نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: علم و فناوری کد خبر: 9406 ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹

با حضور مسئولان استانی انجام گرفت؛

آیین تجلیل از نخبه علمی اردبیل در دانشگاه آزاد اردبیل+عکس

نماینده ولی فقیه در استان در آیین تجلیل از نخبه علمی اردبیل گفت: دانشمندان و فرهیختگان بزرگترین ثروت جامعه هستند.

آیین تجلیل از نخبه علمی اردبیل در دانشگاه آزاد اردبیل+عکس

به گزارش ابصارخبر،  آیین تجلیل از  نورالدین قدیمی از نخبگان جوان علمی و فرهنگی دارالارشاد  با حضور جمعی از مسئولان استانی  شامگاه پنجشنبه در  سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

بزرگترین ثروت جامعه علما، دانشمندان و فرهیختگان هستند

آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در این مراسم  گفت:بزرگترین ثروت جامعه علما، دانشمندان و فرهیختگانی هستند که به صفت علم که همان صفت الهی است، آراسته شده‌اند و بیش از هر زمان دیگر باید قدردان مجاهدت آنها در این عرصه باشیم.

وی تصریح کرد: علم و عالم برای هر شهر و منطقه برکات و نعماتی را به همراه دارد که در طول تاریخ نیز کشورمان ایران از این برکات بی‌بهره نبوده و امروز نیز به وجود دانشمندان و فرهیختگان بزرگ همچون دکتر قدیمی که به عنوان یک درصد دانشمند برتر جهان انتخاب شده، افتخار می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: باید در جامعه چهره‌های علمی، دانشگاهی و فرهیختگان در سنگرهای مختلف مورد تجلیل و تکریم عملی قرار گیرند تا برای نسل آینده این اقدامات الگویی شایسته در تکریم علم و عالم باشد.

آیت‌الله عاملی با انتقاد از برخی غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها به سرمایه‌های فرهنگی، علمی و ادبی این کشور افزود: ما سر سفره یک نعمت بی‌کران ۱۴۰۰ ساله نشسته‌ایم اما غافل از اینکه در سر سفره تشنه و گرسنه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ملتی که نتواند ثروت‌های ادبی، فرهنگی و علمی خود را پاس داشته و از آنها به نیکی یاد کند، قطعاً مغلوب دشمن خواهد شد و استکبار جهانی نیز به دنبال همین بی‌تفاوتی‌ها و غفلت نسل آینده از سرمایه‌های عظیم این کشور است تا حافظ، مولوی، سعدی، سنایی و دیگر دانشمندان و شعرا در پستوهای غفلت و بی‌توجهی بمانند.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: در استراتژی تربیتی جامعه خانواده‌ها وظیفه دارند تا نسلی فاخر و ارزشمند همچنین آگاه و مسلط به مسائل فرهنگی، دینی و ادبی تربیت کنند تا زمینه ظهور و بروز انسان‌هایی شایسته و فاخر همچون استاد قدیمی فراهم آید.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: برای هر کشور ثروت حقیقی علم و مجاهدت در این زمینه است چرا که کشورهای جهان بر سر توسعه و پیشرفت دقیقه‌ای و ثانیه‌ای علم با هم رقابت می‌کنند و جای تأسف است که ما از این سنگر غفلت کنیم و یا بخواهیم از دیگر کشورها عقب بمانیم.

 مراکز علمی و دانشگاهی، زمینه ساز حرکت‌های تحولی هستند

کاظم دبیر معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری اردبیل با اشاره به فعالیت چندین ساله دانشمند اردبیلی در حوزه برق و فناوری‌های نوین اظهار کرد: مراکز علمی و دانشگاهی ما امروز به یک مجموعه جریان‌ساز در کشور تبدیل شدند که به راحتی می‌توانند زمینه و بستر حرکت‌های تحولی را فراهم کنند.

با قدردانی از خانواده علمی و نخبه قدیمی در شهر اردبیل تصریح کرد: ما امروز به علم نافع و راهگشا در مسیر توسعه کشور نیاز داریم چرا که علم نافع می‌تواند گره از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی کشور باز کرده و به ثروت‌آفرینی در جامعه کمک کند.

وی با قدردانی از کارآفرینی این نخبه علمی و راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان گفت: علما و دانشمندان همواره در مسیر توسعه و تحول استان اردبیل گام‌های مؤثری را برداشتند و قطعاً این حرکت‌ها می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت بیشتر باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز در این مراسم افزود: نورالدین قدیمی از اساتید برجسته دانشگاه آزاد اسلامی است که با فعالیت‌های مثبت و شایسته در ارائه مقالات و پژوهش‌های مختلف توانسته در سطح دنیا جز یک درصد دانشمندان برتر معرفی شود.

 

حجت‌الاسلام میرعباس‌زاده رئیس ستاد امرو به معروف و نهی از منکر استان به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هیئت‌النور در کنار سایر هیئت‌های مذهبی در طول سال و مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این هیئت با فعالیت‌های متنوع اعم از برگزاری جشن‌ها در اعیاد و ولادت ائمه اطهار سعی کرده تا بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در سال‌های اخیر به نیازمندان و فقرا کمک کند.

وی ساخت مسکن برای نیازمندان، تأمین جهیزیه و دیگر فعالیت‌های عام‌المنفعه را توسط اعضای هیئت‌النور اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم تا در این هیئت در کنار قرآن‌خوانی، بیان احکام، سخنرانی و عزاداری را در مناسبت‌های مختلف انجام دهیم و برگزاری این آئین تجلیل نیز برای خادمی که ۱۵ سال در این هیئت مشغول بوده وظیفه و رسالت این مجموعه است.

نگاهی به  فعالیت هاینورالدین قدیمی

نورالدین قدیمی در سال ۱۳۶۴ در محله اسلامی اردبیل به دنیا آمد و در سال ۸۴ با شرکت در آزمون دانشگاه آزاد در رشته مهندسی برق موفق به قبولی و ورود به دانشگاه شد تا با تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با معدل الف فارغ‌التحصیل شده و در سال ۸۸ وارد عرصه علمی و تحقیقاتی شود تا با ثبت ۶ اختراع در حوزه برق قدرت و همچنین تألیف کتاب‌های مختلف به همراه ۸۰ نفر از تیم‌های تحقیقاتی در ۴ استان کشور فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فناورانه خود را ادامه دهد.

این دانشمند اردبیلی در کنار اختراعات متعدد موفق شد مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات کره جنوبی و نقره جام جهانی اختراعات را در تایوان به دست آورد.

نورالدین قدیمی با تألیف ۶ عنوان کتاب به شکل تخصصی در رشته برق قدرت و ارائه ۱۸۰ عنوان مقاله، در سال جاری به عنوان یک درصد دانشمندان برتر جهان معرفی شد تا اهالی استان اردبیل به وجود چنین فرزند برومندی افتخار کنند.