نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سیاسی کد خبر: 8739 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰

در همایش بررسی افول هژمونی آمریکا مطرح شد؛

آمریکا، بزرگترین زندان سیاسی جهان است/ افول هژمونی ابرقدت جهان، ارمغان بزرگ ترامپ برای آمریکا

مرضیه هاشمی فعال رسانه ای آمریکایی الاصل با بیان اینکه سردمداران آمریکا، هرچه می خواهند بر سر کشورها می آورند، گفت: آمریکا سالها است که با شعار « ما می خواهیم امنیت برقرار کنیم» به سرکوبی آزادی خواهان واقعی و استثمار کشورها می پردازند.

آمریکا، بزرگترین زندان سیاسی جهان است/ افول هژمونی ابرقدت جهان، ارمغان بزرگ ترامپ برای آمریکا

به گزارش ابصارخبر، مرضیه هاشمی فعال رسانه ای آمریکایی الاصل در همایش بررسی افول هژمونی آمریکا که بعد از ظهر امروز در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد به مقایسه سابقه تاریخی دو کشور ایران و آمریکا پرداخت و گفت: تاریخ نشان می دهد که آمریکا از ابتدای تاسیس آن تا کنون سراسر وحشی گری بوده و پس از ظهور تکنولوژی و ایجاد هالیوود، چهره واقعی خود را در پشت نقاب فریب امپراطوری رسانه ای خود پنهان کرده است.

وی با بیان اینکه در تاریخ ایران، به ویژه مصادف با تاریخ آمریکا خبری از لشگر کشی به کشورها و قتل و غارت نیست، گفت: امروز مردم ایران نباید فریب ظواهر بزک کرده آمریکای مستبد و مستکبر را بخورند.

هاشمی به لشگرکشی آمریکا به کشور عراق نیز اشاره کرد و گفت: در رسانه های این کشور این واقعه را آنچنان به تصویر کشیدند که گویا یک بازی ویدویی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه سردمداران آمریکا، هرچه می خواهند بر سر کشورها می آورند، استقلال و آزادی واقعی مردم ایران را یاداور شد و گفت: آمریکا سالها است که  با شعار « ما می خواهیم امنیت برقرار کنیم» به سرکوبی آزادی خواهان واقعی و استثمار کشورها می پردازند.مۀآمریکا آمریکا سالها است که با آم

این فعال رسانه ای با بیان اینکه آمریکا بطور مداوم به طبل «ما عالی هستیم، رقیب نداریم و فلان هستیم» می کوبند گفت: این ترفند نیز در جهان موثر واقع شده و مردم نیز بصورت مداوم این دروغ ها را که توسط  امپراطوری رسانه ای آمریکا مطرح شده است باور کرده اند.

ویروس کرونا، ناتوانی و ذلت دولت آمریکا را به تصویر کشید

هاشمی به وقایع سال 2020 اشاره کرد و گفت: ویروس کرونا در این سال همه چیز را مشخص کرد و این ابرقدرت که داعیه جهان داری دارد از عهده تامین ماسک ساده برای مردم خود نیز بر نیامد.

وی گفت: این اتفاق ساده و جزئی در حالی رخ داد که آمریکا تاکنون مورد حمله هیچ کشوری قرار نگرفته و مورد تهدید و تحریم نیز واقع نشده است با اینحال نتوانستند برای مردم خود ماسک تهیه کنند.

مجری شبکه پرس تی وی با بیان اینکه انگار آمریکا هنوز به تکنولوژی تولید ماسک دست نیافته است، گفت: ویروس کرونا چهره واقعی آمریکای ویران شده را در جهان به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه آمریکای قدرتمند از روی ناچاری و ذلت دست به دزدی ماسک زد، گفت: آمریکا برای تهیه ماسک مورد نیاز خود از کشورهای دوست و هم پیمانش نیز دزدی کرد

هاشمی با بیان اینکه کرونا، دزد بودن آمریکا را در نزد افکار عمومی جهان به خوبی نشان داد، گفت: این یک واقعین انکار ناپذیر است و این به عرصه سیاست نیز کشیده شده است.

وی در ادامه سخنان خود به ایجاد شکاف های سیاسی و اجتماعی بعد وقایع سال 2016 آمریکا در این کشور اشاره کرد و گفت: بعد از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا این موضوع بیشتر ملموس شد چراکه ترامپ متفاوت ترین رئیس جمهور آمریکا بود  و به راحتی اصول متداول سیاستمداران این کشور یعنی سرپوش را کنار گذاشت و رسانه های این کشور را که غول های رسانه ای دنیا هستند دروغگو خطاب کرد، با اینکه بارها بی ادبی خود را به نمایش گذاشت به صورت مکرر به رسانه های این کشور توهین کرد و در این 4 سال حوادث ناگواری را در آمریکا رقم زد.

افول هژمونی ابرقدت جهان، ارمغان بزرگ ترامپ برای آمریکا

این فعال رسانه ای بین الملل به وقایع سال 2020 نیز اشاره کرد  وگفت: قدرتمندان آمریکا هرچه در توان داشتند انجام دادند تا ترامپ دوباره به قدرت بازنگردد و در این راه متحمل سنگین ترین هزینه نیز شدند و آن چیزی جز افول هژمونی ابرقدت جهان نبود.

وی با بیان اینکه انتخابات 2020 درگیری داخلی قدرت ها در آمریکا را به تصویر کشید، گفت: این اتفاق حتی قابل مقایسه با انتخابات سال 2000 و نبرد قدرت بین الگور و بوش هم  نبود چراکه الگور فاتح انتخابات شد ولی بوش به قدرت رسید ولی الگو براحتی پذیرفت و کنار رفت ولی ترامپ مقاومت کرد و حتی به مراسم تحلیف نیز نرفت. و این آغاز بروز شکاف های مهم در جامعه آمریکا بود.

