نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8749 ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷

با حضور مدیر حوزه های علمیه اردبیل برگزار شد؛

مراسم اختتامیه جشنواره هنری دانشجویی ققنوس در اردبیل+ فیلم

مدیر حوزه های علمیه استان اردبیل به مقایسه هنر الهی با سایر هنرها به ویژه غرب پرداخت و گفت: تنها هنر الهی آرامش بخش است و انسان را به تعالی می رساند چراکه برگرفته از عالم بالا است.

مراسم اختتامیه جشنواره هنری دانشجویی ققنوس در اردبیل+ فیلم

به گزارش ابصارخبر، پنجمین جشنواره هنری ققنوس بسیج دانشجویی استان اردبیل عصر امروز با حضور مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و منتخبین جشنواره با سخنرانی حجت الاسلام مهدی نوروزی مدیر حوزه های علمیه استان اردبیل و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این مراسم که با بیان اینکه فعالیت های هنری اثرات بسیار ماندگاری دارندگفت: بسیاری از فعالیت های روزمره آن اثربخشی را ندارند.

وی با بیان اینکه حضور هنرمندانه و عالمانه در فضای مجازی در خصوص فعالیت های فرهنگی می تواند اثرگذاری بالایی داشته باشد، اظهار داشت: علی رغم تعطیلی آموزش حضوری در دانشگاه، در سالجاری حدود یک هزار و ۲۰۰ برنامه به صورت مجازی و ترکیبی حضوری و مجازی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شده است.
حبیبی با بیان اینکه مکتب ما با مکتب شهادت عجین شده است، گفت: حضرت زینب(س) بزرگترین کار هنری عالم را انجام داد و با بیانات هنرمندانه، ماهرانه و عالمانه حقانیت کربلا را معرفی کرد.


هنر مبتنی بر رموز، مقدس است

حجت الاسلام نوروزی در ادامه این مراس به بیان جایگاه هنر الهی در تعالی جامعه و انسان پرداخت و گفت: هنری مقدس و قابل رشد است که مبتنی بر رموز باشد.

وی در ادامه سخنان خود به مقایسه هنر الهی با سایر هنرها پرداخت و گفت: هنر الهی، هنری است که مبتنی بر نقطه  و دایره است و همواره با پرورش روح و روان انسان، وی را آرامش می رساند در حالیکه هنر غیرالهی خطی بوده و غیر از تکرار  و بی مفهومی چیزی ندارد.

مدیر حوزه های علمیه استان اردبیل گفت: هنرمند باید به اندازه کاری که انجام می دهد رموز را بیاموزد و در کارهای هنری خود لحاظ کند.

وی تصریح کرد: برای ساخت تمدن اسلامی باید توحید محور اصلی قرار گیرد و سایر علوم خود را با محوریت خدا تطبیق دهند که جوانان و دانشجویان از ارکان اصلی تولیدکننده علم هستند تا با اندیشه توحیدی و الهی با محوریت خدا نسبت به تولید مجدد علم تلاش کنند و هر چقدر در پیشرفت تولید علم موفق‌تر باشیم به تمدن اسلامی سریع‌تر خواهیم رسید.

اجرای سرود حماسی توسط دانشجو معلمان اردبیل، ارائه شعر، اجرای پادکست، نمایشگاه هنرهای تجسمی، پخش نماهنگ و سخنرانی علمی در خصوص هنر متعالی  و تجلیل از منتخبین پنجمین دوره جشنواره ققنوس از جمله برنامه های این جشنواره در اردبیل بود.

 

انتهای پیام/ج