نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سیاسی کد خبر: 8916 ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴

امام جمعه اردبیل :

حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای حجت را بر مسؤولان تمام کرد/ رئیس جمهور منتخب در عمل به وعده‌های انتخاباتی جدی باشد

امام جمعه اردبیل گفت: اقتصاد ما احتیاج به یک معمار بزرگ دارد و ما امیدواریم رئیس جمهور، با انتخاب نخبگان مدیریتی، معمار بزرگ اقتصادی تاریخ کشور ما باشد.

حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای حجت را بر مسؤولان تمام کرد/ رئیس جمهور منتخب در عمل به وعده‌های انتخاباتی جدی باشد

به گزارش ابصارخبر، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل با اشاره به مشارکت ۵۵درصدی مردم استان اردبیل در انتخابات ۲۸خرداد، اظهار کرد: این حجم حضور در صحنه و ایجاد اقتدار برای کشور، نشان از نهایت بصیرت اهالی استان است.

وی با تشکر از دست‌اندرکاران انتخابات که در امنیت، سلامت و کثرت مشارکت تلاش کردند، افزود: رأی این دوره ملت ما و حضور آنها در صحنه در این انتخابات، بسیار ارزشمند است.

حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای حجت را بر مسؤولان تمام کرد

امام جمعه اردبیل بیان کرد: ملت ما با نجابت تمام و تحمل آگاهانه علی‌رغم وجود فشارهای کمرشکن اقتصادی و با مشاهده سوء تدبیرهای دولت‌مردان، فقط به خاطر مصالح کلان کشور و به جهت لبیک به ندای رهبری، پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و با این کار، حجّت را بر مسؤولان تمام کردند.

وی ادامه داد: در شأن و حق چنین ملتی، مسؤولان هرچقدر هم تلاش نمایند باز کم است و ادای حق آنان و تشکر در برابر ایثار آنها، متعسّر بلکه متعذّر است و در یک کلمه، وظیفه آقای رئیسی و دولت او به خاطر این بزرگواری ملت، بسیار سنگین شده است.

رئیس جمهور منتخب در عمل به وعده‌های انتخاباتی جدی باشد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک و اعلام همکاری به رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: از اینکه فرموده‌اید من غیر از خدا و مردم به کسی، جناحی و دسته‌ای و حتی به کسانی که در ستادها فعالیت داشتند مدیون نیستم و فقط شایستگی را لحاظ می‌کنم، این برای ما بسیار مهم و خطیر است و امید داریم در این وعده، مثل وعده‌های انتخاباتی خودتان جدی باشید و آنها را فراموش نکنید.

وی ادامه داد: وعده‌های شما در انتخابات به منزله دِین است و اگر به آنها عمل نکنید، باورسوزی خطرناکی درست می‌شود و در آن صورت، ملت ما دیگر به هیچ کس، وثوق و اطمینان پیدا نخواهد کرد، زوال وثوق یک ملّت، خطر بسیار بزرگی برای کشور است.

عاملی افزود: جناب آقای رئیسی! مردم به شما به عنوان پناهگاه رأی داده‌اند؛ یعنی برای رها شدن از فشارها و سختی‌های معیشت، به شما پناه آورده‌اند. بسیاری از رأی‌دهندگان، شما را فرشته نجات می‌دانند؛ یعنی دولت شما باید تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی بسیار دقیق و علمی داشته باشد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اگر دولت شما در مصاف با مشکلات اقتصادی شکست بخورد، علاوه بر ضربه‌ای بزرگ به وثوق عمومی، فرصت عظیمی که درست شده به‌راحتی از دست خواهد رفت.

