سرویس: سیاسی کد خبر: 9392 ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶

با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل برگزار شد؛

مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی+ عکس و فیلم

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل در مراسم روز دانشجو دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشجو استکبار ستیز است گفت: دانشجو موظف است با پی بردن به ماهیتش در راه انجام رسالتش جهادی عمل کند.

مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی+ عکس و فیلم

به گزارش ابصارخبر، مراسم گرامیداشت روز دانشجو  بعد از ظهر امروز با هدف تجلیل از دانشجویان  ممتاز علمی، فرهنگی و ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی با حضور رضا قاسمیان معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و  هیئت رئیسه دانشگاه محقق اردبیلی در سالن شهید خودسیانی این دانشگاه برگزار شد.

رضا قاسمیان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل در این مراسم به ابعاد مختلف جنگ نرم دشمنان و رسالت دانشجویان در این عرصه اشاره کرد و گفت: دانشجویان باید روحیه خود را با استکبارستیزی تنظیم کنند تا بتوانند با نقش آفرینی در عرصه های پیش ضمن ایجاد اقتدار و عزت آفرینی برای کشور، بسمت تمدن سازی نوین اسلامی در جهان گام بردارند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه غرب در حال افول است،گفت: آمریکا قدرت خود را از دست داده است و حتی قادر به ائتلاف سازی هم نیست.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به آنفولانزای نیویورکی و مولفه های ایجاد بدبینی توسط نظام سلطه و استکبار در کشورهای جهان سوم اشاره کرد و گفت: ایرانی بودن، دین اسلام و قومیت ها از جمله ارکان مهم و حساسی است گه دشمنان درصدد هستند تا با نفذ در اذهان جوانان آنها را نسبت به آینده خود بد بین کنند.

وی به مراحل شکل گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ملت ایران اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) قیام کرد  تا با رسیدن به استقلال و آزادی خود برای اینده خود و نسل هایش تصمیم گیری کند.

قاسمیان با بیان اینکه دانشجو استکبار ستیز است گفت: دانشجو موظف است تا با پی بردن به ماهیت خودش در راه انجام رسالتش جهادی عمل کند.

وی تئوری اندیشمندان غربی در مورد انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: همانگونه که اندیشمندان غربی معترف هستند، انقلاب اسلامی ایران فراتر از یک انقلاب، نهضت است و مقایسه انقلاب ایران با سایرانقلاب های مختلف در جهان کار درستی نیست.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل در ادامه سخنان خود به تبیین چرایی ارتباط ایران با چین و روسیه و قطع ارتباط با آمریکا پرداخت و گفت: نگاه آمریکا به جهان نگاه عمودی است بنابر این تنها به فکر تامین منافع خود است در حالیکه نگاه کشورهایی چون چین و روسیه نگاه افقی و تامین کننده منافع هردو کشور است.

وی با بیان اینکه عزت  مردم ایران اسلامی قابل با مذاکره نیست گفت: عزت و کرامت در نگاه ملت ایران فراتر از ثروت و رفاه است بنابراین در مذاکرات آنچه برای ما مهم و اص است حفظ کرامت و عزت ملت ایران است و در این را ه کوتاه  نخواهیم آمد.

قاسمیان به تحریم دشمنان علیه ایران اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: تحریم منجر به تقویت نگاه به داشته های درونی می شود و هرچه جلفه تحریم ها فشرده تر شود ظفیت های داخلی گسترده تر می شود و این برای ملت ایران فهرصت است تا با خودباوری روی پای حود بایستد هرچند در این راه متحمل هزینه های سنگین  و فشارهای اقتصادی شود.

وی به ترور دانشمندان ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا پس از اینکه نتوانست در عرصه های مختلف از پس ایران قدرتمند بربیاید دست به ترور  و حذف فیزیکی دانشمندان  و جوانان نخبه میهن اسلامی کرد تا به اصطلاح بتواند با از بین بردن مغزهای متفکر و دانشمندان کشورمان ما را متوقف کند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل قتل عام دانشمندان عراق پس از تسخیر این کشور توسط نیروهای آمریکایی را یادآور شد و گفت: آمریکا پس از اشغال عراق در ائلین اقدام خود 530 نفز از بهترین و زبده ترین دانشمندان این کشور را ترور کرد تا  دست عراق در تحولات آینده خالی بماند و همواره متکی به آمریکا شود.

وی با بیان ایکه این ترور ها و قتل و غارت ها ماهیت واقعی امریکا را بیش از گذشته در اذهان جهانیان آشکار کرده است، گفت: امروز نقاب  و ماسک از چهره پلید و کریه امریکا افتاده است و همگان به نیات پلید این رژیم مستبد پی برده اند.

این کارشناس مسادل سیاسی اصل 4 ترومن را یادآور شد و گفت: این اصل برآن است تا از آمریکا به عنوان یک چهره خیزخواه برای جامعه بشریت بسازد  و در این راه بودجه های کلان اختصاص داده  و ذهن ملت های جهان را شستشو داده اند تا این چهره بزک کرده را بپذیرند.

