سرویس: سرویس خبری کد خبر: 9010 ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴

احداث 5 درمانگاه وابسته به تأمین اجتماعی در اردبیل

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: پنج درمانگاه جدید وابسته به مدیریت درمان تامین اجتماعی در نقاط مختلف این استان احداث می‌شود.

احداث 5 درمانگاه وابسته به تأمین اجتماعی در اردبیل

به گزارش ابصارخبر، دکتر قادر برجی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران از احداث 5 درمانگاه وابسته به تأمین اجتماعی در اردبیل خبرداد و گفت: این درمانگاهها برای ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان و دیگر شهروندان در شهرستانهای اردبیل، خلخال، گرمی، بیله سوار و نمین احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه موافقت‌های لازم برای احداث این درمانگاهها اخذ شده است، اظهار کرد: با احداث و بهره‌برداری از این درمانگاهها  ارائه خدمات درمانی در مراکز ملکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ارتقاء خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه ردیف اعتبار برای احداث این پروژه ها اعلام شده است، بیان کرد: بر اساس پیش بینی های لازم برای احداث این درمانگاهها در نقاط مختلف استان بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: امسال اعتبارات این مرکز نسبت به چهار سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

برجی افزود: اعتبارات حوزه تعمیرات اساسی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اردبیل در سال ۹۶ در مجموع ۶ میلیارد ریال بود که این رقم امسال با رشد بیش از هزار درصدی به ۶۵ میلیارد ریال رسیده است.

وی اظهار کرد: همچنین اعتبارات حوزه تجهیزات پزشکی در این مدت ۶۴۳ درصد و پروژه های عمرانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان نیز سه هزار و ۷۷۱ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه های متولیان حوزه درمان تامین اجتماعی اردبیل این بود که آن طور که باید در طول سالیان گذشته به عللی استان اردبیل مورد توجه قرار نگرفته است.

برجی گفت: با احصای مشکلات تلاش شد تا عقب ماندگی های سالیان گذشته در تمامی حوزه ها از جمله تامین زیرساخت ها و به روز کردن تجهیزات پزشکی و جذب نیروی انسانی و افراد متخصص جبران و برطرف شود.

وی ادامه داد: راه اندازی مرکز کامل پرتونگاری و تصویربرداری بیمارستان سبلان اردبیل از جمله بخش سی تی اسکن، ماموگرافی، ام ار آی( MRI) و آزمایشگاه پیشرفته در ساختمانی به مساحت هزار و ۳۰۰ مترمربع در همین راستا است.وی راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان سبلان اردبیل با ۱۱ تخت و با آخرین تکنولوژی روز دنیا، خرید و راه اندازی تانک اکسیژن بیمارستان سبلان اردبیل با اعتبار بیش از ۴۵ میلیارد ریال، نوسازی تجهیزات بخش جراحی مردان و زنان بیمارستان ارس پارس آباد، خرید و راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان ارس پارس آباد و بازسازی و تجهیز دستگاه رادیولوژی درمانگاه مشگین شهر با اعتبار بیش از ۲۷ میلیارد ریال را از جمله دیگر اقدامات مدیریت درمان استان در سال های اخیر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در جامعه هر مشکلات و مصیبتی هم داشته باشد اما مزایایی هم داشت، ادامه داد: شیوع کرونا نشان داد که هواسازی و هوا رسانی بیمارستانها بسیار مهم بوده برای همین برای هواسازی و هوا رسانی بهتر و مطلوب بیمارستانهای سبلان اردبیل و ارس پارس آباد ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: بزرگ‌ترین اورژانس تامین اجتماعی کشور در بیمارستان سبلان اردبیل احداث و آماده بهره برداری است.

وی  افزود: این اورژانس پیشرفته به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با ۳۶ تخت و با اعتبار  ۲۱۰ میلیارد ریال مجهز به تجهیزات به روز دنیا و آخرین استاندارهای جهانی در محوطه بیمارستان سبلان اردبیل احداث شده و طی آیینی در آینده نزدیک افتتاح و در اختیار مردم استان قرار خواهد گرفت.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه از یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفر جمعیت استان اردبیل بیش از ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی استان به ۲ صورت مستقیم و غیرمستقیم به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: هزینه درمان بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال استان در مراکز درمانی دولتی در تمامی نقاط کشور رایگان بوده و ریالی بابت ارائه خدمات درمانی از آنها اخذ نمی شود.دکتر برجی افزود: همچنین هزینه درمان بیمه‌شدگان زیر ۶۵ سال نیز در مراکز درمانی دولتی داخل استان رایگان بوده و در آن مراکز ریالی بابت ارائه خدمات پزشکی از آنها دریافت نخواهد شد.

 

خبرنگار افتخاری: شاهین فرزانه

 

انتهای پیام/ج