نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: حسینیه شهدا کد خبر: 9401 ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷

در نشست کمیته فرهنگی و هنری کنگره ملی 3400شهید استان اردبیل مطرح شد؛

فراخوان طراحی آرم کنگره ملی 3400شهید استان اردبیل منتشر می شود/ 34 اثر برتر به نمایشگاه اختصاصی راه می بایند

دبیر اجرایی کنگره ملی 3400 شهدای استان اردبیل از انتشار فراخوان ملی طراحی آرم کنگره ملی 3400شهید استان اردبیل همزمان با سالروز شهادت سردار دله ا در اردبیل خبرداد.

فراخوان طراحی آرم کنگره ملی 3400شهید استان اردبیل منتشر می شود/ 34 اثر برتر به نمایشگاه اختصاصی راه می بایند

به گزارش ابصارخبر، پیش از ظهر امروز  سومین جلسه کمیته فرهنگی و هنری  کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل با حضور علیرضا حسن زاده دبیر اجرایی کنگره ملی 3400 شهدای استان اردبیل، عبداله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سعید نوریان معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امیر رجبی  رئیس حوزه هنرس استان ، نوید اچکان از گرافیست های اردبیل و مسئول دبیرخانه طرحی آرم کنگره ملی 3400 شهید استان  اردبیل ، مصطفی قهرمانی مسئول بسیج هنرمندان استان اردبیل  با هدف  بررسی فراخوان طراحی آرم و لوگوی کنگره ملی 3400شهید استان اردبیل  در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این نشست به استفاده از مولفه های بومی  و شاخصه های استان اردبیل در طراحی ارم کنگره اشاره کرد و گفت: آرم کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل علاوه بر اینکه یک اثر هنری فاخر باشد باید گویای فرهنگ ایثار و شهادت و دارای شاخصه های اصلی و نمادهای فرهنگی دارالارشاد  اردبیل نیز باشد.

امیر رجبی به جنبه های هنری  و برگزاری رویداد های هنری در  انتخاب آرم و لوگوی  کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل اشاره کرد و گفت: علاوه بر ارائه فراخوان ملی برای طراحی آرام ویژه کنگره ملی 3400شهید استان اردبیل، برای هنرجویان نیز ورکشاپ هنری طراحی آرام پیش بینی شود تا پس از گرداوری اثار منتخب در اجلاسیه نهایی نمایشگاهی فاخر از مجموعه آرم های طراحی شده برای  کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل  راه اندازی شود.

وی به انتخاب 34 اثر برتر  توسط هیات انتخاب اشاره ککرد و گفت: علاوه بر اینکه این آثار به مرحله نهایی داوری  و انتخاب نهایی راه خواهند یافت همه این 34 اثر بصورت تابلو نفیس چاپ و در محل برگزاری اجلاسیه نهایی به نمایش عموم گذاشته شوند.

مصطفی قهرمانی مسئول  بسیج هنرمندان استان اردبیل نیز در این جلسه به لزوم ارائه گواهی برای شرکت کنندگان در این فراخوان اشاره کرد و گفت: کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل دارای برکاتی برای هم استانی ها است و ما موظف به گسترش این برکات در خانواده  هنری استان هستیم.

وی به مقایسه آرم کنگره  شهدای سایر استان ها پرداخت و گفت: در ارائه فراخوان طراحی ارم کنگره شهدای استان اردبیل  به شهدای جنگ چالدران نیز توجه شود تا ریشه فرهنگ ایثار و شهادت در خطه دارالاشاد اردبیل نیز بیش از گذشته در کشور نمایان شود.

حسن زاده در پایان این نشست از رونمایی فراخوان طراحی ارم کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل همزمان با برنامه های گرامیداشت سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی خبرداد و گفت: این فراخوان که بصورت ملی منتشر خواهد شد به اثار برتر علاوه بر تندیس ، لوح یادبود و هدایای نقدی اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/ج