نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8730 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴

امام جمعه شهرستان نیر:

ایران، طلبکار برجام است/تحقق بانکداری اسلامی در گرو مدیریت داخلی است

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه ایران طلبکار برجام است گفت: امروز توپ برجام در زمین آمریکا و اروپا قراردارد و این آنها هستند که به ایران اسلامی بدهکار هستند.

ایران، طلبکار برجام است/تحقق بانکداری اسلامی در گرو مدیریت داخلی است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه‌های نماز جمعه یکی از صفات اهل تقوا را اخلاص در کار عنوان کرد و گفت: گروه، حزب، جناح، نماینده، رئیس و زیرمجموعه در موضوع اخلاص برابر هستند و همه باید به دنبال اخلاص در کار باشند و از خداوند بخواهند که کارها را خالص کند.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین معانی بسم الله پرداخت و گفت: یکی از معانی بسم الله این است  تلاشمان به نام خدا و برای خدا بوده و خالصانه باشد و از خدا بخواهیم که ما را مورد پسند امام زمان(عج) قرار دهد.

تمام سیر و سلوک در اخلاص است

امام جمعه شهرستان نیر با بیان ابنکه  تمام سیر و سلوک در اخلاص است به برنامه های دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت:  حضور امت حزب الله ایران اسلامی در تجدید بیعت با آرمانهای امام و رهبری غرور آفرین است.

وی از مسئولین برگزاری برنامه های دهه فجر به ویژه مسئولان نیروی انتظامی، بسیج، امنیتی و مدیران ادارات و نهادها در برگزاری مراسمات ایام الله دهه فجر قدردانی کرد و گفت:حضور استاندار اردبیل و مدیران استانی در افتتاحیه طرح های اقتصادی و فرهنگی شهرستان نیر قابل تقدیر است.

حجت الاسلام نعمتی به برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور استاندار اردبیل اشاره کرد و گفت: این جلسه یکی از برنامه های خوب بود  و امیدواریم نتایج آن در عمران و آبادانی شهرستان نیر در ابعاد مختلف بزودی مشاهده شود.

ضرورت توجه به ترویج اخلاق اسلامی در جامعه 

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به توصیه‌های مقام معظم رهبری در دیدار با همافران اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با خلبانان نیروی هوایی به مسئله اخلاق تاکید داشته و فرمودند: نباید بداخلاقی های زبانی در جامعه ترویج شود. 

امام جمعه شهرستان نیر به تشریح تبعات بداخلاقی در جامعه پرداخت و گفت: بد اخلاقی در جامعه منجر به عدم امنیت عمومی در تعاملات اجتماعی، ایجاد شکاف و رسوخ بی اعتمادی و بدبینی و گسست اجتماعی و از بین رفتن وحدت  انسجام ملی می شود.

وی از رسانه ها خواست در کنار مسئولان امر در ترویج آداب و اخلاق اسلامی در جامعه تلاش کنند.

خطای محاسباتی، دلیل اصلی شکست‌های آمریکا است

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین دلایل شکست های آمریکا برابر انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: دلیل اصلی شکست‌های آمریکا، خطای محاسباتی است.

وی به تبیین موضع ایران در قضیه برجام از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: تنها در صورت لغو تمام تحریم ها و  راستی‌آزمایی در میدان عمل است که می توان زمینه های یرگشت ایران به تعهدات برجامی را فراهم کرد.

ایران، طلبکار برجام است

 امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه ایران طلبکار برجام است گفت: امروز توپ برجام در زمین آمریکا و اروپا قراردارد و این آنها هستند که به ایران اسلامی بدهکار هستند .

وی تصریح کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب به منزله  نقشه راه  نظام در مواجهه با آمریکا و اروپا در قضیه برجام است.

نگاه چندجانبه‌گرایی و نگاه افراطی به غرب محکوم است

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به مسکو اشاره کرد و گفت: سفر رئیس مجلس به مسکو، حاوی پیام رهبر معظم انقلاب به دنیا در بّعد سیاست خارجی بود، بطوریکه در سیاست خارجی ایران، نگاه به شرق و همت برای تحقق ارتباطات چندجانبه با کشورهای قدرتمند جهان. جزو دکترین های سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و هست..

وی تصریح کرد: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه چندجانبه‌گرایی و نگاه افراطی به غرب محکوم است و همه باید در حوزه سیاست خارجی برای آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند و از نگاه حزبی و جناحی پرهیز کنند.

تحقق بانکداری اسلامی، مدیریت داخلی را می طلبد

حجت الاسلام نعمتی به انتقاد از سیستم بانکداری کشور پرداخت و گفت: بانکها در شرایط تحریم اقتصادی چه کاری برای رفع مشکلات اقتصادی کشور انجام داده اند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها برای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و این نظام نیز حاصل خون هزاران هزار شهید است، گفت: با توجه به اینکه مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری برای ترویج بانکداری اسلامی تاکید دارند ولی متاسفانه به این مقوله مهم توجه نمی شود.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه مجوز بانکداری اسلامی یه موضوع داخلی است، تصریح کرد: این کار به دست آمریکا نیست، بلکه مدیریت داخلی را می طلبد.

وی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی باید کشور را در شرایط مدیریت جنگی  اداره کرد، از سران سه قوه درخواست کرد تا با تعامل و انسجام مشکلات بانکی مردم را حل کرده و بانکداری اسلامی را سرعت بخشند.

پارلمان‌های محلی، بهترین مکان برای رسیدگی به مطالبات مردمی

امام جمعه شهرستان نیر در بخش پایانی سخنان خود به مسائل و مشکلات این شهرستان پرداخت و از فرماندار و بخشداران خواست با الگوگیری از سپاه و نهادهای فرهنگی برای داشتن شهرستانی آباد و توسعه یافته به تبلیغات سازنده و فرهنگسازی بپردازند .

وی به انتخابات شورای شهر و روستا نیز اشاره کرد و گفت: باید افراد توانمند و با صلاحیت و متعهد برای ثبت نام انتخابات شورای شهر و روستا تشویق شوند چراکه پارلمان‌های محلی بهترین مکان برای پاسخ به مطالبات به حق مردم است.

حجت الاسلام نعمتی  به فرا رسیدن ماه رجب نیز اشاره کرد و گفت: ماه رجب، ماه تحول، انقلاب و ماه وصل شدن به خداست بنابراین مومنین شایسته از با بهره مندی از فضیلت های این ماه به سالم سازی قلوب بپردازند چراکه ماه رجب ، ماه رسیدن به رحمت و مغفرت الهی است.

 

انتهای پیام/ج