارند.

حجت الاسلام صفری در ادامه سخنان خود به احادیث پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و گفت:  کسی که زیر مجموعه ای دارد باید آنها را به نحوی مدیریت کند که مدیریت آن به نفع زیر مجموعه اش باشد. مقدمات حیات آنها را تأمین کند،از انحرافات و خطرات آنهارامراقبت کند. بنابراین همه ما مکلف هستیم نسبت به افرادی که از ما حرف شنوی دارند طوری آنها را مدیریت کنیم که مدیریت ما اوّلا حیات مادی و معنوی آنهارابهبود بخشد ثانیا آنها را از انحرافات و خطرات حفظ کند.  

امام جمعه گرمی در ادامه سخنان خود خطاب به مسئولین گفت : از مسئول سوال نمی شود که چرا به مردم خیانت کردی بلکه سوال می شود که چراکاری نکردی که زندگی مردم بهبود یابد، چرا دیدی مردم منحرف شدند،فاسد شدند،بداخلاق شدند،حرام خور شدند،تبعیض بود و رفتارهای ظالمانه بود ولی سکوت کردی؟  

وی افزود: اگر از مردم عادی،از وظایف شخصی آنها سوال می شود مسئولین نه تنها از نماز و روزه آنها می پرسند مهمتر از همه اینها از این هم می پرسند که چرا کوتاهی کردی ، چرا خیات کردی و سخت تر از همه اینها از ما می پرسند که چرا کاری کردی که مردم در زندگی به مضیقه افتادند،کاری نکردی که مشکل شان حل شود. چرا برای اقتصاد مردم می توانستی کاری کنی و نکردی ؟ چرا برای امنیت مردم می توانستی کاری کنی نکردی؟ چرا افراد شایسته را از خدمت محروم نمودی و ناشایسته ها را بر مردم مسلط نمودی؟ چرا تبعیض قائل شدی؟ تو موظف و مکلف بودی به نفع جامعه و افراد جامعه کار کنی ولی به نفع خودت و آدمهای خودت کار کردی. این سوالات واقعا کمر شکن است.

خطیب جمعه گرمی با اشاره به احادیث حضرت علی (ع) که فرمودند؛ مسئولیت ،امانت است نه طمعه ، گفت : امروز یکی از آفتهای بزرگ که می تواند دنیا و آخرت ما را از ما بگیرد این است که معنای مسئولیت را ندانیم و فرصتی که برای خدمت پیش می آید طعمه بدانیم.  

حجت الاسلام صفری در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در 19 دی اشاره کرد و گفت : برگشت آمریکا به برجام مهم نیست بلکه آنچه مهم است برداشته شدن تحریم است. کسانی که عمل به تعهدات برجامی را به برگشت آمریکا به برجام گره می زنند خلاف مصلحت ملت و کشور حرف می زنند.

وی به سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) نیز اشاره کرد و گفت: این رسم جامعه بشری است که هرصنفی و هر مردمی قهرمانان خود را گرامی می دارند. یکی در ورزش قهرمان می شود به وی مدال می دهند. یکی در میدان جنگ شجاعت نشان می دهد ، درجه می گیرد و دیگری در عرصه علم اختراع می کند صاحب عنوان می شود.  

وی افزود: وقتی کسی در یک بخش کوچکی یک برتری پیدا می کند از آن تجلیل می کنند حضرت فاطمه (س) قهرمان جامعه بشری بود از بدو خلقت تا قیام قیامت آنهم نه برای زنان بلکه برای تمام مردان و زنان ، آنهم نه فقط برای مردان و زنان عصر خود بلکه برای انسانهای تمام اعصار باید از مقام شامخ وی تجلیل شود.

خطیب جمعه گرمی گفت : فاطمه (س) قهرمان بود در عرصه معرفت الهی که وقتی به نماز می ایستاد تمام تار و پودش می لرزید.ایشان قهرمان تربیت فرزند بود که هیچ پیامبری مانند او فرزندی تربیت نکرد و قهرمان سیاست بود که در راه ولایت خودش و فرزندش را داد.

وی گفت: ما موظف هستیم یاد و خاطره چنین قهرمانی را گرامی بداریم. او نیازی به تجلیل ما ندارد ولی ما نیاز به تشکر و تجلیل و قدردانی ازاو داریم. باید او را بشناسیم و زندگی او را الگو قرار دهیم. باید حیات خود را شبیه حیات او بکنیم. انسان بودنمان ، عبد الهی بودنمان ، اهل سعادت بودنمان همه به این بستگی دارد که چقدر به آن شباهت داریم.

 

انتهای پیام/ج