نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9223 ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰

در مجمع مطالبه‌گران استان اردبیل مطرح شد؛

مطالبه‌گران، خط‌شکنان جبهه انقلاب هستند/ حُرّیَت، رمز موفقیت یک رئیس جمهور موفق است

فرمانده قرارگاه بقیه الله از مطالبه‌گران، به عنوان خط شکنان جبهه انقلاب نام برد و گفت: مطالبه‌گری امروز مثل تیر دوشکا است که با انهدام سنگر دشمن، تفکرات آنها را نیز برهم زده و راه را برای پیشروی باز می‌کند.

مطالبه‌گران، خط‌شکنان جبهه انقلاب هستند/ حُرّیَت، رمز موفقیت یک رئیس جمهور موفق است

به گزارش ابصارخبر، نخستین اجلاس یک روزه مجمع مطالبه گران استان اردبیل روز پنجشنبه با حضور سردار عزیز جعفری فرمانده قرارگاه بقیه الله، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، سید عبداله طباطبایی دادستان مرکز استان، حجت الاسلام سید ابراهیم میرعباس زاده دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد.

لزوم تکثیر انقلابیون در گروه های مطالبه گری

صادق احمدی دبیر مجمع مطالبه گران کشور در این نشست به معرفی مجمع مطالبه گران پرداخت و گفت:هدف مجمع مطالبه گران، گروه بندی و تکثیر انقلابیون در زمینه فعالیت های مطالبه گری در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی است.

نتیجه مطالبه گری اصولی، کاهش پرونده های قضایی است

سید عبداله طباطبایی دادستان مرکز اردبیل نیز در این مراسم با بیان اینکه مطالبه گری در راستای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: هر فرد هر کجا و هر سمتی که است لازم است در راستای ادای دین به شهدا و تحقق آرمان های اسلامی به مطالبه گری اصولی از مسئولین بپردازد.

وی با بیان اینکه اگر مطالبه گری در جامعه به موقع و اصولی انجام بگیرد قطعا با کاهش پرونده های قضایی رو به خواهیم بود چراکه مطالبه گری مسئولین و حتی خود مردم را به چالش کشانده و قبل از ایجاد بحران منجر به حل مسئله می شود.

دادستان مرکز اردبیل در ادامه سخنان خود مطالبه گری حضرت امام خمینی(ره) در دوران انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: زمانی که امام خمینی(ره) در سال 42 اعلام کردند که سربازان من در قنداق هستند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این سربازان حضرت امام خمینی(ره) بود که با حضور در جبهه های جنگ سخت حماسه آفرینی کردند و امروز همین سربازان در جبهه جنگ نرم نیز نقش آفرینی می کنند.

وی از جوانان خواست تا با مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب، با فراگیری چارچوب ها و قواهد مطالبه گری مسئولان را به چالش کشانده  و در تحقق آرمان ها و اهداف گام دوم انقلاب اسلامی ایفای نقش کنند.

طباطبایی با بیان اینکه دستگاه قضا در کشور و استان به اندازه کافی مشغله  برای رسیدگی به پرونده ها دارد از مطالبه گران خواست تا با اقدام به موقع و مطالبه به هنگام دستگاه قضا را در انجام رسالت های خود یاری دهند.

کار میدانی لازمه مطالبه گری است/ اردبیل پایلوت تفکیک آب شرب با آب مصرفی شود

 آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در نشست مجمع مطالبه گران استان اردبیل با بیان اینکه مطالبه گری با برگزاری نشست و اجلاسیه محقق نمی شود، خواستار ورود میدانی  جوانان مطالبه گر  در راستای حل مشکلات جامعه شد و گفت: تنها با شناسایی مشکل، کار کارشناسی و ورود جدی به میدان مطالبه است که مشکلات حل می شود.

وی در ادامه سخنان خود به تشریخ برخی از مشکلات استان اردبیل پرداخت و گفت: مشکلاتی مانند زیرساخت های شهرسازی، آب مصرفی، تامین انرژی مستلزم دقت و کار علمی و پژوهشی است که جوانان باید به این مسائل وارد شوند تا با ارائه مستندات لازم و کافی همراه با ارائه راهکار از مسئولان رفع معظلات را مطالبه کنند.