هاشمی  با بیان اینکه آمریکا زمانی مولد اشتغال بود، گفت: این کشور امروز به جایی رسیده است که با بیش از 50 میلیون بیکار  مواجه است.

وی با بیان اینکه یک درصد غالب بر حاکمیت آمریکا برای منافع خود تلاش می کنند، تصریح کرد: آمریکا با سرعت تمام در سراشیبی سقوط حرکت می کند.

کشتار رنگین پوستان و سرخپوستان جزو لسیاست های لاینفک سردمداران رژیم آمریکا

مجری شبکه پرس تی وی با بیان اینکه اتفاقات 4سال گذشته، مردم آمریکا را بیدار کرده است، کشتار  رنگین پوستان و سرخپوستان را جزو سیاست های لاینفک سردمداران رژیم امریکا عنوان کرد و گفت: امروز با بیداری مردم این کشتار توسط رسانه های مردمی در جهان طنین انداز شده و بَزَک های هالیوودی هم نتوانست روی آن سرپوش بگذارد.

وی با بیان اینکه سناتورهای 80 ساله آمریکایی خود آغازکننده جریان سرکوب و کشتار رنگین پوستان این کشور هستند، گفت:  همین سناتورها نارضایتی مردم را افزایش دادند.

هاشمی به 75 میلیون رای مردم امریکا به ترامپ اشاره کرد و گفت: صاحبان این آرا سرکوب ناشدنی هستند و بزودی تحولات عظیمی را در این کشور رقم خواهند زد.

وی سیاست های اجرا شده سردمداران آمریکا در کشورهای مختلف را یاداور شد و گفت: وقت آن رسیده است که همان بلاها سر خود آمریکا بیاید .

این فعال رسانه ای وحدت رویه سردمداران رژیم آمریکا در سرکوبی آزادی خواهان در کشورهای مختلف را یادآور شد و گفت: سردمداران این کشور قبلا در مورد سیاست های سرکوب برابر سایر کشورها وحدت نظر داشتندداما منافع شخصی باعث شده امروز نه تنها خبری از وحدت رویه در کشور خود نباشند بلکه به هم پشت کنند و این یکی از عوامل ایجاد شکاف در جامعه آمریکا است.

آزادی بیان آمریکایی، چهره واقعی خود را در انتخابات 2020 نشان داد

هاشمی با بیان اینکه امروز تعداد اسلحه در آمریکا بیشتر از جمعیت این کشور است، گفت: قطع شبکه های اجتماعی و حتی سانسور اخبار نیز نتوانست به سرکوب مردم بیانجامد و کنگره این کشور  برای لحظاتی به دست مردم فتح شد.

وی با بیان اینکه آزادی بیان آمریکایی چهره واقعی خود را در انتخابات 2020 نشان داد گفت: سرکوب مخالفان حکومت، کشتار مردم بی دفاع، بیانگر  معنای آزادی بیان در مهد دموکراسی است.

این فعال رسانه ای در ادامه سخنان خود به افکار پلید آمریکا اشاره کرد و گفت: هدف اصلی آمریکا در مقابله با ایران نابودی نظام حاکم در این کشور است و 42 سال است که هرچه در توان دارد انجام داده  و خواهد داد تا استقلال و آزادی را از ایران بگیرد چراکه استقلال ایران، مهمترین مانع برای سیاست های خودکامه این رژیم در جهان است.

بزرگترین زندان های سیاسی در آمریکا است

هاشمی در پایان سخنان خود به وضعیت زندانیان سیاسی آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: با اینکه آمریکا چیزی به نام زندانی سیاسی را قبول ندارد ولی در عین حال مخالفان خود حتی کسانیکه که برای رسیدن به عدالت می جنگند را به بهانه های واهی مثل قتل، ده ها سال است که در انفرادی نگه داشته و زجرکش می کند.

این فعال رسانه ای بین الملل با بیان اینکه آمریکا امروز بزرگترین زندان های سیاسی جهان را در خود دارد گفت: سیاست آمریکا خرید و تطمیع افراد است اگر نتوانستند محبوس می کنند و در نهایت با کشتن مخالفانشان برای همیشه از پیش رو برمی دارند.

اندیشمندان آمریکایی زیر ذره بین هستند 

هاشمی به ترسیم فضای روشنفکری در آمریکا نیز پرداخت و گفت: اندیشمندان آمریکایی زیر ذره بین هستند  و کوچکترین برقراری ارتباط ویدویی و شرکت در کنفرانس های بین المللی و همایش های روشنگری، برابر با هجوم ماموران FBI  به منازل و دفاتر کار آنها است و با این روش  به تهدید و ارعاب روشنفکران این کشور دست زده اند.

وی با بیان اینکه تنها 42 سال از تولد قدرت ایران در جهان می گذرد، گفت: امروز ایران در جهان علمدار استقلال و آزادی خواهی است و با تشکیل جامعه اسلامی به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی خواهد رسید و این وظیفه همه مردم ایران را سنگین تر می کند چراکه باید از دستاوردهای 42 ساله انقلاب خود، برابر هجمه های بی امان آمریکا حفظ کنند.

مرضیه هاشمی مجری شبکه پرس تی وی، آمریکایی الاصل است که در ایالت اوهایو متولد شده و نام شناسنامه‌ای او ملانی فرانکلین است.

آن طور که گفته شده است وی پس از ازدواج با یک مرد ایرانی، به انقلاب اسلامی علاقه‌مند شده و به این کشور مهاجرت کرده است.

انتهای پیام/ج