نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9365 ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴

مسئول بسیج دانشجویی خواهران کشور:

نقش آفرینی در جامعه،تکلیف زن است / تقویت روحیه خودباروی در دانشجویان از اولویت‌های بسیج است+فیلم

مسئول بسیج دانشجویی خواهران کشور به رسالت های بسیج دانشجویی خواهران اشاره کرد و گفت: امروز الگوی نه شرقی نه غربی زن در انقلاب اسلامی ما به بهترین شیوه ممکن نهادینه شده است.

نقش آفرینی در جامعه،تکلیف زن است / تقویت روحیه خودباروی در دانشجویان از اولویت‌های بسیج است+فیلم

به گزارش ابصارخبر، فاطمه گریوانی، مسئول بسیج دانشجویی خواهران کشور سبلان ما ، به رسالت های امروز  بسیج دانشجویی خواهر اشاره کرد و گفت: امروز بعد از 33 سال از تشکیل بسیج دانشجو و طلبه الگوی نه شرقی نه غربی زن در انقلاب اسلامی ما به بهترین شیوه ممکن نهادینه شده است.

دانلود مصاحبه تصویری با گریوانی، مسئول بسیج دانشجویی خواهران 

وی با بیان اینکه وضعیت اجتماعی زنان ایران در طول تاریخ پرفراز و نشیب این مرز و بوم، دستخوش تغییر و تحولات فراوان بوده است، به برکات انقلاب اسلامی برای جامعه زنان اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام‌خمینی(ره) تحولی اساسی و ژرف در وضعیت زنان جامعه ایران پدید آورد، انقلاب اسلامی جایگاه و منزلت زنان را اعتلا بخشید و دامنه مشارکت آنان را گسترش داد.

مسئول بسیج دانشجویی خواهران کشوربه نقش بانوان در پیروزی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:غرب به این واقعیت پی‌برده که اگر زنان نبودند انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید و حتی بعد از پیروزی ادامه پیدا نمی‌کرد و دفاع مقدسی به این شکل افتخارآمیز ادامه پیدا نمی‌کرد به همین خاطر بصورت ویژه در جنگ نرم روی بانوان کار می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح وضعیت بسیج دانشجویی خواهران پرداخت و گفت:خواهران بسیج دانشجویی در خیلی از جاها پا به پای مردان و حتی جلوتر از آنها حرکت کرده‌اند، این نقش را خوب دریافته‌اند چرا که الگوی نه شرقی نه غربی زن در انقلاب اسلامی ما به بهترین شیوه ممکن نهادینه شد.

گریوانی به تبیین الگوی سوم زن پرداخت و گفت:  الگویی که ما در بسیج دانشجویی دنبال گسترش آن هستیم این است که می‌گویم «نقش‌آفرینی حق زن نیست تکلیف زن است اما شرط دارد که مهم‌ترین شرط آن این است که به بنیان خانواده آسیبی وارد نشود» در بسیج دانشجویی سعی کرده‌ایم بچه‌ها به این سمت حرکت کنند و گفتمان ما طی چند سال اخیر هم به این سمت بوده است.

وی افزود:  خواهران بسیجی ضمن حفظ و اولویت خانواده محوری و توجه به آن شرط و شروط‌ها مثل رعایت حجاب که همه جا با دلایل قرآنی منطقی و عقلی مدعی هستیم بانوان باید در خط عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره باشند.

گریوانی گفت:بسیج دانشجویان در همین راستا طی سال‌های اخیر به سمت هسته‌های مسئله محور روی آورده است و بانوان توانسته‌اند در همه عرصه‌ها مانند پژوهش و فناوری، جهادی و غیره حضوری فعال داشته باشند.

مسئول بسیج دانشجویی خواهران کشو در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین اهمیت مطالبه گری و مسئله یابی بین انجیویان خواهر بسیجی پرداخت و گفت:مسئله‌شناسی‌ها به تفکیک استان‌ها انجام شده است؛ موضوع مشکلات معیشتی، بیکاری جوانان، آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه اعتیاد، ابتر ماندن بیمه زنان خانه‌دار، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با تاکید بر حفظ عزت و کرامت، نشاط بانوان و غیره از مسائل کلانی است که امیدواریم در دولت مردمی به آن پرداخته شود.

وی گفت: تقویت روحیه خودباروی در دانشجویان بسیجی از اولویت‌های ما است، معتقدیم می‌توان با تقویت این ظرفیت‌های بی‌بدیل به ویژه نیروی انسانی به عنوان کارآمدترین سرمایه در مسیر توانمندسازی و توسعه هر نقطه‌ای از این سرزمین پهناور و ثروتمند گام‌های اساسی برداشت.

انتهای پیام/ج