نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8844 ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰

با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی انجام گرفت؛

افتتاح دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد در واحد اردبیل/دستگاه پل ارتباطی بین پنل های خورشیدی و شبکه ای در اردبیل رونمایی شد

دکتر محمدمهدی طهرانچی در مراسم افتتاح دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: در دومین مقطع تاریخی که ایران، اجتماعی یکپارچه شیعی شکل گرفته، بحث تقریب مذاهب به‌عنوان منشور این اجتماع مطرح است که امروز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

افتتاح دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد در واحد اردبیل/دستگاه پل ارتباطی بین پنل های خورشیدی و شبکه ای در اردبیل رونمایی شد

به گزارش ابصارخبر، دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر امروز خود  به استان اردبیل، ضمن افتتاح دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد اردبیل ، از دستگاهدستگاه پل ارتباطی بین پنل های خورشیدی و شبکه ای است تولید واحد رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز رونمایی کرد

دکتر طهرانچی در بدو ورود به استان اردبیل پس از ادای احترام به شهدای گمنام دفت شده در واحد اردبیل، با حضور در سالن اجتماعات این دانشگاهدفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد در واحد اردبیل را افتتاح کرد.

وی در این مراسم که با حضورعلی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی مدیر گروه تخصصی تقریب مذاهب اسلامی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی،  صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران و مسئولان دانشگاهی و استانی  برگزار شد به تشریح رسالت دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی  پرداخت و گفت:هدف از ایجاد دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد،  تقریب پذیریش دانشجویان اهل سنت و تشیع است.

وی گفت: در دومین مقطع تاریخی که ایران، اجتماعی یکپارچه شیعی شکل گرفته، بحث تقریب مذاهب به‌عنوان منشور این اجتماع مطرح است که امروز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

طهرانچی خاطرنشان کرد: شهر اردبیل به لحاظ موقعیت مکانی خاص، در ایجاد ایران شیعی یکپارچه جایگاه ویژه‌ای داشته که بر همین اساس برافراشتن پرچم دفتر تقریب در این استان از اهمیت فراوانی برخوردار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دور دوم حکومت شیعی به عنوان حکومت وحدت گرا در ایران برقرار شده و جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان دومین مقطع تاریخی برقراری یکپارچگی ایران اجتماعی، تاریخ ساز شده و در منشورش تقریب مذاهب و تقریب قومی نهفته است. پیش از این نیز یکپارچگی اجتماعی ایران از اردبیل برخاسته و در اصفهان قوام یافته است.

وی تأکید کرد: دشمنان فکر می‌کنند که می توانند ایران اسلامی را به تلاطم در آورند، اما سخت در اشتباهند، زیرا که قوام ایران اسلامی، به دلیل نگاه معرفتی قرآنی و اهل بیتی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به ظلم های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی ۸۰ سال است که ظلم می کند و کسی نمی توانست جواب دندان شکن بدهد، اما شهید سردار قاسم سلیمانی در مقابل تمام سلطه گران ایستاد و همه آنها را ناامید کرد.

وی با بیان اینکه هدف از ایجاد دفاتر تقریب مذاهب اسلامی این است که دانش تقریب پذیرای دانشجویان اهل سنت و تشیع باشد و در تمام مقاطع تحصیلی جذب دانشجو کند ‌و علاقمندان این حوزه در کنار یکدیگر تحصیل کنند، اظهار کرد: باید دقت داشته باشیم که مراکز دانشی ما با علم و فرهنگ، دانش و بینش و با جوشش و احساس مسئولیت، نسبت به فعال شدن دفاتر تقریب مذاهب مبادرت ورزند.

دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل افتتاح شد

 ورود به حوزه تقریب مذاهب در راستای حکمت گرایی و مسئله گرایی دانشگاه آزاد است

 اسحق رسولی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد اردبیل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد جدید خود به سمت مسئله گرایی و حکمت گرایی پیش می رود و ورود به حوزه تقریب مذاهب در همین راستاست. بی شک این حرکت روح جدیدی به دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش عالی کشور می دهد.

وی افزود: دشمنان جهان اسلام با ایجاد تفرقه و با هزینه‌های کلان، قصد ایجاد نفاق در بین مذاهب جهان اسلام را دارند که اگر رهنمودهای مقام معظم رهبری و رشادت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی نبود، پیکره جهان اسلام از هم می پاشید و جهان ضربه مهلکی را تجربه می‌کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل تأکید کرد: با توجه به چنین اقدامات شوم دشمنان علیه تقریب مذاهب، تنها راه حل مقابله با این اقدامات شیطانی، وحدت گرایی مذاهب در سرتاسر جهان است.

رسولی با بیان اینکه با افتتاح دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، این واحد از این پس نقش بسیار پررنگی در تقریب بین مذاهب اسلامی ایفا خواهد کرد، گفت: با حضور پربرکت آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، بین مذاهب اسلامی در استان وحدتی مثال زدنی ایجاد شده که با ورود دانشگاه آزاد اسلامی به این حوزه، این وحدت پررنگ تر نیز خواهد شد.

دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل افتتاح شد

 بحث تقریب مذاهب باید فراگیر شود

حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی مدیر گروه تخصصی تقریب مذاهب اسلامی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا تقریب مذاهب در سراسر کشور فراگیر شود؛ ورود دانشگاه به این حوزه نقطه عطفی برای این مسئله است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون ۱۵ دفتر تقریب مذاهب در نقاط مختلف کشور ایجاد کرده و قرار است این دفاتر در تمامی استان ها ایجاد شود.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی ادامه داد: جای خالی دانشگاه ها در حوزه تقریب مذاهب بسیار محسوس بود که با اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه، به نظر می رسد تحول عظیمی به وقوع بپیوندد. ایجاد دفاتر تقریب مذاهب در دانشگاه ها سبب می شود تا صاحبان اندیشه، فرهیختگان و صاحبان قلم وارد عمل شده و در راستای فراگیر شدن تقریب مذاهب عمل کنند.

