سرویس: حسینیه شهدا کد خبر: 9464 ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵

در اولین جلسه کمیته علمی و پژوهشی کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل مطرح شد؛

ضرورت کار پژوهشی در خصوص وصیت نامه های شهدا / سامانه جامع شهدای استان اردبیل راه اندازی شود

دبیر کمیته علمی و پژوهشی کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل با بیان اینکه تمام برنامه های کمیته علمی با عنوان کنگره شهدا برگزار خواهد شد گفت: انتظار می رود در این کمیته در قالب موضوعات علمی به حوزه ایثار، شهادت و دفاع مقدس پرداخت شود.

ضرورت کار پژوهشی در خصوص وصیت نامه های شهدا / سامانه جامع شهدای استان اردبیل راه اندازی شود

به گزارش ابصارخبر، اولین جلسه کمیته علمی و پژوهشی کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل بعداز ظهر امروز با حضور روسای دانشگاه های اردبیل، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  در دانشگاه های استان، نماینده بسیج دانشجویی ورئیس سازمان بسیج علمی، پژوهش و فناوری سپاه حضرت عباس(ع)  در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

دکتر عباس فنی اصل معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه کنگره شهدای ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل در سال آینده برگزار خواهد شد، گفت: توفیق بزرگی است که گامی در راه شهدا بر می داریم تا یاد و خاطره آنان فراموش نشود.

وی به ضرورت استفاده از تجارب سایر استان ها در برگزاری کنگره های ملی شهدای استانی تاکید کرد و افزود: در همین خصوص کمیته علمی و پژوهشی کنگره بر عهده دانشگاه ها گذاشته شده و ما نیز باید با تقسیم بندی وظایف امور مربوطه را به نحو احسن انجام دهیم.

فنی اصل ضمن اظهار تاسف از اینکه برخی از شهدا فراموش شده اند و هیچ نام و نشانی از آنها وجود ندارد، پیشنهاد داد به این شهدا در کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل به صورت ویژه پرداخت شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی تدوین کتاب، پژوهش در وصیت نامه های شهدا، برگزاری همایش علمی را از مهمترین وظایف این کمیته دانست و ادامه داد: همچنین می توانیم بخشی را در یکی از کتابخانه های استان یا دانشگاه ها به شهدای استان اختصاص دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز با بیان اینکه باید فرهنگ شهدا، شهید، شهادت، ایثارگری و جهاد را در جامعه احیا کنیم، گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان نیز آمادگی همکاری همه جانبه در خصوص برگزاری همایش علمی و اطلاع رسانی به دفاتر نهادهای سراسر کشور را دارد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم همه اساتید در رشته های مختلف در همایش علمی ویژه شهدا مشارکت داشته باشند، افزود: در خصوص دانشجویان نیز می توان با ارائه امتیازات ویژه زمینه مشارکت آنان را فراهم آورد.

دکتر احدی دبیر کمیته علمی و پژوهشی کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل با بیان اینکه تمام برنامه های کمیته علمی با عنوان کنگره شهدا برگزار خواهد شد و برنامه ها با نام شهدا متبرک خواهند شد، ادامه داد: انتظار می رود در این کمیته در قالب موضوعات علمی به حوزه ایثار، شهادت و دفاع مقدس پرداخت شود.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهش و فناوری سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل فراخوان مقاله در خصوص برگزاری همایش علمی، واکاوی وصیت نامه های شهدا، فعالیت های علمی و پژوهشی در خصوص نشر و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت، توجه به جایگاه خانواده شهدا، نشر آثار شهدا به صورت الکترونیکی و راه اندازی سامانه جامع شهدا به منظور دسترسی آسان عموم به اطلاعات و وصیت نامه شهدا از جمله مواردی دانست که کمیته علمی و پژوهشی می تواند به آن پرداخت کند.

گفتنی است در ادامه اعضای حاضر در جلسه به ارائه دیدگاه های خود پرداختند. 

 

انتهای پیام/ج