وی گفت: امروز آمریکا با از دست دادن قدرت پوشالی خود حتی قادر به فیصل دادن به منازعات داخلی خود نبوده  و توانایی باز کردن گره از دست اندازهای ایجاد کرده در عربستان و یمن نیز نیست

قاسمیان با بیان اینکه امروز آمریکا قدرت ائتلاف سازی را نیز از دست داده است، گفت: همه موارد گویای افول ابرقدرتی به نام آمریکا در جهان است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل با بیان اینکه ایران اسلامی مهار شدنی نیست گفت: نکته مهم در منازعات جهانی بویژه تقابل استکبار با ایران قدرت معنوی و روحی ایرانیان است چراکه ایرانیان نشان دادن  که با اتکا به خداوند متعال با دستان خالی هم قادر به انجام هرکاری هستند.

وی به تحریم دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز آنچه مهم است تحلیل های فلج کننده است چراکه تحریم  ها عملا کارایی برای حذف ایران ندارند اما نکته مهم  و حیاتی تحلیل وقایع است در این راه دانشگاهیان بویژه دانشجویان نقش مهمی در راستایی جهاد تبیین بر عهده دارند و لازم است در راستا لحظه به لحظه وقایع جهان را رصد کرده  و با دست یابی به تحلیل های دست با تبیین آنها بین آحاد مردم  بیش از گذشته تلاش کنند.

فتح قله های علمی اولویت دانشگاه محقق اردبیلی

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم در این مراسم گفت: اولین خوابگاه متاهلی خیرساز را خرداد ماه امسال افتتاح کردیم و ساخت دو خوابگاه متاهلی را هم شروع کرده ایم.

وی با بیان اینکه مرکز نوآوری دانشگاه را راه اندازی کردیم تا دانشجویان علاقه مند، مبتکر و خلاق در این مرکز به پرورش نبوغ و استعداد خود بپردازند، تصریح کرد: صعود ۲۰۰ پله ای دانشگاه در آخرین رتبه بندی جهانی تایمز ۲۰۲۲ و کسب رتبه ۵ در بین دانشگاه های کشور، ورود دانشگاه به رتبه بندی جهانی یو اس نیوز ۲۰۲۲ برای اولین بار و کسب رتبه شایسته ۸ در بین دانشگاه های جامع وابسته به وزارت علوم، قرارگیری ۱۴ نفر از اعضای هیات علمی و ۲ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه در زمره دانشمندان ۲ درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۱، قرار گرفتن ۳ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه در زمره یک درصد دانشمندان برتر جهان، افتتاح کتابخانه مرکزی، افتتاح ساختمان دانشکده علوم اجتماعی، افتتاح یادمان شهدای گمنام از جمله عملکرد دانشگاه طی سال های اخیر بوده است.

دانشجویان بهترین سرمایه کشور  هستند

حجت الاسلام عبدالله حسنی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز گفت: امروز دانشجویان بهترین سرمایه کشور خودمان و کشورهای اسلامی هستند.
وی با بیان اینکه یک دانشجوی مومن، متدین، انقلابی و ولایی ارزشمندتر از هزار دانشمند غربی است، تصریح کرد: امروز دنیا از سه بحران معرفتی، اخلاقی و روانی رنج می برد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان از دانشجویان خواست تا با خودسازی و تقویت اخلاق و معنویت در خود ضمن طی پله های پیشرفت علمی، در مسیر تعالی معنوی نیز گام بردارند.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: جوانان امروز با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز از نقشه راه برای حرکت در مسیر گام دوم و تمدن سازی نوین اسلامی برخوردارند که جوانان گام اول از این نعمت بی بهره بودند.

حسنی در پایان سخنان خود از دانشجویان خواست تا همواره خود را خادم اسلام و قرآن دانسته و در این مسیر حرکت کنند تا رستگار شوند.

حمایت بنیاد نخبگان از جوانان برتر علمی دانشگاهی

حسین شایقی رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل هم گفت: اعطای تسهیلات پشتیبانی های دانشجویی، اعطای تسهیلات و جایزه علمی علامه طباطبایی به استادان و پژوهشگران برجسته کشور، حمایت مادی از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله دکترا با موضوعیت نخبگان، اعطای اعتبار پژوهش و نوآوری به اختراعات و مخترعین برگزیده در سه سطح و همچنین به سایر برگزیدگان جشنواره های مورد حمایت بنیاد، جایزه علمی به محققین دوره پسا دکترا، حمایت مادی از شرکت‌های دانش‌بنیان در به ‌کارگیری از دانش‌آموختگان برتر، اعطای تسهیلات نظام وظیفه به صورت بکارگیری نخبگان در پروژهای تحقیقاتی به جای خدمت سربازی و حمایت و تسهیل جذب نخبگان در دستگاههای اجرایی از جمله وظائف بنیاد نخبگان است.

اجرای تواشیح گروه نجم دانشگاه محقق اردبیلی، کلیپ عملکرد دانشگاه محقق اردبیلی در سال گذشته، مطالبه گری دبیران تشکل های دانشجویی و تجلیل از 26 دانشجوی برگزیده علمی و فرهنگی و ورزشی این دانشگاه از جمله برنامه های روز دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی بود.

 

انتهای پیام/ج