سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8698 ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸

امام جمعه شهرستان نیر:

حضرت ام البنین (س)، بهترین الگو برای مردان و زنان با ایمان در راه تربیت فرزندان صالح است

یک کارشناس مذهبی گفت: حضرت ام البنین (س)، بهترین الگو برای مردان و زنان با ایمان در راه تربیت فرزندان صالح است.

حضرت ام البنین (س)، بهترین الگو برای مردان و زنان با ایمان در راه تربیت فرزندان صالح است

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در گفتگو با ابصارخبر، به تبیین ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری حضرت ام البنین (س) پرداخت و گفت: فضائل اخلاقی حضرت ام البنین (س) به مانند دریای بی کران است که مهمترین ویژگی حضرت ام البنین (س) معرفت به مقام اهل بیت علیهم السلام است. ایشان خود را وقف دوستی و محبت خالصانه به خاندان نبوت کرده بودند تا حدی که آنان را به خویش و خانواده خود ترجیح می‌دادند و به همین دلیل هم جایگاه والایی نزد اهل بیت علیهم السلام پیدا کرده بودند.

این کارشناس مذهبی در بیان عظمت وجودی حضرت ام البنین (س) گفت: در روایات نقل شده که حضرت ام البنین (س) هنگام بازگشت کاروان اسرا از کربلا به بشیر گفتند:‌ای بشیر از اباعبدالله (ع) برایم بگو، بشیر نیز خبر شهادت چهار فرزندشان را به او داد، آنگاه ام البنین (س) به جای اینکه از داغ فرزندانش سخن به میان آورند، پیگیر احوال امام حسین (ع) شدند و گفتند: «بند‌های دلم را پاره کردی از حسین (ع) برایم خبر بده؛ فرزندانم و هر آنچه در زیر آسمان کبود است فدای اباعبدالله باد».

وی با توجه به روایت فوق ادامه داد: این سخنان حضرت ام البنین (س)، نیروی ایمان قلبی ایشان به امام حسین (ع) را نشان می‌دهد. همچنین این کلام ام‌البنین (س) که «اگر حسین زنده باشد، کشته شدن چهار فرزندم اهمیت ندارد»، درجه بالای دیانت او را آشکار می‌سازد.

حجت الاسلام نعمتی گفت: محبت بیش از اندازه ام البنین (س) در حق اولاد رسول خدا (ص) و فداکاری‌های بی نظیر فرزندان او در راه سید الشهدا (ع) بود که اهل بیت عصمت و طهارت در احترام و بزرگداشت این بانوی با کمالات و فرزندانشان کوشیدند و از قدردانی نسبت به آنان چیزی فروگذار نکردند.

این پژوهشگر مذهبی به ویژگی دیگر حضرت ام البنین (س) اشاره کرد و گفت: ویژگی دیگر این بانوی با عظمت مادری کردن برای فرزندان حضرت زهرا (س) است؛ حضرت ام البنین (س) تمام عمر خود در خانه امیرالمومنین (ع) تلاش کرد تا جای خالی مادر در زندگی فرزندان فاطمه (س) احساس نشود تا جایی که فرزندان رسول خدا (ص) در وجود این بانوی پارسا، مادر خود را دیدند و فقدان او را کمتر احساس کردند.

وی افزود: ویژگی دیگر حضرت ام البنین (س) صبر بی‌نظیر ایشان است؛ هنگامی که امیرالمومنین (ع) خبر از چگونگی شهادت حضرت ابوالفضل (ع) به ایشان می‌دهند در آن لحظه حضرت ام البنین (س) عظمت و عمق ایمان خود را نشان داده و به ریسمان صبر و بردباری چنگ می‌زند و خدای را شکر می‌کند که فرزندش فدای فرزند رسول خدا (ص) خواهد شد.

حجت الاسلام  نعمتی در پایان گفت: سرانجام زندگی سراسر با فضیلت حضرت ام البنین (س)، حدود ۱۰ سال پس از واقعه کربلا به پایان رسید. ایشان در طول زندگی خویش پیام رسان شهیدان راه حقیقت بودند. آن بانوی بزرگوار پس از واقعه جانسوز کربلا بار رسالت سیاسی و اجتماعی در زنده نگه‌داشتن حماسه جاویدان عاشورای حسینی به زیباترین شکل ممکن به انجام رساندند و در سال ۶۹ هجری قمری دار فانی را وداع گفتند و در قبرستان بقیع در کنار چهار امام معصوم به خاک سپرده شدند.

 

انتهای پیام/ج