نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 9012 ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵

امام جمعه اردبیل:

ضرورت بسیج مسئولان برای حل مشکلات سرمایه‌گذاری در استان/عشایر قطب تولید کشور هستند

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه عشایر قطب تولید کشور هستند به اهمیت بسیج مسئولان برای حل مشکلات سرمایه گذاری در استان پرداخت و گفت: اگر تلاش عشایر نباشد کشور در تأمین بخشی از کالاهای اساسی با مشکل مواجه خواهد شد.

ضرورت بسیج مسئولان برای حل مشکلات سرمایه‌گذاری در استان/عشایر قطب تولید کشور هستند

به گزارش ابصارخبر، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل عشایر را قطب تولید کشور دانست و اظهار کرد: عشایر در این روزها، زیر بار مشکلات کمر شکن مانده‌اند، در ییلاقات علوفه نیست و در قشلاقات، قیمت نهاده‌های دامی بسیار بالاست.

وی افزود: آنها نمی‌توانند دامداری را ترک کنند چون شغل اصلی و منبع اصلی درآمد آنهاست، دولت‌مردان آنها را در این ایام عسرت دریابند و الا کشور در تأمین بخشی از کالاهای اساسی با مشکل مواجه خواهد شد.

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: عشایر ما در طول تاریخ برای عزت و استقلال کشور، جانفشانی‌های بزرگی انجام داده‌اند که از آن‌جمله می‌توان به ایستادگی در مقابل دشمنان در مرزهای کشور اشاره کرد.

وی بیان کرد: به دولت‌مردان توصیه می‌کنیم در قیمت گندم، تجدید نظر کنند، این روزها به خاطر گران‌تر بودن قیمت جو نسبت به گندم، مجموعه‌هایی که جو مصرف می‌کنند، به خرید گندم روی آورده‌اند. این مسأله با قحط سالی، مزید بر علت شده و دولت مجبور است ارز بیشتر برای واردات گندم صرف کند. از حالا معادل همان ارز را برای کشاورزان صرف کنید تا بخشی از نیاز به گندم برطرف شود.

مسؤولان باید تلاش خود را بسیج کنند تا در مسیر سرمایه‌گذاری مانع تراشی نشود

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها، تصریح کرد: همه توجه داشته باشند که در سال «مانع زدایی از تولید» تمام مسؤولان باید تلاش خود را بسیج کنند تا در مسیر سرمایه‌گذاری مانع تراشی نشود.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار با اندک اذیتی کار را رها می‌کند؛ اخیرا یک خیّر محترم وارد موضوع احداث دامداری صنعتی ۵ هزار راسی شد اما نزدیک به یک سال ادارات او را به همدیگر حواله دادند.

عاملی تاکید کرد: اینجانب بارها او را از ترک پروژه منصرف کردم و عجیب این است که شستا با همان نیت وارد استان شد و یک هفته تمام کارهای او اعم از زمین و آب و سایر مقدمات فراهم شد و این نشان می‌داد که اگر مسؤولان اراده کنند، موضوع در اسرع وقت حل می‌شود.

امام جمعه اردبیل بیان داشت: در کلنگ زنی، همان سنگ‌اندازی‌های ادارات مربوطه در ذهن من بود تا اینکه فرماندار محترم منطقه تبریک خاصی را در حین کلنگ زنی گوشزد کرد، طبعا تبریک در کنار آن همه اذیت ادارات مربوطه، ناراحت کننده بود به‌همین جهت برای بیان اینکه اهمیت عمل به فرامین صاحب تبریک بالاتر از خود تبریک است انتقادی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: این انتقاد متوجه تمام مسؤولانی بود که باید موانع احداث مجموعه را برطرف می‌کردند متأسفانه از انتقاد انجام شده سوء استفاده شد و عده‌ای که در صدد انتقام از فرماندار بودند تمام آوار را سر او ریختند.

نماینده مردم استان درمجلس خبرگان رهبریاظهار داشت: از سیاسیونی که با هم تسویه حساب دارند می‌خواهم انتقادهایی که در مسیر فرهنگ‌سازی صورت می‌گیرد به شائبه‌های انتقام مشوب نکنند و از تمام رسانه‌های محترم و از تمام قلم به دستان و فعالان اجتماعی نیز می‌خواهم که در عین بیان نقائص از حرمت افراد صیانت نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: این هفته استان ما یک موفقیت بسیار بزرگ داشت و آن کلنگ زنی تولید آهن اسفنجی بود. که هم حجم سرمایه‌گذاری بالایی دارد و هم از صنایع بسیار اساسی است و با آن شمش‌های آهن در اینجا به محصولات پایین دستی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه عظیم تولیدی حداقل هزار میلیارد سالانه ارزش افزوده دارد و تولید این کارخانه یک میلیون تن آهن اسفنجی در سال خواهد بود که قابلیت ویژه برای توسعه دارد و در فازهای بعدی می‌تواند با تولید شمش و ورق‌های آلیاژی به مرکز توزیع ورق‌های خاص آلیاژی در منطقه برای صادرات تبدیل شود.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: مواد اولیه این کارخانه بسیار مهم است و در منطقه ما وجود ندارد، خوشبختانه مواد اولیه تماما از معدن چادرملو یزد تأمین شده وبه صورتگندله با قطار به اردبیل حمل خواهد شد. این کارخانه در حال احداث برای هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: ایران در سال ۱۳۵۷ سالانه یک میلیون تن فولاد تولید می‌کرد و در رده هفتادم جهان بود، امروز ایران با تولید ۳۳ میلیون تن در سال در مقام دهم قرار دارد و در سال ۱۴۰۴ با تولید ۵۵ میلیون تن به رتبه ششم خواهد رسید.

