نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سیاسی کد خبر: 9279 ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹

امام جمعه اردبیل :

رژیم صهیونیستی ریشه نا امنی منطقه/ لازمه پیشرفت استان وحدت است

امام جمعه اردبیل گفت: ریشه اصلی نا امنی ونابسامانی منطقه رژیم صهیونیستی است اسرائیل پایش به هر کجا رسیده آنجا را نا امن کرده است

رژیم صهیونیستی ریشه نا امنی منطقه/ لازمه پیشرفت استان وحدت است

به گزارش ابصارخبر، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز با اشاره به تغییرات مدیریت ارشد استان اظهار داشت: تغییر مدیریت ارشد استان فرصتی برای  ورود افکار و اندیشه و روش های جدید برای توسعه هر چه بیشتر استان است از طرف خودم و از طرف اهالی استان قلباً از تلاش های مبارک جناب آقای مهندس بهنام جو تشکر می کنم ایشان از بذل تلاش برای خدمت به استان هیچ مضایقه نکردند.

 

آیت الله عاملی از خدمات استاندار سابق قدردانی کرده و افزود: بدون تردید آقای مهندس بهنام جو مدیریت موفقی در استان ما داشتند. مدیریت جدید نیز صاحب تجربه های نفیس و دارای نوآوری های مدیریتی و یک متخصص کامل در موضوع اقتصاد ایران است. همچنان که دیروز در جلسه معارفه و تودیع عرض کردم باز تکرار می کنم که اینجانب در برابر تمام گزینه ها با رعایت کامل عدالت بالسویه عمل نمودم و خدای عالم السر و الخفیات را شاهد می گیرم که قدمی برای تقدم ایشان برنداشتم و بلکه به مسئولین بسیار بالای کشور اطلاع دادم که انتخاب ایشان به مدیریت ممکن است با سوءظن جماعتی همراه گردد.

 

امام جمعه اردبیل مسئولیت ها را امانت ملت برشمرد و تصریح کرد: این سمتی که بنده در آن قرار گرفتم متعلق به ملت و امانت ملت است و لذا نباید در اختیار شخص خاص یا طیف خاص قرار بگیرد و الا به این جایگاه خیانت شده است. همه باید از این جایگاه بالعدالة و بالسوية بهره مند شوند.

 

وی ادامه داد: در هر حال زمان، زمان وحدت، همدلی و همکاری است ما نباید در موضوع تحول و توسعه نسبت به کشورهای منطقه و دنیا عقب بمانیم سرعت تحولات در دنیا بسیار بالاست و زمان در این خصوص نقش حیاتی ایفا می‌کند. از مدیریت جدید می خواهم با تمام توان در جذب سرمایه و تسهیل سرمایه گذاری و حذف بروکراسی های فلج کننده تلاش نماید.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به صحبت های روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا خاطر نشان کرد: دیروز وزیر خارجه آمریکا به ایران هشدار داد که باید سریعاً به برجام برگردد و مهلت در حال اتمام است و گفت توپ در زمین ایران است و فرصت برای بازگشت به برجام طولانی نیست. اروپا و آمریکا اخیراً برای بازگشت به برجام شدیداً التماس می کنند اما به یک سوال منطقی جواب نمی دهند که این شما بودید که عمل به برجام را زیر پا گذاشتید پس توپ در میدان شماست و تکلیف در اینجا کاملا روشن است و جای تهدید نیست.

وی افزود: هر وقت به بندهای برجام عمل کردید ایران هم به تعهدات خود عمل می کند و جای داد و فریاد نیست و مسیر کاملا روشن است. از سخنان آنها معلوم می شود که آنها باز عمل یک طرفه را دنبال می کنند یا باز می خواهند ایران در مرحله اول تجهیزات هسته ای خود را منهدم کند همچنان که در راکتور آب سنگین اراک اتفاق افتاد سپس آنها قرار داد را دبه کنند طبیعی است که عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود آنها ثابت کردند که قابل اعتماد نیستند.

آیت الله عاملی ادامه داد: آنها تهدید هم می کنند اما بیان نمی کنند که وقتی تمام تیرهای خودتان را انداخته اید و دیگر چیزی برایتان باقی نمانده است و ترکش کاملاً خالی است می خواهید چه کار کنید؟ جو بایدن در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: آمریکا متعهد به جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای است و اگر ایران به وظیفه خود در برجام عمل کند آمریکا آماده است به پایبندی کامل به برجام برگردد و اضافه کرد:دولت من متعهد است که جهان را به سمت آینده ای آرام تر هدایت کند‌.

امام‌ جمعه اردبیل با تاکید بر بدعهدی های آمریکا اذعان کرد: اولاً ایران شش سال تمام به وظیفه ی خود عمل کرد شما به جای عمل به تعهد خود از برجام خارج شدید الان هم راه باز است برگردید تحریم را بردارید ایران آماده است به التزامات خود پایبند باشد و هیچ وقت به فکر سلاح هسته ای هم نیست.

انتهای پیام

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکیدکرد: ثانیاً دنیای آرام تر تعریف دارد اولین قدم لزوم احترام و پایبندی به مواثیق بین المللی است برجام به امضای شورای امنیت سازمان ملل رسیده بود و شما به راحتی آن را زیر پا گذاشتید و حرمت شورای امنیت و سازمان ملل راشکسته و به کشورهای حاضر در سازمان ملل  اهانت کردید.

وی  افزود: دومین قدم این است که دنیا با حق ویژه اداره نشود شما الان همه کشورها را پای امنیت اسرائیل فدا می کنید و می‌گویید امنیت اسرائیل امنیت ماست و هرکس در دنیا نفس می کشد بایداسرائیل رابه رسمیت بشناسد این سخن کاملا با ادعای دموکراسی شما در تنافی است. ریشه اصلی نا امنی ونابسامانی منطقه رژیم صهیونیستی است  اسرائیل پایش به هر کجا رسیده آنجا  را نا امن کرده است او چندین بار در تاسیسات هسته ای ایران خرابکاری کرده چرا شما تا حال این اقدام تروریستی  رامحکوم نکرده اید؟ وحاضر به  محکوم کردن هم نیستید؟ 

آیت الله عاملی گفت: اخیراً نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس جمهور آمریکا ملاقات کرده و در خصوص طرح" مرگ ایران با راهبرد هزاران خنجر" با رئیس جمهور آمریکا مذاکره کرده است .طرح مرگ ایران با راهبرد هزاران خنجر یعنی اسرائیل از هزار طرف به طرف ایران خنجر خود را پرتاب خواهد کرد بنابراین ایران حق دارد که از حضور اسرائیل در کشورهای همسایه خود نگران باشد وقطعا ایران در برابر این طرح ساکت و دست بسته نخواهد ماند.

انتهای پیام/م