سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8872 ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲

در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در دانشگاه فرهنگیان مطرح شد؛

عمل به تکلیف، ویژگی بارز امام خمینی(ره) است/ انتخابات تجلی مردم سالاری دینی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: امام خمینی (ره) در برهه‌ای از زمان که تمام اندیشمندان جهان به سمتی سمت حرکت می‌کردند که دین را از عرصه اجتماعی و سیاسی بشر جدا کنند، پا به عرصه معرفت اندیشه بشری گذاشت و با نگاه الهی، مکتبی را به جهان عرضه کرد که بر پایه سیاست و دیانت پایه گذاری شده بود.

عمل به تکلیف، ویژگی بارز امام خمینی(ره) است/ انتخابات تجلی مردم سالاری دینی است

به گزارش ابصارخبر، ظهر امروز مراسم سالروز ارتحال  امام خمینی (ره) بنبانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از اساتید دانشگاه فرهنگیان اردبیل با سخنرانی حجت الاسلام قاسم جعفرزاده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پردیس علامه طباطبایی این دانشگاه برگزار شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در این نشست به ویژگی های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) در برهه‌ای از زمان که تمام اندیشمندان جهان  به سمتی سمت حرکت می‌کردند که دین را از عرصه اجتماعی  و سیاسی بشر جدا کنند، پا به عرصه معرفت اندیشه بشری گذاشت و با نگاه الهی، مکتبی را به جهان عرضه کرد که بر پایه سیاست و دیانت پایه گذاری شده بود.

وی با بیان اینکه اعمال عبادی افراد باید تجلی اجتماعی داشته باشد تا هماهنگی های دین و امور اجتماعی بشری را  به سوی سیر الی الله  رهنمون کند گفت: امام خمینی(ره)  در مورد سیاست و دیانت می فرمایند: من در مسیر کمال تا رسیدن به نقطه کمال همه را با خود می برم و اثر آن خودساختگی، عمق بصیرت اجتماعی و دینی اتفاق می‌افتاد  لذا این تعبیر امام از سیاست، هماهنگی آن با معنویت و کمال انسانی را نشان می‌دهد و جامعه اسلامی باید سیاست را با دیانت بیش از پیش همراه سازد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، اعتقاد و ایمان راسخ به اراده تشریعی و تکوینی خداوند را از ویژگی‌های بارز حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: امام راحل (ره) قوانین شریعت را بستر حرکت خود قرار داده و بر این امر اعتقاد داشت که خداوند قانون و سنتی  را که برای بشریت به امانت گذاشته است، می تواند جامعه را اداره کند.

وی به حرکت های تکوینی نیز اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره)  قدرت مردم را باور کرده بود و با اتکا به همین غرب برابر تمام مکاتب غرب و شرق ایستاد و انقلاب اسلامی را به سرانجام رسانده و به الگویی بی بدیل به جهانیان معرفی کرد.

حجت الاسلام جعفرزاده، با انتقاد از مسئولین فعلی کشور گفت: اکنون در برهه ای قرار داریم که این باور و اعتماد به مردم و ایمان به مردم سالاری کمرنگ شده و مسئولین با ایجاد فاصله بین مردم، باعث بروز مشکلات در بخش‌های مختلف مدیریتی شده‌اند که باید با عمل به مکتب امام راحل (ره) و توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب  فاصله بین ملت و دولت به دوران طلایی گذشته برگردد.

وی توجه به تکلیف گرایی در عین نتیجه گرایی را از اصول مدیریتی سیره عملی امام راحل (ره) برشمرد و گفت: امام خمینی (ره) عمل به تکلیف را سر لوحه امور خود قرار داده بودند و با عمل به تکیلف انقلاب اسلامی ایجاد و به جهان عرضه کردند.

این مبلغ اسلامی،  به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو  علاوه بر اینکه انقلابی اسلامی و ملت ایران را بیمه می کند، نقشه دشمنان اسلام در ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه  را نیز خنثی می کند.

حجت الاسلام جعفرزاده، هدف گذاری اراده جمعی را مهم‌ترین ابزار گروه‌های معاند و دشمنان نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن برای کمرنگ شدن انتخابات از هر ابزاری استفاده می‌کند اما در این میان کسی که به تکلیف خود و تکلیف مداری عمل می‌کند در مسیر پیموده شده شک نمی‌کند و مأیوس و مغرور نشده و حتی اگر دنیا مقابلش بیاستد، خستگی و تزلزل به خود راه نمی‌دهد.

وی از تحقق عدالت اجتماعی به عنوان شاخصه اصلی مکتب امام خمینی (ره) نام برد و گفت: امام خمینی(ره) بر این امر معتقد بود که  انتخابات ضامن پیشرفت و آبادانی همه جانبه کشور است به همین دلیل بود که چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اولین انتخابات کشور را راه اندازی کرد تا مردم با مشارکت خود ضمن مستحکم کردم پایه های نوپای انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی را نیز تمرین کنند.

وی به انتخابات ریاست جمهوری پس از دولت موقت نیز اشاره کرد و گفت: در جریان بنی صدر و عزل وی ، فرمودند، من از اول هم وی را قبول نداشتم ولی چون انتخاب مردم بود، خواستم مردم بدانند که انتخاب بد تاوان دارد و باید در مردم سالاری دینی مردم از روی بصیرت و آگاهی در انتخابات شرکت و اصلح ترین فرد را انتخاب کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده در ادامه سخنان خود به نگاه بین المللی و جهانی امام خمینی(ره) نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات ایران اسلامی همواره مورد توجه و دقت کشورهای مختلف جهان قرار گرفته است چرا که در دل مکتب امام خمینی (ره) علاوه بر ملت ایران، امت اسلامی نهفته است که هدف نهایی نیز احیای تمدن اسلامی در جهان است.

وی با بیان اینکه تمدن فراتر از زبان، نژاد و مرزهای جغرافیایی است، گفت: انتخابات ایران در واقع حامل پیام انقلاب اسلامی ایران به جوامع مختلف جهانی است

حجت الاسلام جعفرزاده تحرک و پویایی را از ویژگی‌های مهم مکتب امام خمینی (ره) عنوان و گفت: انقلاب اسلامی توقف ندارد و با عزت و اقتدار و با پاسداری از ارزش‌ها در قالب ولایت فقیه به حرکت پیروزمندانه خود ادامه می‌دهد.

مردم،پاسدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند

رضا عبدی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل نیز در ابتدای این نشست هم اندیشی به تاثیر مکتب امام خمینی(ره) بر نسل های مختلف کشور پرداخت و گفت: امروز در برهه ای زندگی می‌کنیم که هم اسلامیت و جمهوریت در آن تضمین شده و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری سایه دیکتاتوری و استبداد از سر ایران اسلامی دور شده است.

وی به انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات در کشور ما مظهر جمهوریت و اسلامیت چراکه مردم با حضور پرشور خود در همه انتخابات تاریخ انقلاب اسلامی ضمن خلق حماسه سیاسی در کشور با حمایت خودشان را از نظام مقدس جمهوری اسلامی پشتیبانی کرده و اثبات کردند که پاسدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.