عاملی در ادامه به احداث مجتمع تولیدی پنل خورشیدی و تجهیزات نیروگاهی استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: این مجموعه تولیدی با ظرفیت ۲۵۰ مگاوات در فاز اول و ظرفیت نهایی ۵۰۰ مگاوات و با سرمایه گذاری ۴۰ میلیون یورویی خارجی و با اشتغال ۲۰۰ نفر شروع شد.

وی ادامه داد: با ساخت این کارخانه و بومی‌سازی تکنولوژی اروپایی ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی کشور سالانه ۵۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد کههمه این‌ها آینده روشنی را به ملت ما نوید می‌دهد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: روسیاهان تاریخ ایران یعنی منافقین، تبدیل به ماشین پول شویی آمریکا و اروپا شده‌اند. آنها به این روسیاهان بودجه اختصاص می‌دهند اما شرط می‌کنند که اعیان آنها را برای سخنرانی در اجلاسیه‌های منافقین دعوت کنند و بخش عمده همان بودجه را به خود آنها برگردانند.

وی تصریح کرد: این هفته یک نشست مشمئز کننده مجازی توسط منافقین برگزار شد و با کمال تأسف، جماعتی از سیاسیون و دولت‌مردان آمریکا و اروپا در آن شرکت کردند و عملا ثابت کردند که با تروریسم و تروریست‌ها هیچ مشکلی ندارند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: خون ۱۷ هزار ایرانی که به دست منافقین ریخته شد، برای آنها هیچ ارزشی ندارد و آنها حاضرند به خاطر پول، حیثیت خود را زیرپای خود بگذارند.

وی افزود: افتضاح جلسه آن قدر بالا رفت که نماینده سیاست خارجیاتحادیه اروپابا آقای ظریف تماس گرفته و منفعلانه اعلام کرد سخنان نخست وزیر اسلوونی در گردهمایی مجازی منافقین، به هیچ وجه موضع اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی ایران نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: مفاهیمی مثل دموکراسی، حقوق بشر، تروریسم و... همه عوض شده‌اند؛ اروپا از بزرگ‌ترین سازمان تروریستی دنیا یعنی منافقین حمایت تمام قد می‌کند و به آنها در آلبانی جا و امکانات می‌دهد اما از آن طرف پارلمان اروپا خواستار اعمال تحریم‌های هدفمند علیه برخی مقامات ایران به بهانه حقوق بشر می‌شود. هم بشر و هم حقوق بشر آنها با متفاهم عقلی و عرفی حقوق بشر فرق دارد.

آل سعود با شهید کردن حجاج در سال ۱۳۶۶ ثابت کرد که اصلا به احکام دین اعتقاد ندارد

وی در ادامه به سالروز شهادت حجاج ایرانی در مکه مکرمه در سال ۱۳۶۶ اشاره کرد و گفت: در ۶ ذی الحجه سال ۱۴۰۷ نهم مرداد ۱۳۶۶، ۳۶۵ ایرانی شهید شدند و در پایان مجموع شهدا به ۴۰۲ نفر رسید.

عاملی تاکید کرد: در زمان و مکانی که ریختن خون حرام است و حتی مشرکین حرمتآن رارعایت می‌کردند، آل سعود هتک حرمت کرد و ثابت کرد که اصلا به احکام دین اعتقاد ندارد.

 

امام جمعه اردبیل در پایان با اشاره به ایام بسیار حساس دهه اول ذیحجه برای مسلمانان، تصریح کرد: توفیق بسیار بزرگی به ما روی آورده و ما در آستانه ورود به ایام بسیار حساس دهه اول ذی الحجه مخصوصا روز عرفه و عید قربان هستیم؛ در هیچ روز و شب، دعا، مثل روز عرفه وارد نشده به حدی که بعد از ظهر عرفه، اصلا کفاف آن دعاها را نمی‌کند و این جدا استثنایی است و نشانگر آن است که در این روز، عنایت، ویژه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل به عظمت روز عید قربان نیز اشاره کرد و گفت: اهتمام نسبت به نماز عید قربان در مقایسه با نماز عید فطر پایین است. در حالی که عید فطر، مقدمه عید قربان است بعد از این نماز سرنوشت تعیین می گردد. «اِمّا الی الجنّه و امّا الی النّار».

 

انتهای پیام/ج