مدیران اجرایی، بال و پر رئیس دولت در رده‌های مدیریتی هستند

وی تصریح کرد: مدیران اجرایی، بال و پر رئیس دولت در تمام رده‌های مدیریتی هستند. ما مصرّاً از دولت می‌خواهیم در انتخاب وزراء، استانداران و مدیران، وسواس کامل داشته و جز برای شایستگی حساب باز نکند، سیل لابی‌گری شروع شده و شروع خواهد شد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: آیت الله رئیسی به تعبیر خودش، شخص جناحی نیست، پس تفکر جناحی نباید برای او معیار باشد. خودش فرموده مدیون هیچکس، هیچ جناح و حتی مدیون ستادها هم نیستم، پس کار در ستاد هم نباید برای او معیار باشد. آقای رئیسی، ریشه سهم خواهان را باید بسوزاند.

وی اذعان داشت: از آقای رئیسی می‌خواهیم به تندروها که هنری جز فحّاشی، تنگ نظری و کوته‌بینی ندارند، مجال ندهد. امروز، زمان اختلاف، شقاق، شکاف و درگیری‌های بی‌فائده سیاسی نیست. سرعت تحولات علمی، صنعتی و مدیریتی در دنیا، تمام معادلات را به‌هم زده و ما باید در این تحولات سهم داشته باشیم، دشمن بی‌رحم مخصوصا دشمنی که ناکارآمدی و فرصت‌سوزی نام دارد، پشت در است؛ لذا فرصتی برای دعوا نداریم.

اقتصاد کشور از یک بیماری سیستمی رنج می‌برد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: اقتصاد ما درزهای فراوان دارد و از یک بیماری سیستمی رنج می‌برد. اقتصاد ما احتیاج به یک معمار بزرگ دارد و ما امیدواریم رئیس جمهور، با انتخاب نخبگان مدیریتی، معمار بزرگ اقتصادی تاریخ کشور ما باشد.

وی تاکید کرد: تمرکز دولت باید روی بن بست‌هایی باشد که با وضع حاضر در آینده نزدیک سراغ ما خواهد آمد؛ وقتی در حال حاضر ۹۵ درصد بودجه برای جاری و ۵ درصد صرف عمران و آبادانی است، این خود یک بن‌بست است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به شکست اقدامات دشمن در انتخابات جاری اذعان داشت: دشمن با این انتخابات، باز فهمید که روی آب می‌نویسید و به مشک سوراخ می‌دمد، دشمن باید بداند که بیش از ۴۰ سال خطا رفته است.

وی ادامه داد: ملت ما تصمیم گرفته و ثابت کرده اهل معامله روی حاکمیت ملی، استقلال سیاسی و اقتدار کشور نیست و جز در برابر خداوند متعال رکوع نخواهد کرد.

ایران بزرگ‌ترین قربانی تروریسم در دنیا

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت هفته قوه قضائیه بیان کرد: هفته قوه قضائیه را گرامی می‌داریم و به شهدای ۷ تیر مخصوصا شهید بهشتی درود می‌فرستیم.

وی تصریح کرد: ایران بزرگترین قربانی تروریسم در دنیاست؛ ۱۷۰۰۰ نفر از ملت ما به دست منافقین به شهادت رسیده‌اند و حالا عجیب است که سفیر ناپاک اسرائیل در آذربایجان به دولت آذربایجان توصیه می‌کند که ایران مرکز تروریسم است، از ایران فاصله بگیرید. ما غصه می خوریم که سفیر اسرائیل بیخ گوش ما در امور کشور ما از خاک دولت دوست آذربایجان دخالت می‌کند و دولت آذربایجان او را سر جای خودش نمی‌نشاند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: شکایت اصلی ما از کشورهای اروپایی است که ادعای حقوق بشر دارند، اما ناقضین اصلی حقوق بشر و تروریست‌های بین المللی در خاک آنها با آرامش زندگی و برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی تصریح کرد: ما اطلاع داریم که آنها با پول‌هایی که آمریکا و عربستان در اختیار آنها می‌گذارند، رشوه‌های کلان به نمایندگان پارلمان‌های کشورهای تأثیرگذار می‌دهند تا چند روز به حیات ننگین خود ادامه دهند، اگر نظام در برابر منافقین قاطعانه نمی‌ایستاد، الان 17 هزار به 170 هزار رسیده بود.