نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9371 ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اردبیل

فتح سنگرهای پیش رو مستلزم اخلاص در کار است/ بسیج،در ولایت پذیری بی همتا است+ فیلم

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اردبیل به تبیین اهمیت اخلاق و معنویت در بسیج پرداخت و از اخلاص به عنوان بارزترین ویژگی بسیج نام برد و گفت: اخلاص برای اعتلای اسلام و انقلاب لازم و ضروری است چراکه در عرصه های علمی و فرهنگی تا روحیه اخلاص نباشد توانایی ها به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

فتح سنگرهای پیش رو مستلزم اخلاص در کار است/ بسیج،در ولایت پذیری بی همتا است+ فیلم

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام ناصر نصیری رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اردبیل در گفتگو باسبلان ما ، به تبیین  اهمیت اخلاق و معنویت در بسیج پرداخت و گفت: تاثیر بسیج این نیرو و لشکر مخلص خدا که یکی از یادگاران حضرت امام خمینی(ره) نیز است امروز بیش از گذشته است.

دانلود فیلم مصاحبه حجت الاسلام نصیری

وی افزود: امروز ما به هر برکت و هر جایگاهی که در سطح جهان رسیده ایم به برکت بسیج بوده است، گفت: این روحیه بسیجی است که ما را تا به حال به این این جایگاه و مقامات علمی در جهان رسانده است ما اگر بخواهیم بسیج را شناسایی کنیم باید به آثار بسیج و کسانی که در این  راه زحمت کشیدن نگاه کنیم .

حجت الاسلام نصیری  به عرصه های مختلف حضور بسیج در جامعه اشاره کرد و گفت: بسیج در تمامی جوانب هرجا که این مملکت و این نظام برای دفاع از وطن نیاز دارد وارد شده و فعالیت می کند.

وی به حضور جوانان بسیجی در عرصه علم و دانش نیز اشاره کرد و گفت: یک فرد جوان و حزب‌اللهی هرجای جامعه نیاز باشد چه در داخل و چه در جامعه بین المللی در آنجا احساس مسئولیت کرده و انجام وظیفه می‌کند و به عنوان یک پشتیبانی محکم برای جامعه به مثابه یک لشکر عظیم در دفاع از آرمان‌های انقلاب تلاش می کند. 

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اردبیل به تعریف بسیج پرداخت و گفت: اگر امروز ما تعریف و نگاه آرمانی به بسیج داشته باشیم می‌بینیم که رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب، از جوانان  به عنوان بیشترین افرادی که در جامعه تاثیرگذار هستند نام برده و آنها را مورد خطاب خود قرا داده است.

وی به وظیفه امروز بسیجیان اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف مهم و سنگین بسیجیان امروز تمدن سازی است و این وظیفه مهم و سنگینی است که جوانان بسیجی می توانند با میدان داری خود عرصه را مدیریت کنند.

این مبلغ اسلامی به مسائل و مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: تاثیر بسیجیان در  همه عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی امروز بر همگان مشهود است به همین خاطر از این عزیزان حمایت کامل صورت گیرد تا بتوانیم یک نیروی خالص مخلصی را برای نظام آماده کنیم.

وی از اخلاص به عنوان بارزترین ویژگی بسیج نام برد و گفت: اخلاص برای اعتلای اسلام و انقلاب لازم و ضروری است چراکه در عرصه های علمی و فرهنگی تا روحیه اخلاص نباشد توانایی ها به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

حجت الاسلام نصیری با بیان اینکه با اخلاص می توان در جهاد علمی، رزمی و فرهنگی سنگرهای مختلف را فتح کرد، گفت: این روحیه جهادی هیچ زمانی متوقف نمی‌شود چراکه بسیجی  شب و روز نمی‌شناسد و وقت و بی‌وقت در هر زمانی آماده به خدمت است.

 وی ویژگی دیگر جوانان و بسیجیان را بعد علمی دانست و گفت: بسیجیان از جهت علمی توانایی دارند و در پاسخ به شبهات و در دفاع از دین و از آرمان‌های انقلاب در تمامی صحنه‌ها  توانستند موفق باشند و به جایگاه های علمی خاصی دست پیدا کنند.

وی به ولایت پذیری بسیج  اشاره کرد و گفت: بسیج از جهت باور و ایمان و اعتقاد کامل به توحید و یگانگی و ولایت پذیری بی همتا است یعنی این عزیزان باور دارند که باید زیر پرچم نظامی باشند که ولی فقیه حاکم است و تحت ولایت این ولی فقیه می‌توانند به درجات عالی برسند.

حجت الاسلام نصیری گفت:  این امر مهم نشان می‌دهد که بسیجیان در باور و ایمان و یقین در حد عالی هستند و این اعتقادات اینها است که توانستند این جایگاه های بالا را کسب کنند و به مقامات عالیه برسند.

وی به لزوم تقویت اخلاق و معنویت در بسیج اشاره کرد و گفت: کسی که بسیجی است باید با ادعیه و دعاهایی که بسیجیان  همیشه  و در همه حال زمزمه می کنند،دعاها و مناجات های عالی که با فرامین عالی ادا کرده   و با خوسازی  به مدارج بالا برسند ، همه اینها باعث می‌شود یک نیروی خالص و مخلص برای نظام و انقلاب تربیت شود تا انقلاب اسلامی به نقطه آرمانی برسد

 

انتهای پیام/ج