نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: اقتصادی کد خبر: 8855 ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶

یادداشت؛

فساد اداری و اقتصادی مهمترین مانع در مسیر توسعه

یکی از شاخصه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران فسادستیزی و مبارزه با فساد در جامعه است که مقام معظم رهبری نیز در این زمینه با صدور فرمان 8 ماده‌ای به این موضوع تاکید داشته‌اند.

فساد اداری و اقتصادی مهمترین مانع در مسیر توسعه

به گزارش ابصارخبر، میلاد محرمی فعال فرهنگی و سیاسی مشگین شهر در یادداشتی به تبیین اهمیت مبارزه با فساد اداری از شاخصه های انتخابات پیش رو پرداخت و نوشت:یکی از شاخصه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران فسادستیزی و مبارزه با فساد در جامعه است که مقام معظم رهبری نیز در این زمینه با صدور فرمان 8 ماده‌ای به این موضوع تاکید داشته‌اند.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در زمینه مبارزه با فساد اداری و اقتصادی به مسئولان تذکراتی داده و خواستار رفع فساد در نظام اداری و اقتصادی کشور و تلاش برای برطرف کردن این پدیده شوم شده‌اند.

 جدای از تحولات اخیر در قوه قضائیه و مبارزه ریشه ای با عوامل فساد، قوای دیگر در زمینه مبارزه با فساد کوتاهی کرده‌اند و در این زمینه کارنامه مطلوب و خوبی ندارند که در این زمینه باید توجه و پیگیری های لازم انجام شود.

خواسته به‌حق و قانونی مردم این بوده که با مفاسد اداری و اقتصادی در جامعه برخورد قانونی انجام شود و برای مبارزه با این امر اقدامات لازم انجام شود که با صدای رسا این خواسته خود را اعلام کرده‌اند  اما مسئولان در این زمینه کوتاهی کرده و به برنامه‌های نظام اسلامی عمل نکرده‌اند.

فساد اداری و اقتصادی در جامعه ثمرات بسیار سوء و منفی را به همراه دارد و در مسیر توسعه و رشد همه‌جانبه کشور به ویژه توسعه اقتصادی آن مانع ایجاد کرده و تولید و اشتغال را در جامعه مختل می‌کند که در این مورد باید با جدیت ورود پیدا کرده و با مفاسد اقتصادی برخورد جدی و شدید انجام شود.

 گلایه‌ها و نارضایتی‌های مردم از پیمانکاران در شهرستان ها موضوع دیگری است که در این زمینه مسئولان مربوطه باید به خواسته ها و مطالبات مردم توجه کنند تا با پیگیری‌ها و رفع مشکلات در این مورد عوامل نارضایتی مردم  نیز برطرف و کشور بیش از گذشته در مسیر توسعه قرار گیرد. 

 

انتهای پیام/ج