نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8737 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷

رئیس آموزش و پرورش پارس آباد:

شبکه شاد، خلاء آموشی در ایام کرونا را مهار کرد/ ملاک ارزیابی دانش آموزان، فعالیت های علمی , آزمون است

رئیس آموزش و پرورش پارس آباد از شبکه شاد به عنوان بستر بومی سیستم آموزشی در ایام کرونا نام برد و گفت:ملاک ارزیابی دانش آموزان در این سیستم آموزشی نیز بر اساس فعالیت های علمی ، آموزشی دانش آموزان و آزمون نهایی است.

شبکه شاد، خلاء آموشی در ایام کرونا را مهار کرد/ ملاک ارزیابی دانش آموزان، فعالیت های علمی , آزمون است

کیومرث هاشمی رئیس آموزش و پرورش پارس آباد در گفتگو با ابصارخبر، به فعالیت های آمورشی در ایام کرو اشاره کرد و گفت: جهت حفظ سلامتی دانش آموزان و همکاران جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه ، سبک آموزش از فضای معمول و رایج به سبک مدرن فضای مجازی منتقل شده است.

وی به شبکه شاد اشاره کرد و گفت: جهت اجرای آموزش در فضای مجازی  شبکه شاد راه اندازی شد تا در نقطه آغاز فعالیتش در امر آموزش در فضای مجازی با نقش آفرینی های خود خلاء موجود را از بین ببرد، ناگفته نماند که این شبکه اموزشی در حال تکامل است تا در اینده پسا کرونایی نیز به عنوان محرک اموزشی همچنان مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس آموزش و پرورش پارس آباد در ادامه سخنان خود به بیان مزیت ها و قابلیت برنامه شاد اشاره کرد و گفت: فعالیت نوجوانان در فضای مجازی آسیب های بسیاری را به دنبال دارد اما با به کارگیری برنامه شاد آموزش و پرورش توانست این آسیب ها را به حداقل برساند و با تکیه بر توان داخلی، نیاز اموزشی دانش آموزان را تا حد زیادی برطرف کند.

وی گفت: شیوع کرونا در همه ابعاد جامعه اعم از اقتصادی و اجتماعی فرهنگی نظام سلامت جامعه را با مشکلات متعدد و خاصی روبرو کرد که آموزش پرورش نیز یکی از مهمترین و اصلی ترین آنها بود که تحت تاثیر این ویروس  گرفت و آموزش مبتنی بر حضور دانش آموزان  را به آموزش مجازی و اجرای آموزش در بستر شاد منتقل کرد.

هاشمی به برگزاری آزمون‌ها و امتحانات نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری آزمون‌ها و امتحانات که همواره با مشارکت و زحمات نیروی انسانی همراه بوده بر اساس دستورالعمل چگونگی برگزاری امتحانات از سوی وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود.

وی افزود: در صورت برگزاری آزمون های حضوری، این جلسات با رعایت پروتکل های بهداشتی و با فاصله گذاری اجتماعی ۲ متری در سالن های بزرگ  و دیگر دستورالعمل های ای ابلاغی وزارت بهداشت انجام شده و خواهد شد.

هاشمی به معیار و میزان سنجش علمی دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: معیار  سنجش علمی دانش آموزان در مقطع ابتدایی بر اساس ارزشیابی توصیفی انجام می شود، که این ارزشیابی بر اساس شناخت و ارزیابی شفاهی معلم در طول دوره آموزش از دانش آموزان صورت می پذیرفت در این مقطع زمانی هم بر اساس فعالیت های دانش آموز در برنامه شاد و آزمون هایی که اخذ شده است دانش آموزان سنجش و نمرات تخصیص می یابد.

رییس آموزش و پرورش پارس آباد خاطرنشان کرد: این سنجش ها در دوره اول و دوم متوسطه نیز با امتحاناتی که در طول و پایان ترم در بستر شبکه شاد صورت می گیرد ارزیابی می شوند.

خبرنگار: رضا اصلانی

انتهای پیام/ج