نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9049 ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹

رئیس حوزه هنری استان اردبیل خبرداد؛

قطعه موسیقی عاشورایی «آی باتدی، صبح آچیلدی» در اردبیل تولید می شود

رئیس حوزه هنری استان اردبیل از تولید قطعه ادبی عاشورایی «آی باتدی، صبح آچیلدی» در اردبیل خبرداد و گفت: این اثر هنری در آستانه ماه محرم رونمایی می شود

قطعه موسیقی عاشورایی «آی باتدی، صبح آچیلدی» در اردبیل تولید می شود

به گزارش ابصارخبر، امیر رجبی رئیس حوزه هنری استان اردبیل عصر امروز در جمع خبرنگاران از تولید  قطعه موسیقی عاشورایی «آی باتدی، صبح آچیلدی» در اردبیل  خبرداد و گفت: این اثر هنری با شعر مشهور مرحوم تاج‌الشعرا یحیوی اردبیلی و با آهنگسازی و میکس و مسترینگ امین رسولی از تولیدات واحد موسیقی حوزه هنری استان اردبیل به مرحله ضبط کلام رسید.

وی افزود: قطعه موسیقی عاشورایی «آی باتدی، صبح آچیلدی» در آستانه ماه محرم در استودیوی رسا با صدای مداحان نام آشنای استان از جمله: نادر جوادی، طاهر قلندری، عبدالله داداشی و مهدی شوقی با هنرنمایی افشار موذن‌زاده تولید و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.  

رجبی گفت: با پایان مرحله ضبط کلام و صداگذاری این اثر هنری طی هفته آتی مراحل ساخت نماهنگ این اثر آغاز می‌شود تا در آستانه محرم رونمایی شده و در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

گفتنی است شعر «آی باتدی، صبح آچیلدی» از سروده‌های مرحوم عباسقلی یحیوی است که رهبر معظم انقلاب در سفر تاریخی خود در سال 1379 به استان اردبیل در جمع مداحان این شعر را خواند و مورد تعریف و تمجید قرار داد.  به فرموده مقام معظم رهبری، مرحوم عباسقلی یحیوی، تاج‌الشعرای مرثیه ایران است.

 

انتهای پیام/ج