سرویس: تشکل های دانشجویی کد خبر: 9400 ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷

برنامه های روز دانشجو استان اردبیل در یک نگاه؛

دانشجویان ممتاز تجلیل شدند /جای خالی نمایندگان مجلس در محافل روز دانشجو

روز دانشجوی امسال همچون سال گذشته تحت تاثیر ویروس کرونا قرار داشت با اینکه وضعیت آبی کرونایی و بازگشایی دانشگاه ها فرصت حضور بعضی از دانشجویان در محیط دانشگاه ها را فراهم کرده بود اما تعطیلی طولانی مدت دانشگاهها، برگزاری کلاس ها بصورت مجازی، فعایت تشکل های دانشجویی به صورت فیزیکی و چهره به چهره را با مشکل عمده ای طی این مدت مواجه کرده بود.

دانشجویان ممتاز تجلیل شدند /جای خالی نمایندگان مجلس در محافل روز دانشجو

به گزارش ابصارخبر، روز دانشجوی امسال همچون سال گذشته تحت تاثیر ویروس کرونا قرار داشت با اینکه وضعیت آبی کرونایی و بازگشایی دانشگاه ها فرصت حضور بعضی از دانشجویان در محیط دانشگاه ها را فراهم کرده بود اما تعطیلی طولانی  مدت دانشگاهها، برگزاری کلاس ها بصورت مجازی، فعایت تشکل های دانشجویی به صورت فیزیکی و چهره به چهره را با مشکل عمده ای طی این مدت مواجه کرده بود.

اما گذشته از محدودیت های کرونایی، پایان یافتن انتخابات ریاست جمهوری در اوایل سال نیز فعالیت سیاسی دانشجویان را برای مدتی به رکود برده است که این عامل نیز باعث بی رونق شدن محافل سیاسی دانشجویان از جمله تریبون آزاد دانشجویی، کرسی های آزاد اندیشی، نشست های بصیرت افزایی در محیط های دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در ایام منتسب به هفته دانشجو  در استان اردبیل شده است.

گذشته از مباحث مطروحه امسال عدم رغبت نمایندگان مجلس استان جهت حضور در جمع دانشجویان و همچنین مسئولان رده بالای استان در این محافل به بهانه روز دانشجو فرصت مطالبه گری را از دانشجویان دغدغمند گرفت بطوریکه فضای سرد سیاسی بر تارک تشکل های دانشجویی که با شور و شوق به استقبال روز دانشجو و آغاز فعالیت تشکل ها و پویایی دانشگاه ها را در سر می پروراندند، نشست.

تشکل های دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل که با برنامه ریزی و رزو سالن برای برگزاری جشن باشکو و در شان دانشجو تدارک دیده بودند تنها بدلیل عدم تمایل حضور نمایندگان مجلس اردبیل در جمع دانشجویان مطالبه گر و پاسخ منفی مسئولین رده بالای استانی در این برنامه ، مراسم پیش بینی شده در این دانشگاه با تعطیلی اجباری مواجه شد که می توانست سرآغاز پویایی و حرکت مجدد جنبش دانشجویی در ایام پسا کرونایی در جامعه اردبیل باشد.

روز دانشجو بدون تب و تاب و هیجان خاصی بصورت معمولی و روتین در دانشگاه های استان اردبیل و بصورت داخلی و استفاده از ظرفیت های  دانشگاه ها برگزار شد که در این گزارش به تعدادی از آنها پرداخت می شود.

برنامه های روز دانشجو در استان اردبیل با برگزاری کارگاه آموزشی خبرنویسی و توانمند سازی رسانه ای پایگاه های مقاومت بسیج دانشجویی با حضور اساتید شهرستانی این رشته در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی شهید مطهری در 10 اذرماه اغاز شد.

آشنایی با خبرنویسی و گزارش خبری در رسانه های دانشجویی و سواد رسانه ای از جمله موارد مطروحه در این کارگاه آموزشی بود.

جام فوتسال  روز دانشجو با حضور تیم های پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان به میزبانی پردیس علامه طباطبایی این دانشگاه برگزار شد.

 گروه های جهادی شهید معیت دانشگاه پیام نور و شهید اسدی دانشگاه آزاد شهرستان مشگین شهر نیز با حضور در روستای خلیفه داوود به رنگ آمیزی مدرسه  این روستا و رسیدگی به وضعیت محرومین و نیازمندان این منطقه پرداختند.

انتشار فراخوان تولیدات گرافیکی و متنی با موضوعات دانشجو توسط بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل 

  اکران فیلم منصور به همت تشکل های دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در این دانشگاه اغاز شد.فیلمی که با وجود کاهش شدید حضور دانشجو در دانشگاه با استقبال بی نظیر دانشجویان حاضر در دانشگاه محقق اردبیلی مواجه شد.

