نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8675 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع):

سیره فاطمی، الگوی شعیان برای دفاع از حق است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) از استکبارستیزی بعنوان خشم مقدس مسلمانان نام برد و گفت: ولایت پذیری و دفاع از حق، بارزترین ویژگی های حضرت فاطمه(س) است.

سیره فاطمی، الگوی شعیان برای دفاع از حق است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام میثم فیاضی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار شد، از ولایت پذیری و دفاع از حق به عنوان ویژگی های بارز حضرت فاطمه(س) نام برد و گفت: استکبار ستیزی و مرگ بر آمریکا، در واقع خشم مقدس مسلمانان است.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح انواع خشم پرداخت و گفت: خشمی که برای دفاع از حق باشد، مقدس است.

حجت الاسلام فیاضی خشم را نشانه قهر انسان عنوان کرد و گفت: حضرت یونس(ع) وقتی در انجام رسالت و دعوت مردم به یکتاپرستی آنطور که باید صورت می گرفت موفق نشد، از مردم خود قهر کرد و از آنها جدا شد.

وی از تهدید به‌عنوان یکی دیگر از انواع خشم نام برد و گفت: حضرت سلیمان نیز وقتی هدهد را در انجام کارش موفق ندید، عصبانی شد و غضب کرد.

این مبلغ اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به خشم و غضب از نگاه حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و گفت: حضرت زهرا(س) در برابر انکار کنندگان حق، غضب کردند.

وی به واقعه غدیرخم اشاره کرد و گفت: واقعه غدیر و مسئله امامت و ولایت از جمله حقی  است که در آن دوران نادیده گرفته شد و عوامل آن مورد غضب حضرت فاطمه(س) قرار گرفتند چراکه این حق از طرف خداوند متعال و بدست پیامبر اکرم(ص) و در برابر هزاران نفر از اصحاب پیامبر(ص) و زائران خانه خدا ابلاغ شده بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) گفت: حضرت زهرا(س) وقتی بی عدالتی و انکار حق را دید، استوار و محکم تا پایای جان برابر حق ایستاد و شبانه روز تلاش و روشنگری کرد.

حجت الاسلام فیاضی به نحوه شهادت و مراسم تدفین حضرت فاطمه زهرا(س)اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) در وصیت خود اعلام کرد که نا اهلان و انکار کنندگان حق اجازه شرکت در مراسم تشیع را ندارند و همینگونه نیز شد و این واضح ترین نشانه خشم حضرت در برابر  انکار کنندگان حق و حقیقت است.

وی در پایان سخنان خود به نشانه‌ها و معیارهای شناخت حق و حقیقت پرداخت و گفت: برای دفاع از حق ابتدا باید حق را شناخت و این میسر نمی شود مگر اینکه انسان با معیارهای حق و حقیقت آشنا شود و به آن ها در زندگی  خود عمل کند.

حجت الاسلام فیاضی از قرآن کریم به عنوان مهمترین معیار حق و حقیقت نام برد و گفت: سیره عملی و رفتاری ائمه معصومین(ع) و در زمان حال نیز ولی فقیه و مراجع و صالحین از جمله معیارهای تشخیص حق و دفاع از حق هستند.

وی از مردم خواست تا با پیروی از ولی فقیه و عمل به سیره فاطمی در دفاع از حق و حقیقت تلاش کنند.

 

انتهای پیام/ج