نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8833 ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵

پویش مردمی «چریک چمران» در فضای مجازی

همزمان با سالروز شهادت سید جعفر خراسانی مقدم، شهید شاخص استان اردبیل درسال 1400 پویش مردمی #چریک_چمران در فضای مجازی راه اندازی شد.

پویش مردمی «چریک چمران» در فضای مجازی

به گزارش ابصارخبر، همزمان با سالروز شهادت سید جعفر خراسانی مقدم، شهید شاخص استان اردبیل درسال 1400 پویش مردمی #چریک_چمران در فضای مجازی راه اندازی شد.

در این پویش مردمی، جوانان و علاقمندان به فرهنگ ایثار و شهادت با توزیع وسیع زندگی نامه و وصیت نامه سید جعفر خراسانی به تبیین مجاهدت ها و رشادت های این جهادگر اردبیلی در دوران انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب در جبهه های مقاومت از لبنان تا سوسنگرد پرداختند.

شهید سید جعفر خراسانی، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان جهادگر در بسیج سازندگی به فعالیت پرداخت سپس به لبنان اعزام شد تا در معیت دکتر چمران به مقابله با رژیم صهیونیستی بپردازد.

وی پس از آغاز جنگ تحمیلی به همراه دکتر چمران برای مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی به کشور بازگشت و سرانجام در 25 اردیبهشت سال 60 در منطقه عملیاتی سوسنگرد به شهادت رسید.

بخشی از زندگی نامه سید جعفر خراسانی؛

مير داود و پروين زوج جواني از ديار مقدس اردبيلي بودند که با کار و تلاش ، چرخه ي زندگي را مي گرداندند. اين زوج جوان تحصيل کرده، بعد از گذر ايام صاحب فرزندي شدند که زندگي شان را رونق بخشيد و نامش را جعفر نهادند.  

جعفر در همان دوران تحصيل ، دوره ي چريکي را با تشويق آقاي قرايتي آموخته بود و براي هميشه ، آن مجاهدت ها را براي خود خط مشي قرار داده بود.  

تا اينکه روز هاي انقلاب فرارسيد . و جعفر که بي نهايت براي ورود امام خميني به ايران ، لحظه شماري مي کرد براي استقبال به فرودگاه رفت و با جان و دل به اولين سخنراني امام گوش فرا داد و حتي در ماشيني که حامل امام بود سوار شد تا در نگهداري امام با جان دل تلاش کند تا مبادا احد الناسي به وي سؤ قصد کند .  

ایام جنگ بود جعفر که جوان فرز و چابکي بود و در يگان جنگهاي نا منظم چريکي تحت فرماندهي شهيد چمران به نبرد مي پرداخت. روزها به تندی می گذشت و جعفر تازه با روحیه و شجاعت بی مثالش شهره عام و خاص بود.تا اينکه بالاخره ، بيست و پنجم ارديبهشت ماه سال ۱۳۶۰ فرا رسيد.