سرویس: ورزشی کد خبر: 8695 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹

با حضور رئیس فدراسیون کشتی انجام گرفت؛

مراسم افتتاحیه «باشگاه ورزشی و خیریه یورد» در دانشگاه آزاد اردبیل+عکس

مراسم افتتاح «باشگاه ورزشی و خیریه یورد» با حضور رئیس فدراسیون کُشتی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگرا شد.

مراسم افتتاحیه «باشگاه ورزشی و خیریه یورد» در دانشگاه آزاد اردبیل+عکس

به گزارش ابصارخبر، مراسم افتتاح «باشگاه ورزشی و خیریه یورد» امشب با حضور علیرضا دبیر قهرمان جهان و رئیس فدراسیون کُشتی کشور ، عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل، انوشیروانی مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل، زارع مسئول بسیج ورزشکاران استان و جمعی از علاقمندان و نام آوران ورزش استان اردبیل در  سالن کشتی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسون کشتی کشور در این مراسم به بیان خاطراتی از طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور پرداخت و گفت: یکی از بزرگترین درس های دوران حرفه ای من نزد وی رقم خورد.

وی با بیان انکه طهرانچی کمک به رشته ورزشی کشتی را مهتر از مدال اوری و اخذ سکو می داند، گفت: طهرانچی به من یاد داد که ظرفیت های بسیاری در رشته کشتی نهفته است که مهمتر از مدال آوری و روی سکو رفتن است  و آن چیزی نیست جز اخلاق و خوی و خلق پهلوانی که بر گرفته از اخلاق مولا امیرالمونین است.

دبیر از ورزش کشتی به عنوان یکی از رشته‌ های ملی با قدمت و تاریخ کهن در کشور نام برد و گفت: بیشترین افتخارات ورزشی ایران  در عرصه‌های جهانی و بین المللی متعلق به این رشته ورزشی است که متأسفانه در چند سال اخیر با غفلت مواجه شده و دچار رکود گردیده است.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: بحران موجود در رشته کشتی نیازمند برنامه ریزی دقیق و اجرای طرح‌های بلند مدت است چرا که بزرگترین مشکل پیش روی ما عدم رغبت جوانان و نوجوانان به این رشته ورزشی است.

وی در ادامه سخنان خود به ظرفیت های دانشگاه آزاد نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جوانان سرمایه های دانشگاه هستند از این رو  هر کس به این دانشگاه نزدیک شود در واقع به پیروزی دست یافته است.

دبیر با بیان اینکه کشتی، رشته ورزشی درآمدزایی نیست به مسئولان کشور و قانونگذاران انتقاد کرد و گفت: رشته کشتی قابل قیاس با رشته های ورزشی چون فوتبال و تنیس نیست که درامدزایی کند ضمن اینکه افتخارات کشتی در کنار وزنه برداری در اخذ مدال های رنگارنگ جهانی و المپیک فراتر از سایر رشته های ورزشی است، بطوریکه مردم با هر پیروزی  قهرمانان کشتی در میادین  جهانی و المپیک همزمان با هیجان شادی به گریه می افتند که این به نوبه خود بی بدیل است.

وی از مسئولین خواست تا با توجه کردن به رشته ورزشی کُشتی و حمایت از ورزشکاران این رشته، زمینه های اوج گیری دوباره کُشتی قهرمانی را در کشور فراهم کنند.

ورزش  کُشتی، نماد مردانگی و پهلوانی در جامعه است

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز در این مراسم از کُشتی به عنوان نماد مردانگی و پهلوانی نام برد و گفت: جهان پهلوان تختی الگوی تمام عیار پهلوانی برای جوانان ما است.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری باید اخلاق و منش پهلوانی در کشور ما جاری شود، گفت:حضرت علی(ع) الگوی بی بدیل مرام و منش پهلوانی است.

عتباتی با بیان اینکه استان اردبیل از ظرفیت های بالایی برای برگزاری مسابقات بین المللی متعد و حتی جهانی دارد، به مسابقات اخیر لیگ ملت های والیبال که قسمتی از آن در اردبیل برگزارشد اشاره کرد و  گفت: این مسابقات در کمال آرامش و بدور از هیجانات غیر قابل کنترل، برگزار شد که نشان دهنده جریان روح پهلوانی در مردم استان است.

وی در ادامه سخنان خود از علی دایی به عنوان افتخار فوتبال آسیا نام برد و گفت: جونان امروز الگوهای کم نظیر و تکرار نشدنی خوبی در اختیار دارند که می توانند با الگو برداری از آنها به تختی های آینده تبدیل شوند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از ورزش به عنوان کاهنده آسیب های اجتماعی نام برد و گفت: ورزش علاوه بر کاهش آسیب های اجتماعی موجب شادی و نشاط در جامعه نیز می شود.

