سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9256 ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل خبرداد:

تجلیل از ۱۵ هزار رزمنده دفاع مقدس در استان اردبیل/ ۵۰ عنوان کتاب چاپی و صوتی در هفته دفاع مقدس رونمایی می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: بیش از ۲۵۰ عنوان برنامه در طول هفته دفاع مقدس در استان اردبیل برگزار خواهد شد و در کنار آن تجلیل از ۱۵ هزار رزمنده استان در طول این هفته انجام‌ می‌گیرد.

تجلیل از ۱۵ هزار رزمنده دفاع مقدس در استان اردبیل/ ۵۰ عنوان کتاب چاپی و صوتی در هفته دفاع مقدس رونمایی می شود

به گزارش ابصارخبر؛ علی واحد ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در سالن جلسات موزه دفاع مقدس اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۲۵۰ عنوان برنامه در طول هفته دفاع مقدس در استان اردبیل برگزار خواهد شد و نمایشگاه دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی استان در دفاع مقدس با محوریت ستاد جنگ‌های نامنظم نیز از ۳۱ شهریورماه آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: برگزاری برنامه افلاکیان خاکی که همه ساله در طول هفته دفاع مقدس برگزار می‌شد در سال‌جاری نیز با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و در این راستا این برنامه با حضور حداکثر ۲۵۰ نفر با رعایت فاصله اجتماعی در فضای باز برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل بیان کرد: تمامی برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته دفاع مقدس در فضای باز برگزار خواهد شد چرا که سلامتی مردم و مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه و برنامه‌های هفته دفاع مقدس بسیار مهم بوده و در این راستا ایستگاه‌های سلامت در مسیر رفت‌و‌آمد مردم ایجاد شده و در کنار آن تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گندزدایی و ضدعفونی مسیر حرکت مردم انجام یافته است.

۵۰ عنوان کتاب چاپی و صوتی رونمایی می‌شود

واحد با اشاره به تولید از کتاب‌های چاپی و صوتی عنوان کرد: در سال‌جاری ۳۰ عنوان کتاب از زندگی‌نامه شهدا و رزمندگان آماده چاپ شده و در طول هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد و در کنار آن ۲۰ عنوان کتاب صوتی نیز در سال جاری تولید شده است.

وی تشریح کرد: در کنار تمامی این برنامه‌ها بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه یادواره شهدا در محلات مختلف اردبیل و در فضای باز با رعایت تمامی موازین بهداشتی برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل تصریح کرد: نمایش رزمی و فرهنگی در موزه دفاع مقدس با برپایی بیش از ۷۰ غرفه از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس بوده که دستاوردهای ۸ سال دفاع مقدس در این غرفه‌ها به نمایش‌ گذاشته می‌شود و این نمایشگاه نیز از ۳۱ شهریور شروع به کار کرده و تا ۷ مهر ادامه خواهد یافت. 

تجلیل از ۱۵ هزار رزمنده دفاع مقدس در استان اردبیل

واحد بیان کرد: تجلیل از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و آزاده‌های سرافراز از دیگر برنامه‌های این هفته بوده که در سال‌جاری نیز همانند سال گذشته مراسمی به‌صورت ویدیو کنفرانس با حضور مسؤولان لشکری و کشوری برگزار شده و به طور همزمان تجلیل از یک میلیون رزمنده سراسر کشور با سخنرانی ریاست محترم جمهوری انجام خواهد گرفت و در کنار آن در طول هفته دفاع مقدس از ۱۵ هزار رزمنده استان اردبیل تجلیل به عمل می‌آید.

وی گفت: تولیدمستندتلویزیونی یاران شهید چمران با خاطره‌گویی رزمندگان جنگ‌های نامنظم، برگزاری میزگرد نقش ارتش در دفاع مقدس، برگزاری برنامه روایتگری ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان، نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس در سوم مهرماه، پیاده‌روی خانوادگی در دور دریاچه شورابیل و... از دیگر برنامه‌های طول هفته دفاع مقدس خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات انجام‌یافته سالن سینمای دفاع مقدس نیز به طور کامل آماده شده و در طول هفته دفاع مقدس فیلم‌های سینمایی با موضوع دفاع مقدس در این سالن پخش خواهد شد و برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی این برنامه هر روز در ۳ سانس هر سانس با حضور ۱۰۰ نفر برگزار خواهد شد.

دانشنامه دفاع مقدس اردبیل تا پایان سال رونمایی می‌شود

واحد بیان کرد: تدوین دایره‌المعارف یا دانشنامه دفاع مقدس استان اردبیل یکی از اقدامات مناسب در طول سالیان گذشته بوده که این دانشنامه نیز در مراحل پایانی خود قرار دارد و تا به امروز بیش از ۹۰ درصد اقدامات آن انجام یافته و امیدواریم که تا پایان سال نیز به طور کامل تکمیل شده و شاهد رونمایی از این گنجینه عظیم باشیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت احداث موزه دفاع مقدس استان اردبیل عنوان کرد: تکمیل موزه دفاع مقدس استان اردبیل یکی از دغدغه‌های اصلی ما بوده و تکمیل این پروژه فاخر به‌عنوان یکی از مراکز فرهنگی که روایتگر دلاورمردی‌های شهدا، رزمندگان و ایثارگران برای دفاع از وطن افتخاری برای استان اردبیل خواهد بود.

تکمیل موزه دفاع مقدس نیازمند توجه ویژه مسؤولان است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل بیان کرد: در سفر معاون سابق رئیس جمهور ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح در نظر گرفته شده بود که تا به امروز فقط ۱۱ میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص یافته و انتظار می‌رود که مسئولان ارشد استانی در راستای تخصیص کامل این اعتبارات اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد بهره‌برداری از این مجموعه فاخر فرهنگی در استان اردبیل باشیم.

واحد با اشاره به احداث یادمان‌های شهدای گمنام بیان کرد: احداث و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام یکی دیگر از موضوعات مهمی است که نیازمند یاری مسؤولان شهرستانی و استانی است در حال حاضر تمامی اقدامات برای احداث نزدیک به ۱۰ یادمان شهدای گمنام به طور کامل باقی‌مانده و عملا اعتباری برای برای احداث این یادمان‌ها تخصیص نیافته و از این رو انتظار می‌رود که مسؤولان امر در این خصوص نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی گفت: در کنار آن با اقدامات انجام یافته ۳ یادمان شهدای گمنام شامل یادمان شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی و یادمان شهدای گمنام در جعفرآباد و اصلاندوز تکمیل شده و به بهره‌برداری‌ می‌رسد.