در آستانه ۱۶ آذر روز دانشجو، جمعی از دانشجویانِ نخبه بسیجیِ دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با آیت الله عاملی دیدار کردند.

نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور کریم نصیریان رئیس دانشگاه فنی حرفه ای استان اردبیل با دانشجویان این دانشگاه بصورت وبینار برگزار شد.

وبینار زندگی دانشجو معلمی؛ یک یا چند بعد به مناسبت روز دانشجو باسخنرانی  رفیعی  نخبه علمی و دانشجوی نمونه کشور دانشگاه فرهنگیان در پردیس بنت الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

تریبون آزاد دانشجویی با موضوع مشکلات صنفی دانشجویان و دانشگاهیان  همزمان با روز دانشجو توسط بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد در محوطه  این دانشگاه برگزار شد.

انجمن علمی علوم سیاسی دانشگاه محقق اردبیلی نیز همزمان با روز دانشجو وبینار دانشجویی با موضوع جنبش دانشجویان و تحول مفهوم سیاسی آن با سخنرانی دکتر مرتضی ابراهیمی  عضو هیات علمی  دانشگاه محقق اردبیلی  برگزار کرد.

پویش اهدای خون  نیز به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه های سراسر استان راه اندای شد تا دانشجویان با اهدای خود خود به نیازمندان  ضمن گرامیداشت روز دانشجو، ایثار و از خودگذشتگی را تمرین منند.

کانون های هلالِ دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر استان نیز  سه شنبه های امدادی این هفته خود را به روز دانشجو اختصاص داد.

 

نشریه دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل نیز به مناسبت روز دانشجو منتشر شد

نشست صیمیانه  و پرسش و پاسخ دانشجویی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان ادبیل با حضور حجت الاسلام حسنی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و رضا عبدی رئیس امور پردیس های این دانشگاه در پردیس علامه طباطبایی برگزار شد.

پویش دلگری احسان نیز با همت مدیریت جهادی بسیج دانشجویی و با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام  با هدف توزیع  50عدد بخاری بین نیازمندان همزمان با روز دانشجو در دانشگاه آزاد اردبیل بگزار شد

           

تجلیل از دانشجویان مقام آور و تبیین اصول انقلاب و بصیت افزایی سیاسی با سخنرانی قاسمیان معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

ویژه برنامه روز دانشجو و استقابل از دانشجوین جدیدالورود با حضور حجت الاسلام عزیزی  امام جمعه شهرستان بیله سوار در دانشگله آزاد این شهرستان برگزار شد.

 

 فرماندار شهرستان پارس آباد مغان با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد و بازدید از کلاس ها و خدمات آموزشی دانشگاه، این روز را بصورت حضوری به دانشجویان حاضر و دانشجویان دانشگاه تبریک گفت.

ویژه برنامه ی روز دانشجو در دانشگاه پیام نورخلخال با سخنرانی دکتر نوروزی واهدای هدیه به دانشجویان توسط بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.

 ویژه برنامه ی روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال با سخنرانی دکتر حسینی و تجلیل از اعضای گروه جهادی شهید اخلاصی بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.

 

مراسم بزرگداشت روز دانشجو با سخنرانی دکتر حسین نوین و حجت الاسلام شفایی مهر به همراه تجلیل از دانشجویان ممتاز در موسسه‌ آموزش عالی مقدس اردییلی برگزار شد

جشن روز دانشجو با سخنرانی امید علی رعنایی  کارشناس مسائل سیاسی استان در دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد

 

دیدار مسؤلین بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان مشگین شهر  به  همراه رئیس و مسؤل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان با  حجت الاسلام باوقار امام جمعه  مشگین شهر و تجلیل از دانشجویان نخبه به مناسبت روز دانشجو

 

برگزاری مراسم روز دانشجو با حضور و سخنرانی امام جمعه محترم و محبوب شهرستان مشگین شهر همراه با اجرای برنامه های شاد و متنوع با همکاری فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شهرستان مشگین شهر در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور شهرستان مشگین شهر

 

بمناسبت روز دانشجو؛ سرهنگ رحیمی فرمانده سپاه ناحیه گرمی، حسینی شهردار گرمی، دکتر منفرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، صالح پور مسئول فرهنگی و بسیج اساتید دانشگاه پیام نور و مسئولین بسیج دانشجویی شهرستان گرمی در منزل شهید رحیم نوروزی حضور یافته و با خانواده وی دیدار و گفت و گو کردند.

 

دکتر بهروز دادخواه، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به همراه مدیر فرهنگی و مدیر دانشجویی دانشگاه، به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو، با حضور در خوابگاه‌های دانشجویی این روز را به دانشجویان تبریک گفت.

 

جشن روز دانشجو با سخنرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، مسئول نهاد رهبری، عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه در سالن آمفی تئاتر شهیدان نوعی‌اقدم برگزار شد.

 

در حال تکمیل…/ ج