نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: حسینیه شهدا کد خبر: 9441 ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷

بعد از 39 سال انتظار گرفت؛

تشییع پیکر مطهر شهید علی میرعلیزاده در مشگین‌شهر+ عکس

پیکر مطهر شهید علی میرعلیزاده با حضور پرشور مردم ولایی مشگین شهر تشییع و در زادگاهش واقع در روستای احمدآباد آرام گرفت.

تشییع پیکر مطهر شهید علی میرعلیزاده در مشگین‌شهر+ عکس

به گزارش ابصارخبر، پیکر مطهر شهید علی میرعلیزاده پس از ۳۹ سال انتظار، ظهر امروز با حضور پرشور مردم ولایی و شهید پرور مشگین شهر از مقابل ساختمان قدیمی سپاه در مشگین‌شهر تشییع  و  در زادگاهش، روستای احمدآباد آرام گرفت.

حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین شهر در مراسم وداع با شهید«علی میر علی‌زاده» با بیان اینکه شهدا بالاترین سرمایه‌های این کشور هستند، گفت: خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران با تربیت فرزندان شجاع و دین‌دار و تقدیم آن‌ها به انقلاب اسلامی اسوه‌های صبر، پایداری و استقامت در جامعه هستند.

وی به تعداد شهدا و جانبازان شهرستان مشگین‌شهر اشاره کرد و افزود: تعداد شهدا و جانبازان شهرستان مشگین‌شهر در هشت سال دفاع مقدس نشان از ارادت اهالی به اسلام، انقلاب اسلامی و آرمان‌‌های امام راحل(ره) دارد.

امام جمعه مشگین شهر در ادامه سخنان خود به شهدای روستای احمدآباد اشاره کرد و گفت: ولایت‌ مداری اهالی روستای ‌احمدآباد نیز با تقدیم بیش از ۲۲ شهید به انقلاب اسلامی ایران مشخص است و باید به این مردم مومن احترام گذاشت چرا که امنیت و آرامش امروز را مدیون خون شهدا و خانواده‌های آنان هستیم.

باوقار با اشاره به اینکه امروز شاهد بازگشت پیکر مطهر یکی از فرزندان ولایت‌مدار مشگین‌شهر به شهر خود بودیم تاکید کرد: شهیدان با وجود اینکه بین ما نیستند ولی زنده هستند و بزرگترین سعادت زندگی همین درجه شهادت است که نصیب افراد شجاع، مومن و خوش‌قلب می‌شود. ما با گذشت سالیان سال همچنان میهن‌ پرستی و اوج وفاداری این عزیزان را تحسین می‌کنیم‌.

 

شهید علی میرعلیزاده در سال ۱۳۳۲ در روستای احمدآباد مشگین‌شهر به دنیا آمده و از پایه‌گذاران سپاه پاسداران در این شهرستان بود.

وی بعد از آغاز جنگ تحمیلی در سپاه اردبیل و تبریز ادامه خدمت داد و سرانجام در سال ۱۳۶۱ در درگیری با حزب دموکرات در شهر پیرانشهر به درجه والای شهادت نائل آمد.

 

انتهای پیام/ج