دست دوستی برخی کشورهای عرب بارژیم صهیونیستی، خیانت به جهان اسلام است

 ماموستا سیدیاور مرادی امام جمعه اهل تسنن شهر عنبران در مراسم افتتاحیه دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: متاسفانه استان اردبیل یک استان محروم محسوب می‌شود و برادران اهل تشیع و اهل سنت همزمان از نبود و کمبود امکانات‌ محروم هستند.

وی افزود: متاسفانه در استان اردبیل برای اهل سنت مدرسه‌ای وجود ندارد گفت:دانش آموزان این منطقه برای ادامه تحصیل به زاهدان سفر می‌کنند.

مرادی ادامه داد: محرومیت‌های که در سطح استان برای کلیه آحاد مردم وجود دارد به دلیل عملکرد مسئولان کشوری و استانی بوده است.

امام جمعه اهل تسنن شهر عنبران  در پایان سخنان خود به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و با انتقاد از کشورهای عربی گفت: کشورهای اسلامی که ادعای اسلامی بودن را دارند با رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی دست دوستی می‌دهند و سفارت‌خانه‌های خود را در کشورشان افتتاح می‌کنند که این یک خیانت بزرگ به جهان اسلام است، این کشورها بیدار شوند و این اقدامات خود را پایان دهند.

رونمایی ازاینورتر فتوولتایک متصل به شبکه ۵kw 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر خود به استان اردبیل با حضور در مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه  ازدستگاه اینورتر فتوولتایک متصل به شبکه ۵kw  تولید فناوران دانشگاه آزاد اردبیل رونمایی کرد.

علی راهنمایی در این خصوص گفت: این دستگاه به همت دکتر مهدی سلیمی ،دکتر عادل زکی پور ،از اعضای هیات عملی گروه الکترونیک دانشگاه ازاد اسلامی واحد اردبیل، طراحی و ساخته شده است.

وی با اشاره به این نکته که این دستگاه پل ارتباطی بین پنل های خورشیدی و شبکه ای است گفت: قبلا این دستگاه وارداتی بود و شامل گارانتی نمی شد اما با تکنولوژی داخلی در حال حاضر در واحد اردبیل ساخته می شود و حداقل دو سال گارانتی برای آن ارائه خواهد شد.

آموزش عالی باید در هر شهر یک هسته دانش‌بنیان داشته باشد

طهرانچی در ادامه برنامه کاری خود در چهل و ششمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل حاضر  و در جریان اقدامات و فعالیت های واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اردبیل قرار گرفت.

وی در این جلسه گفت: اکنون زمان آن رسیده که دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه جدید و اصلی خود را در جامعه پیدا کند و برای این امر نیاز به یک تحول داریم. وقوع تحول در دانشگاه آزاد اسلامی یک «باید» است و همراهی با این تحول ضرورتی است که خود دانشگاهیان باید این تحول را رقم بزنند.

طهرانچی ادامه داد: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری، باید از ارائه دروس صرفاً حفظی و غیرعمقی پرهیز کرد و به درس‌های عملی و فایده‌محور روی آورد. آموزش در کل دنیا یکی از بهترین تجارت‌های دنیا به شمار می‌رود، اما دانشگاه‌های ما در این زمینه نتوانسته مثمرثمر واقع شود. اگر بخواهیم به توسعه اقتصادی دست پیدا کنیم، باید ابتدا تحول را شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آموزش عالی باید در هر شهر یک هسته دانش‌بنیان داشته باشد که در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فناورانه آن شهر نقش ایفا کند، افزود: برای ورود دانشگاه به توسعه اقتصادی و فناورانه نیاز است تا هر منطقه مورد آمایش سرزمینی قرار گیرد و دانشگاه نیازها را احصاء و در راستای رفع آن نیازها اقدام کند.

 

طهرانچی در پایان سفر خود به استان اردبیل در دیدار با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به ارائه گزارش عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: براساس طرح «پویش اشتغال از بدو تحصیل» مطابق تفاهم با حوزه صنعت کشور، دانشجویان هر رشته حداقل هفته‌ای ۲ روز، مشغول کار در رشته‌های مرتبط خود با صنعت می‌شوند.

وی افزود: این طرح سبب امیدآفرینی در میان جوانان و خانواده‌ها بوده و سبب شده تا بسیاری از رشته‌ها که تعطیل شده بودند دوباره فعال شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور ادامه داد: با توجه به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه کارآفرینی، ایجاد دانشکده‌های مهارت کارآفرینی در هر واحد از جمله مأموریت‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی است.

طهرانچی گفت: پس از انجام آمایش سرزمینی با توجه به نیاز هر منطقه، دانشگاه آزاد اسلامی آن منطقه وارد عمل شده و مسائل و مشکلات پیش‌رو را حل کرده و با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها نسبت به کارآفرینی اقدام می‌کند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی  طرح بازمهندسی نظام آموزشی، پژوهشی و خدمات فناوری علوم کشاورزی را برای نقش‌آفرینی خود و کمک به ارتقای کشاورزی که ۵ میلیون خانوار از آن ارتزاق می‌کنند، اجرا نموده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: برای تحول در دانشگاه در تلاش برای جذب نیروهای جوان، پرتوان، متعهد و انقلابی هستیم.

 

انتهای پیام/ج