وی در پایان سخنان خود به شهدای گرانقدر کشور از انقلاب اسلامی تا زمان حال اشاره کرد و گفت: شهدا، بزرگترین قهرمانان این مرز و بوم هستند و راه رستگاری نیز در گرو پیمودن راه این بزرگواران است.

مسابقات کشتی بین المللی عضو اتحادیه دانشگاه های قفقاز در اردبیل برگزار شود

اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در مراسم افتتاحیه باشگاه و خیریه نیکوکاری یورد اردبیل به ویژگی مردمی بودن دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سهمی از بودجه نفت ندارد و عملا روی پای خود ایستاده است و  تنها سرمایه ان مردم هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی هرچه دارد از آن مردم است، خاطرنشان کرد: کارکنان این دانشگاه تلاش می کنند تا منشاء خیری برای مردم باشند.

رسولی از مسئله محوری و حل مشکلات پیش روی جامعه به عنوان یکی از رویکردهای دانشگاه آزاد اسلامی نام برد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در کتنار آموزش محوری به کارآفرینی و اشتغالزایی نیز توجه ویژه ای دارد.

وی به مطالعات در زمینه مسائل توسعه ای نیز اشاره کرد و گفت: پژوهشگران این دانشگاه با امکان سنجی طبق مسائل راهبری پیش می روند تا بتوانند نقش آفرین باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل با بیان اینکه امروز فعالیت های علمی دانشگاه روی مباحثی چون آموزش، پژوهش و فناوری متمرکز شده است، گفت: اما این دانشگاه از مسائل پیرامون غافل نشده و با مطالعه و امکان سجنی به سمت گردشگری سلامت گام برداشته تا ضمن خدمت به مردم، به توسعه اقتصادی در این زمینه نیز دست پیدا کند.

وی سلامت درمانی و ورزش را از مهمترین اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی در مبحث گردشگری سلامت نام برد و گفت: در کنار وجود اساتید توانمند،  امکانات ورزشی مناسب نیز با کمک بخش خصوصی در دانشگاه فراهم شده است تا به مردم خدمت رسانی شود.

وی روحیه جهادی را مهمترین عامل پیشرفت در برهه فعلی عنوان کرد و گفت: با روحیه کارمندی هرگز نمی توان با جایی رسید.

رسولی به کارآفرینان ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: مهدی نوری از جمله فارغ التحصیلان توانمند دانشگاه آزاد اسلامی است که امروز با گام نهادن در حوزه اقتصاد ورزشی به یکی از کارافرینان ورزش نیز تبدیل شده است.

رسولی با بیان اینکه باشگاه ورزشی یورد در سایه تلاش های وی به ثمر رسیده است، گفت: امروز ظرفیت های دانشگاه ازاد اسلامی در اختیار جوانان توانمند و خلاق است تا با کارآفرینی ضمن ایجاد نشاط اجتماعی زمینه های کاهش اسیب های اجتماعی را نیز فراهم کنند.

وی به ارزش های کاری در محیط های دانشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: ارزش های علمی و اجتماعی در کنار  اقتصاد از جمله ارزش هایی هستند که دانشگاه در یک فرایند کاری با آن مواجه است و اگر فعالیتی فاقد یکی از این ارزش ها باشد در واقع کاری بی فایده بوده  و نتیجه بخش نخواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل به مرکز سنجش سلامت دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: این مرکز در راستای سنجش و کشف استعدادهای ورزشی و قهرمان پروری ایجاد شده که در کنار ان عموم مردم نیز می توانند با به بررسی وضعیت جسمانی حود به صورت علمی بپردازند.

وی با بیان اینکه امکانات دانشگاه آزاد اسلامی در کنار بخش دولت برای خدمت به مردم است، گفت: از آنجاییکه هیچ دولتی توانایی خدمت رسانی به عموم مردم در همه عرصه ها را ندارند از این رو دانشگاه ها در ابعاد مختلف به ویژه عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی در کنار دولت است.

رسولی در پایان سخنان خود به برنامه های بین المللی ورزشی این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی ها و دعوت های صورت گرفته قرار بود مسابقات کشتی بین المللی عضو اتحادیه دانشگاه های قفقاز در اردبیل برگزار شود که به دلیل شراط کرونا به وقت دیگری موکول شد.

وی از کشتی به عنوان عنصر فرهنگی مشترک مردم حوزه قفقاز نام برد و گفت: دانشگاه آزاد اسامی درصدد است تا با اجرای برنامه های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی بین المللی فراتر از مرزهای کشوحرکت کرده و با پیمودن مسیر پیشرفت به ارمان های خود برسد.

در پایان این مراسم بازوبند پهلوانی توسط رئیس رئیس فدراسیون کشتی بر بازوان توانمند اکبر سبحانی بسته شد.

 

انتهای پیام/ج