سرویس: سرویس خبری کد خبر: 9202 ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲

وزیر بهداشت:تهیه واکسن کرونا اولین اولویت دولت است

تهیه واکسن کرونا اولین اولویت دولت است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تهیه واکسن کرونا را اولین اولویت دولت عنوان کرد.

تهیه واکسن کرونا اولین اولویت دولت است

به گزارش ابصار خبر، دکتر بهرام عین‌اللهی در جلسه ستاد مدیریت کرونای این استان بیان کرد: همه ارکان دولت برا تحقق این هدف بسیج شده است وشخص رییس جمهوری و مجموعه هیات دولت بر این امر اهتمام جدی دارند.

وی بیان کرد: در سایه تلاش همگانی، در یک هفته اخیر اقدامات خوبی برای تامین و واردات واکسن کرونا آغاز شده و از امروز تعداد زیادی واکسن وارد کشور شده و این روند ادامه خواهد داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به اهمیت درمان مبتلایان کرونا اظهار کرد: پیشگیری از ابتلا به کووید.۱۹ از طریق واکسیناسیون مساله مهمتری است که موجب کاهش شدت و دامنه شیوع این بیماری می‌شود.

وی تاکید کرد: افزایش واکسیناسیون و دریافت واکسن کرونا به معنای ایمنی کامل و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست و همه افراد جامعه پس از دریافت واکسن نیز استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی را باید ادامه دهند.

دکتر عین‌اللهی اضافه کرد: دریافت واکسن کرونا شدت بیماری و مرگ و میر ناشی از کرونا را به سرعت کاهش می دهد ولی مانع کامل ابتلای افراد نمی‌شود.

وی تامین نیاز مردم در همه زمینه‌ها به خصوص در حوزه سلامت را از اولویت‌های دولت جدید برشمرد و بیان کرد: هر مدیری در این دولت باید خودش را وقف خدمت به مردم کند و برای حل مشکلات مردم تلاش مضاعفی را از خود نشان دهد.

وزیر بهداشت در ادامه با تقدیر از تلاش کارکنان بخش سلامت کشور در ۱۸ ماه گذشته گفت: خادمان سلامت کشور با جان و دل تلاش شبانه روزی کرده‌اند و کار آنها قابل تقدیر است.

وی همچنین با اشاره به انگیزه و علاقه زیاد فعالیت و خدمات به مردم در مراکز تجمیع واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل، خواستار افزایش این مراکز شد و گفت: در هر مرکزی تنها یک رابط بهداشتی به کار گیری شده و از نیروهای توانمند آشنا به تزریق واکسن در این مراکز استفاده شود.

دکتر عین‌اللهی همچنین از ارسال محموله‌های بیشتر واکسن به استان اردبیل در روزهای آینده خبر داد و گفت: با افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون و سه شیفته شدن فعالیت این مراکز، کرونا در این استان به زودی مهار شده در آینده نزدیک کنترل می‌شود.

وی با اشاره به بررسی نقطه نظرات نمایندگان و اعضای ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل در جلسه امشب بیان کرد: در این جلسه نیازهای استان بررسی و احصا شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: شواهد نشان می‌دهد که استان اردبیل در زمینه تخت بیمارستانی کمبود و نیاز جدی داد و باید برای تامین این نیاز، برنامه‌ریزی و اقدام اساسی شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم در آینده نزدیک به جایی برسیم که همه نیاز استان اردبیل در بخش بهداشت و درمان حل شود و اهالی این استان برای تامین نیازهای درمانی و دریافت خدمات به استان‌های دیگر سفر نکنند.

دکتر عین‌اللهی بر تامین زیرساخت‌های درمانی استان اردبیل تاکید کرد و ادامه داد: تامین تخت بیمارستانی و تکمیل مراکز درمانی در دست احداث و نیز تامین نیروی انسانی مورد نیاز این مراکز در استان اردبیل در اولویت خواهد بود.

 

انتهای پیام/ج