وی با انتقاد از دولت تدبیر از حریت به عنوان مهمترین صفت یک رئیس جمهور موفق نام برد و گفت: رئیس جمهور موفق شخصی است که با آینده نگری به فکر خدمت به مردم باشد نه اینکه 4سال اول به امید اخذ رأی در 4 سال بعد تلاش کند و بعد از انتخاب مجدد همه چیز را رها کند.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود با انتقاد از مصرف بی رویه انرژی در کشور گفت: مصرف روزانه 120میلیون لیتر بنزین در کنار قطعی برق و گاز در کارنجات بیانگر وضعیت وخیم انرژی در کشور است که لازم است جوانان با ورود به این مسائل هم خواستار اصلاح وضع موجود هم از جامعه و هم مسئولان شوند.

وی تامین مصرف انرژی کارخانه ها در کشورهای پیشرفته را یادآور شد و گفت: کارخانه های ما در اثر سوء مدیریت بهره وری انرژی و عدم توجه مسئولان مربوطه  با قطعی های مکرر برق و گاز در کارخانه ها و خانه ها مواجه هستیم که این به ضرر تولید کننده و مصرف کننده است.

آیت الله عاملی از نحوه مصرف آب در کشور انتقاد کرد و گفت: شایسته نیست در خشکسالی که در تامین آب شرب در مضیقه هستیم، این مایه حیات به راحتی در دستشویی ها هدر برود.

وی با بیان اینکه آب قابل شرب با آب مصرفی در شست و شو جداسازی شود، گفت: پیشنهاد می کنم اردبیل پایلوت تفکیک آب شرب با آب مصرفی در کشور شود.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فریاد های ما در دولت قبلی مبنی بر طراحی نظام صیانت به جایی نرسید، لزوم اجرای این  طرح را خواستار شد و گفت: طرح نظام صیانت منجر به قطع اختلاس ها در کشور می شود.

وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته مردم از خلاف و دزدی می ترسند در حالیکه حضور فیزیکی پلیس نیز در حداقل ممکن است، گفت: اگر نظان صیانت از حقوق مردم در کشئور طراحی و اجرا کشور وضعیت جامعه ما بهتر از کشورهای پیشرفته خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه دنیا مسیرهای آزمون و خطا را سال ها پیش طی کرده ایت، گفت: اندیشمندان ما با مطالعه مسیرهای طی شده می توانند با استفاده از میان برها کشور را در مسیر درست پیشرفت هدایت کنند.

وی از تلاش های سپاه و بسیج در راستای حل مشکلات کشور قدردانی کرد و گفت: سپاه و بسیج با درک موقعیت ها و عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی با عمل به موقع در بزنگاه های حساس علاوه بر ایجاد عزت و اقتدار برای کشور، نیازهای حساس کشور از جمله تولید بنزین را برطرف کرد.

آیت الله عاملی از فرهنگ به عنوان زیر بنای توسعه کشور نام برد و گفت: اگر فرهنگ کشور اصلاح شده و در مسیر قرار گیرد همه مشکلات کشور از اقتصادی گرفته تا اجتماعی همه قابل حل است چراکه فرهنگ مانند ریل برای قطار است.

وی از جوانان مطالبه گر خواست با انتقاد بی رحمانه از وضعیت های نابهنجار در راستای بهبود وضعیت موجود بی رحمانه مطالبه گری کنند.

مطالبه گران، خط شکنان جبهه انقلاب هستند

عزیز جعفری فرمانده قرارگاه بقیه الله نیز به مقایسه دوران جنگ سخت و نرم پرداخت و گفت: مطالبه گری خط مقدم جنگ نرم است.

وی با بیان اینکه مطالبه گری از مسئولان همواره لازم است، گفت: مطالبه گری در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که بر طبق اصول  و شیوه های درست انجام گیرد.

جعفری از مطالبه گران به عنوان خط شکنان جبهه انقلاب در برهه فعلی نام برد و گفت: اگر مطالبه گری به شیوه اصولی انجام می گرفت امروز با کوهی از مشکلات مواجه نبودیم.

وی خطر تفکرات لیبرالیستی جاکم بر کشور در 8 سال گذشته را متذکر شد و گفت: عمده مشکلات امروز نتیجه تفکرات لیبرالیستی مسئولین طی 8 سال گذشته است.

فرمانده قرارگاه بقیه الله در ادامه سخنان خود به مکتب حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: مطالبه گری امروز مثل تیر دوشکا است که با انهدام سنگر دشمن، تفکرات آنها را نیز برهم زده و راه را برای پیشروی باز می کند.

در پایان این اجلاس مهدی جدی بعنوان دبیر مجمع مطالبه گران استان اردبیل انتخاب شد.

 

انتهای پیام/ج