نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9532 ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹

امداد رسانی امام جمعه شهرستان نیز به گرفتاران برف و کولاک؛

اسکان ۳۰۰ مسافر در مسجد جامع شهرستان نیر/ توزیع نان بین مردم روستاهای محصور شده در برف + عکس و فیلم

امام جمعه شهرستان نیر ضمن انتقاد از بی توجهی مسئولین نسبت به هشدارهای یکسال گذشته در خصوص حل مشکلات منطقه از جمله جاده های مواصلاتی و توزیع آرد و نان در روستاهای فاقد نانوایی ، از گروه های جهادی بسیج خواست تا با حضور ایثارگرانه خود به یاری گرفتاران در برف و کولاک بشتابند.

اسکان ۳۰۰ مسافر در مسجد جامع شهرستان نیر/ توزیع نان بین مردم روستاهای محصور شده در برف + عکس و فیلم

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه محترم شهرستان نیر از لحظات اولیه برودت هوا با حضور در ادارات و نهادهای خدماتی ضمن  پیگیری امورات امدادرسانی به مردم و در راه ماندگان برف و کولاک در جاده های شهرستان نیر ، پذیرای علمای اهل سنت استان گلستان شد و با حضور در روستاهای محصور شده در برف نسبت به توزیع نان بین مردم همت کرد.

 امام جمعه مردمی شهرستان نیر با حضور در ادارات و نهادهای خدماتی و امدادی از جمله هلال احمر از وضعیت آمادگی نرم افزاری و سخت افزاری  این مجموعه ها بازدید و خواستار هوشیاری و آمادگی کامل برای هر گونه اقدام در شرایط بحرانی شد.

 

حجت الاسلام نعمتی که از مدت ها پیش دغدغه تامین آرد و نان روستائیان شهرستان نیر را بارها از تریبون های نماز جمعه اعلام کرده و از مسئولین خواسته بود به وضعیت روستاهای فاقد نانوایی رسیدگی کنند  با مسدود شدن راه های مواصلاتی به همراه جمعی از مردم خیر اقدام به تهیه بسته های نان کرد و با حضور میدانی در این مناطق خود اقدام به توزیع بسته های نان بین خانواده های محصور شده در برف و کولاک کرد.

 

میزبانی امام جمعه شهرستان نیر از علمای اهل سنت گرفتار و ۳۰۰ نفر از مسافران گرفتار شده در کولاک و برف

شامگاه سه شنبه ۲۸ دی براثر انسداد راه مواصلاتی نیر به سراب بر اثر کولاک شدید، امام جمعه شهرستان نیر به همراه  فرمانده انتظامی و جمعی از جوانان منطقه به یاری مسافرین گرفتار در کولاک که بیش از ۳۰۰ نفر بودند شتافت تا با اقدام به موقع جمعیت هلال احمر  و نیروهای امدادی پذیرای این مسافران  در محل مسجد جامع شهرستان نیر شود.

 

در همین شب حجت الاسلام نعمتی در محل دفتر امامت جمعه شهرستان، میزبان و پذیرای علمای اهل سنت و امام جمعه شهرستان کلاله استان گلستان بود که در مسیر حرکت گرفتار برف و کولاک شده بودند.

در ساعات پایانی ۲۸ دی ماه جلسه مقابله با بحران برودت هوا ،کولاک و انسداد راههای مواصلاتی با حضور  رضا قاسمیان معاون محترم سیاسی و امنیتی استاندار ، اقبالی فرماندار شهرستان نیر و مدیرکل  هلال احمر استان و فرماندهی  انتظامی شهرستان در محل دفتر امام جمعه برگزار و ابعاد و جوانب بحران پیش آمده و همچنین وضعیت پیش بینی شده در روزهای آتی بررسی شد.

 

 حجت الاسلام نعمتی در این نشست اضطراری در خصوص شرایط موجود به مطالبه گری از مسئولین استان پرداخت و مقرر شد تا اقلام و مایحتاج امدادی در کوتاه ترین زمان ممکن به شهرستان نیر منتقل شود.

وی ضمن انتقاد از بی توجهی مسئولین به هشدارهای یکسال گذشته نسبت به حل مشکلات موجود از جمله بهبود زیر ساخت ها ، بهبود جاده های مواصلاتی و همچنین توزیع آرد و نان در روستاهای صعب العبور ، از گروه های جهادی و مردمی شهرستان نیر خواست تا با حضور ایثارگرانه خود به یاری گرفتاران در برف و کولاک بشتابند و با توزیع نان در روستاهای فاقد نانوایی به داد مردم این مناطق برسند.

 

 

منبع: سبلان ما

انتهای پیام/ج